داگ لیمان: کارگردان فیلم Locked Down که به سرعت ساخته شد

2 February 2021 - 18:59
فیلم Locked Down

داگ لیمان (Doug Liman) و عوامل فیلم Locked Down موفق شدند این فیلم را به سرعت ساخته و منتشر کنند.

اگر درباره چگونگی ساخت فیلم چیزی می‌دانید، به خوبی از طول کشیدن فرآیند ساخت آن آگاهی دارید. شما باید فیلم‌نامه را بنویسید، بازیگران را انتخاب کنید، کارگردانی برای ساخت فیلم پیدا کنید و بودجه دریافت کنید که هر مرحله از این روند می‌تواند یک عمر طول بکشد. به همین دلیل است که بعضی اوقات می‌شنوید که مردم می‌گویند ساخت فیلمی یک دهه طول کشید. اما با کارگردانی داگ لیمان و فیلم‌نامه‌نویسی استیون نایت (Steven Knight)، فیلم جدید Locked Down که هم اکنون در استریمر HBO Max در دسترس می‌باشد، تمام پیش‌زمینه‌های مذکور را از میان برمی‌دارد.

ایده ساخت فیلم در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ رقم خورد، آن‌ها با یک فیلم‌نامه تازه اتمام‌یافته شروع به تهیه فیلم و سپس در ماه سپتامبر در لندن شروع به فیلم‌برداری کردند. علاوه بر این، به جای این که ماه‌ها یا حتی سال‌ها روی فیلم‌نامه کار کنند، با اقدام به فیلم‌برداری براساس اولین پیش‌نویس موافقت کردند. طی ۱۸ روز یک گروه بسیار کوچک فیلم‌نامه ۱۸۰ صفحه‌ای را در زمان همه‌گیری ویروس کرونا فیلم‌برداری کردند و این فیلم در واقع اولین فیلمی بود که اجازه فیلم‌برداری در یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های لندن یعنی همان هرودز را داشت. گرچه ممکن است پیش خود فکر کنید که این برنامه جنون آمیز منجر به یک فیلم نیمه‌کاره می‌شود، اما فیلم Locked Down به دلیل بازی‌های خارق‌العاده ان هتوی (Anne Hathaway) و چیوتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) آن چه را که تمامی ما در قرنطینه گذراندیم به تصویر می‌کشد.

علاوه بر این، کنش سوم (نقطه اوج داستان فیلم و سکانسی است که در آن به سوال دراماتیک پاسخ داده می‌شود) در این فیلم شامل یک دزدی است که فقط در طی همه‌گیری ممکن بود آن را ضبط کرد.

اگر شما با فیلم Locked Down آشنا نیستید؛ این فیلم درباره یک زوج جداشده، با بازی ان هتوی و چویتل اجیوفور، می‌باشد که به دلیل قرنطینه اجباری، مجبور شده‌اند در خانه خود در لندن بمانند. آن‌ها در اصل ۱۰ سال قبل با هم بودند و در این مدت هر کدام مسیر خود را در پیش گرفتند. اما وقتی کاری به کاراکتر اجیوفور پیشنهاد می‌شود، به طرز حیرت‌انگیزی با دنیای کاراکتر هتوی پیوند می‌خورد. آن‌ها با خود فکر می‌کنند که آیا باید کار غیرمنتظره ای انجام دهند؟ در فیلم Locked Down بازیگران دیگری از جمله استفن مرچنت (Stephen Merchant)، میندی کالینگ (Mindy Kaling)، لوسی بوینتون (Lucy Boynton)، دول هیل (Dulé Hill)، جازمین سیمون (Jazmyn Simon)، بن استیلر (Ben Stiller) و بن کنیگزلی (Ben Kingsley) نیز حضور دارند.

اندکی پس از دیدن فیلم فرصتی برای نویسنده پیش آمد که با داگ لیمان صحبت کند. وی در مورد چگونگی ساخت فیلم در مورد همه‌گیری در طول همه‌گیری، این که چقدر سریع پروژه جمع شد، کمبود وقت برای بحث درباره فیلم‌نامه، این که چگونه هرودز را برای حضور در فیلم قانع کردند و موارد دیگر صحبت کرد.

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.