عنوان قسمت چهارم فیلم The Matrix لو رفت

1 February 2021 - 10:50
فیلم the Matrix 4

امکان دارد که عنوان چهارمین قسمت از سری فیلم‌های The Matrix مشخص شده باشد. خواهران واچوفسکی با نام‌های لانا واچوفسکی (Lana Wachowski) و لیلی واچوفسکی (Lilly Wachowski)، در اواخر دهه ۹۰ با انتشار اولین قسمت از سری فیلم‌های The Matrix با نقش‌آفرینی کیانو ریوز (Keanu Reeves) که توسط این دو خواهر کارگردانی شده بود، بسیاری از علاقه‌مندان به سینما را غافلگیر کردند.

فیلم The Matrix به سرعت تبدیل به فیلمی بسیار موفق و یکی از مهم‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی شد که تا به حال در تاریخ صنعت سینما ساخته شده و با توجه به میزان موفقیت این فیلم، ادامه آن در طی دو قسمت در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.

در حالی که دو قسمت بعدی این فیلم با عنوان‌های The Matrix Reloaded و The Matrix Revolutions نتوانستند که میزان موفقیت فیلم اصلی را دوباره تکرار کنند ولی قسمت پایانی این سه‌گانه عملاً به داستان کاراکترهای نئو، مورفئوس و ترینیتی پایان داد. به علت نحوه به پایان رسیدن آخرین فیلم این سه‌گانه یعنی فیلم The Matrix Revolutions، طرفداران این فرنچایز با شنیدن خبر رسمی ساخته شدن قسمت چهارم آن که در آن موقع در مرحله توسعه قرار داشت، بهت‌زده شدند.

لانا واچوفسکی دوباره وظیفه کارگردانی قسمت چهارم فیلم The Matrix را بر عهده خواهد داشت و در این قسمت مانند قسمت‌های قبلی این فرنچایز نیز، کاراکتر نئو با نقش‌آفرینی کیانو ریوز و کاراکتر ترینیتی با نقش‌آفرینی کری-ان ماس (Carrie-Anne Moss) حضور خواهند داشت. با اعلام خبر بازگشت کیانو ریوز و کری-ان ماس به قسمت چهارم این فیلم، طرفداران این فرنچایز مات و مبهوت ماندند (که کاملاً قابل درک می‌باشد) چرا که هر دو کاراکتر نقش‌آفرینی شده توسط این دو بازیگر در پایان فیلم The Matrix Revolutions جان خود را از دست داده‌اند.

از آنجایی که تا به حال هیچ جزئیاتی از داستان قسمت چهارم فیلم The Matrix منتشر نشده، سخت می‌باشد که تئوری‌های پایه‌داری را برای نحوه بازگشت کاراکترهای نئو و ترینیتی مطرح کنیم ولی با این حال، کیانو ریوز پیش از این اعلام کرده بود که داستان این فیلم پس از اتفاقت رخ داده در فیلم The Matrix Revolutions جریان خواهد داشت و بدین ترتیب چون که این فیلم به عنوان پیش‌درآمدی برای فرنچایز The Matrix به حساب نمی‌آید، بازگشت این دو بازیگر به این فرنچایز نیز، به علت جریان داشتن داستان آن در گذشته نخواهد بود.

اکنون با منتشر شدن عنوان قسمت چهارم این فرنچایز از طریق اطلاعات لو رفته‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پاک شدن سریع پست مربوطه، امکان دارد که عنوان آن مشخص شده باشد. براساس اطلاعات درز شده، عنوان چهارمین قسمت از این فرنچایز Matrix Resurrections نام خواهد داشت.

عنوان قسمت چهارم فیلم The Matrix توسط یکی از چهره‌پردازانی که بر روی قسمت چهارم این فیلم کار کرده، به بیرون درز کرده است. این چهره‌پرداز شونیکا تری (Shunika Terry) نام دارد و او با انتشار تصویری در شبکه اجتماعی اینستاگرام از هدیه‌ای که برای کار خود بر روی این فیلم دریافت کرده، عنوان این فیلم را لو داده است. پس از مشخص شدن عنوان این فیلم، سایت اسکرین‌رنت با کمپانی Warner Bros ارتباط برقرار کرده و این کمپانی گفته که در حال حاضر عنوانی برای قسمت چهارم این فیلم تعیین نشده است.

اسکرین‌شاتی از پست اصلی شونیکا تری در شبکه اجتماعی اینستاگرام را می‌توان در ادامه مشاهده کرد:

فیلم the Matrix 4

با وجود اینکه بازگشت کیانو ریوز و کری-ان ماس به قسمت چهارم فیلم The Matrix خبر بسیار بزرگی بوده ولی با این حال برخی از شخصیت‌های کلیدی قسمت‌های قبلی این فرنچایز نیز، در این فیلم غایب خواهند بود. کاراکتر مورفئوس که در فیلم‌های قبلی این فرنچایز توسط بازیگری با نام لارنس فیشبرن (Laurence Fishburne) نقش‌آفرینی شده، جزء یکی از کاراکترهای اصلی سه‌گانه The Matrix بوده ولی با این حال، این بازیگر در ماه اوت سال پیش (مرداد ماه ۱۳۹۹) اعلام کرده بود که برای بازگشت به قسمت جدید این فیلم از او درخواست نشده است.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که داستان کاراکتر مأمور اسمیت که شخصیت منفی اصلی سه‌گانه The Matrix بوده نیز، رسماً به پایان رسیده چرا که انتظار نمی‌رود بازیگر این نقش با نام هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) در قسمت چهارم این فرنچایز نیز حضور داشته باشد. با این حال، خبرهای بسیار هیجان‌انگیزی در رابطه با بازیگران جدیدی که در قسمت چهارم این فیلم حضور خواهند داشت نیز منتشر شده که از این بازیگران جدید می‌توان به یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II)، نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) و پریانکا چوپرا جوناس (Priyanka Chopra Jonas) اشاره کرد.

عنوان Matrix Resurrections هنوز به صورت رسمی برای قسمت چهارم این فیلم تائید نشده ولی با این حال به دلایل مختلفی انتخاب این عنوان برای قسمت جدید این فیلم منطقی به نظر می‌رسد. واچوفسکی باید به طور واضحی نحوه بازگشت کاراکترهای نئو و ترینیتی را در قسمت جدید این فیلم توضیح دهد و در عین حال، او باید انتظارات بسیار بالای مخاطبان از صحنه‌های اکشن این فیلم و همچنین جلوهای ویژه آن را نیز برآورده کند.

از لوگوی فیلم The Matrix 4 نیز در ماه پیش رونمایی شده بود و همچنین با لو رفتن تصاویری از پشت صحنه آن، ظاهر مدرن کاراکترهای آن مشخص شده بود. با توجه به اینکه انتظار می‌رود این فیلم در ماه دسامبر امسال (آذر ماه ۱۴۰۰) به صورت هم‌زمان هم سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شود، مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا عنوان رسمی قسمت چهارم این فیلم نیز مشخص شود.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.