احتمال ادامه حضور شاهزاده لیا در دنیای جنگ ستارگان به واسطه جلوه‌های ویژه

13 January 2017 - 22:30

مرگ غیر منتظره بازیگری که جزو مهره‌های اصلی یک فرنچایز بزرگ است، مسئله را برای استودیوی سازنده کمی سخت و پیچیده می‌کند و گاها باعث ایجاد تغییرات اساسی در داستان از قبل تایین‌شده می‌شود. به هر حال عوامل سازنده با وجود احترام فراوان، نمی‌توانند اصل موضوع که همان ادامه دادن فرنچیز است را متوقف کنند. کری فیشر (Carrie Fisher) قبل از مرگ خود در ماه دسامبر، فیلم‌برداری تمامی سکانس‌های Star Wars: Episode VIII را به پایان رساند ولی نقش او در ادامه این دنیا، به پایان نرسیده بود. عوامل سازنده و دست اندرکاران فیلم چگونه قصد دارند داستان او را در دنیای فیلم دخیل کنند؟ شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد دیزنی قصد دارد مسیری عجیب را پیش رو بگیرد. با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم مستقل Rogue One صحنه‌هایی از شخصیت Grand Moff Tarkin را به نمایش گذاشت که در واقع تلفیقی از جلوه‌های ویژه و تکنولوژی موشن کپچر بود، چرا که بازیگر این کاراکتر، پیتر کوشینگ (Peter Cushing) در سال ۱۹۹۴ جان خود را از دست داده‌بود. بعضی از طرفداران از چهره و بطور کلی نمایش کامپیوتری تارکین رضایت نداشتند، چون به هر حال در این موارد موضوعاتی مانند احترام و اخلاق مطرح می‌شود. در یک برنامه تلویزیونی از شبکه BBC به موضوع شخصیت‌های کامپیوتری پرداخته شد و این بحث مطرح شد که این احتمال وجود دارد که همین کار در مورد شخصیت پرنسس لیا نیز در اپیزود نهم جنگ ستارگان انجام شود:

و در شرایطی که شاید بسیاری آن را عجله بی مورد بدانند، استودیوی دیزنی قصد دارد مذاکراتی را با خانواده این بازیگر به منظور ادامه نقش او در دنیای جنگ ستارگان شروع کند. اگر دیزنی در رابطه با این موضوع چراغ سبز دریافت کند، کری فیشر نیز به پیتر کوشینگ ملحق خواهد شد.

اگر بخواهیم بحث‌های اخلاقی در رابطه با زنده کردن بازیگران فقید را کنار بگذاریم، باید به این نکته اشاره کنیم که علی‌رغم تکنولوژی فوق پیشرفته، هنوز هم از نظر تکنیکی شخصیت تارکین در روگ وان به صورت کامل مورد اقبال قرار نگرفت. اینکه شخصیت کری فیشر بتواند موفق باشد موضوعی است که تنها زمان آن را مشخص خواهد کرد.

منبع: ScreenCrush

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    تا کین توى کلوزآپ ها خیلى بد بود. در واقع فیلم دو تا نقطه ضعف داشت. یکى تارکین (و نفر دوم که اسپویل نمى کنم) که با فضاى جدى فیلم به شدت در تعارض بود و دومى موزیک فیلم که تم اصلى رو نداشت.
    به هر شکل چند روز پیش بحث مفصلى در رابطه با این تکنولوژى درگرفت و اکثریت مخالفش بودن حتى اگر تمکانات خوبى به سازنده گان بده.