صحبت های جدید داگ لیمان در رابطه با فیلم Edge of Tomorrow 2

4 February 2021 - 11:53
فیلم Edge of Tomorrow 2

در طی مصاحبه‌ای طولانی با وب‌سایت کولایدر کارگردان و فیلم‌ساز، داگ لیمان (Doug Liman) در مورد قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow، هم از لحاظ احساسی که او نسبت به قسمت اول این فیلم داشته و هم درباره احتمال ساخت قسمت دوم این فیلم علمی-تخیلی، صحبت به میان آورده است.

فیلم Edge of Tomorrow با نقش‌آفرینی تام کروز (Tom Cruise) و امیلی بلانت (Emily Blunt) و با کارگردانی داگ لیمان در سال ۲۰۱۴ در سینماها به نمایش درآمده است. جدیدترین کار داگ لیمان نیز، فیلم Locked Down با بازی ان هتوی (Anne Hathaway) و چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) می‌باشد که در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۵ دی ماه ۱۳۹۹) در شبکه اینترنتی HBO Max پخش شده است.

در ابتدای این مصاحبه، داگ لیمان به صحبت در رابطه با قسمت اول فیلم Edge of Tomorrow پرداخته است. او گفت که عنوان Live Die Repeat را برای این فیلم بیشتر می پسندد. پیش از این نیز، از این نام در برچسب‌های این فیلم استفاده شده بود و حتی نسخه خانگی آن نیز، به جای به نمایش درآمدن با عنوان Edge of Tomorrow، با نام Live Die Repeat پخش شده بود. این فیلم براساس لایت نوولی (سبکی از رمان‌نویسی ژاپنی است که به‌طور معمول بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار کلمه نمی‌باشد و در درجه اول دانش‌آموزان مقطع متوسط و دبیرستانی را هدف قرار می‌دهد) نوشته شده توسط هیروشی ساکورازاکا (Hiroshi Sakurazaka) با عنوان All You Need Is Kill ساخته شده است.

اگر شما تا به حال این فیلم را تماشا نکرده‌اید می‌توان گفت که داستان آن درباره شخص غیرنظامی با نقش‌آفرینی تام کروز می‌باشد که وارد جنگی بین انسان‌ها و ارتش موجودات فضایی که به کره زمین حمله کرده‌اند شده است. در اولین روز این کاراکتر به عنوان سربازی در میدان جنگ، او جان خودش را از دست می‌دهد، ولی با این حال دوباره او به روز اولش بازگردانده می‌شود و این روز دوباره برایش تکرار می‌شود و با هر بار کشته شدنش، این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

داگ لیمان درباره عنوان این فیلم گفت:

از عنوان Edge of Tomorrow متنفر هستم. من با کمپانی برادران وارنر (کمپانی سازنده این فیلم) درباره این موضوع نیز، بحث‌های زیادی کرده‌ام ولی آن‌ها به استفاده از این عنوان اصرار داشته‌اند و من فکر می‌کنم که این عنوان، نام صحیحی برای این فیلم نیست و همچنان امیدوارم که در آینده نام تجاری این فیلم تغیر کند چرا که فیلم‌های مانند این فیلم، برای همیشه در تاریخ فیلم‌های بزرگ دیده خواهد داشت.

پس از این صحبت‌ها، داگ لیمان علت فروش تجاری تقریباً ضعیف این فیلم را همین موضوع، یعنی عنوان انتخابی آن بیان کرده است. او گفت که کمپانی برادران وارنر نام اشتباهی را برای این فیلم، به زور انتخاب کرده‌اند. این فیلم با بودجه ساختی حدود ۱۷۸ میلیون دلاری توانسته که فروشی بیش از ۳۷۰ میلیون دلار را در باکس آفیس جهانی کسب کند.

با عوض شدن موضوع مورد بحث و پرداختن به قسمت دوم این فیلم که برای سال‌ها است که شایعه ساختنش شنیده می‌شود، داگ لیمان اعتراف کرد که احتمال ساخت قسمت دوم آن، هنوز هم وجود دارد و آن‌ها امکان ساخت این فیلم را در نظر گرفته‌اند.

او در این باره گفت:

(قسمت اول فیلم Edge of Tomorrow) انتظارات بالایی را به وجود آورده چرا که ساخت این فیلم بسیار مشکل بوده است. وقتی تلاش می‌کنید فیلمی را توسعه دهید که در آن عنصرهایی مانند سفر در زمان وجود دارد، شما به سرعت درمی‌یابید که انسان‌ها هیچ‌وقت در زمان سفر نخواهند کرد چرا که پارادوکس‌های بسیاری در این باره وجود دارد. شما به سختی می‌توانید این عنصر را در فیلم‌نامه پروژه خود لحاظ کنید. در مقطعی از توسعه فیلم‌نامه‌ برای قسمت اول این فیلم، کمپانی برادران وارنر به من گفتند که:

آیا او (کاراکتر تام کروز) واقعاً احتیاج به سفر در زمان (در این فیلم) دارد؟ شاید لازم باشد که او فقط با موجودات فضایی بجنگد (بدون اینکه به موضوع سفر در زمان پرداخته شود) و سپس من به آن‌ها گفتم:

خوب اگر شما می‌خواهید که من این فیلم را تولید کنم، بله، او باید این کار (سفر در زمان) را انجام دهد. من علاقه‌ای به پرداختن به موجودات فضایی در این فیلم ندارم. من دوست دارم که به موضع سفر در زمان و تکرار کردن یک روز پشت سر هم (در داستان این فیلم) بپردازم.

به نظر می‌رسد که اگر ادامه این فیلم با موفقیت ساخته شود، داگ لیمان علاقه دارد آن را با مقیاسی کوچک‌تر تولید کند.

او در این باره گفت:

من همیشه به این ایده علاقه داشتم که قسمت دوم این فیلم به نوعی، فیلمی کاراکتر محور باشد چرا که معمولاً این مورد، در ادامه فیلم‌ها اتفاق نمی‌افتد. اگر قسمت دوم این فیلم را بسازم، رویکرد من این‌گونه خواهد بود چرا که هم تام کروز و هم امیلی بلانت بازیگران فوق‌العاده‌ای هستند. من درک می‌کنم که برخی مواقع، در ادامه پروژه‌ای باید صحنه‌های اکشن و انفجارهای بیشتری (جلوه‌های ویژه) وجود داشته باشد ولی با این حال، هیچ جلوه ویژه‌ای نمی‌تواند با صحنه‌‌ای به تصویر کشیده شده توسط تام کروز و امیلی بلانت رقابت کند.

فیلم Edge of Tomorrow 2

علاوه بر آن، این کارگردان و فیلم‌ساز گفت که در دسترس بودن تام کروز و امیلی بلانت برای نقش‌آفرینی در قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow است که ساخت آن را ممکن خواهد کرد.

داگ لیمان در ادامه صحبت‌هایش در این باره گفت:

این مورد (ساخت قسمت دوم این فیلم) مانند آن است که اگر تام، امیلی و من بگوییم که ما آماده ساخت آن هستیم، ما هم بلافاصله آن را خواهیم ساخت و درواقع تام کروز و امیلی بلانت هستند که ساخت قسمت دوم آن را ممکن خواهند کرد. تقریباً روند کاری در هالیوود به همین شکل می‌باشد. این ستاره‌ها (مانند تام کروز و امیلی بلانت) هستند که ساخت فیلمی را ممکن می‌کنند. اگر شما موفق شوید که تام کروز و امیلی بلانت را برای ساخت قسمت دوم این فیلم راضی کنید، ادامه آن ساخته خواهد شد.

باید در این لحظه در بین صحبت‌های این کارگردان مکث کنیم و بگوییم که طبق صحبت‌های او، کار نوشتن فیلم‌نامه قسمت دوم فیلم Edge of Tomorrow هنوز به مرحله نهایی خود نرسیده است. پیش از این نیز، همکار تام کروز و نویسنده‌های قسمت اول این فیلم با نام‌های کریستوفر مک‌کوری (Christopher McQuarrie)، جو شرپنل (Joe Shrapnel) و آنا واترهاوس (Anna Waterhouse) در حال کار بر روی فیلم‌نامه آن بوده‌اند و همچنین در فیلم‌نامه این فیلم نیز، بازنویسی‌هایی توسط جیز باترورث (Jez Butterworth) و اخیراً توسط متیو رابینسون (Matthew Robinson) صورت گرفته است. با این وجود، داگ لیمان درباره فیلم‌نامه این فیلم گفت:

(نهایی کردن فیلم‌نامه این فیلم) واقعاً یک مانع (در ساخت آن) است.

در حقیقت تقریباً به همین شکل آن‌ها (با کامل کردن تدریجی فیلم‌نامه) توانسته‌اند که قسمت اول این فیلم را تولید کنند.

داگ لیمان در این باره گفت:

برای فیلم Live Die Repeat (که او این فیلم را با این عنوان خطاب کرده است)، فیلم‌نامه نوشته شده هنوز کامل نشده بود ولی با این حال ما روند فیلم‌برداری این فیلم را آغاز کرده بودیم. بعضی وقت‌ها نیز هنوز هم من و تام کروز در این باره می‌خندیم. ما در حین آماده شدن برای ساخت این فیلم به خودمان می‌گفتیم که:

هیچ‌ چیز شبیه این نیست که برای این فیلم تاریخ آغاز فیلم‌برداری در نظر گرفته شده باشد در حالی که ما هنوز فیلم‌نامه آن را تکمیل نکرده‌ایم. سپس زمانی که ما داشتیم فیلم‌برداری این فیلم را انجام می‌دادیم دوباره به خودمان می‌گفتیم که:

هیچ چیز شبیه این نیست که برای این فیلم تاریخ پایان فیلم‌برداری در نظر گرفته شده باشد در حالی که هنوز هم موفق به کامل کردن فیلم‌نامه آن نشده‌ایم. سپس در مرحله ویرایش این فیلم نیز، ما دوباره به خودمان می‌گفتیم که:

هیچ چیز شبیه این نیست که برای این فیلم تاریخ پخشی در نظر گرفته شده باشد در حالی که ما هنوز هم با کامل شدن فیلم‌نامه آن فاصله داریم. این پروژه، فیلم بسیار بزرگی بوده و (روند ساخت آن) باید با به صورت ذهنی تصور می‌شد.

داگ لیمان در ادامه صحبت‌هایش گفت:

این پروژه مانند فیلم Locked Down نیست که فیلم‌نامه آن توسط یک فیلم‌نامه‌نویس نوشته شده باشد و داستان آن از دید این فیلم‌نامه‌نویس نشأت گرفته شده باشد و شما هم بخواهید این فیلم‌نامه را دقیقاً مانند چیزی که این فیلم‌نامه‌نویس در ذهن خود داشته تبدیل به فیلم کنید. بوم نقاشی که توسط چند نفر کامل شده باشد (تشبیه نوشته شدن فیلم‌نامه توسط چند نفر)، کاری بسیار بزرگ‌تر از کار انجام شده توسط یک فرد است.

با توجه به اینکه تا به حال تعداد افراد زیادی بر روی فیلم‌نامه قسمت دوم این فیلم کار کرده‌اند، می‌توان این موضوع مطرح شده توسط این کارگردان را کاملاً درک کرد.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.