نویسنده و کارگردان فیلم علمی-تخیلی The Freshening مشخص شد

8 February 2021 - 11:25
فیلم The Freshening

کارگردان فیلم Birds of Prey کمپانی Warner Bros با نام کتی یان (Cathy Yan)، برای بر عهده داشتن وظیفه کارگردانی و نویسندگی فیلم کمدی و علمی-تخیلی The Freshening انتخاب شده است.

این فیلم براساس رمان کوتاه نوشته شده توسط راشل چونگ (Rachel Khong) به همین نام ساخته خواهد شد. داستان آن نیز در آینده‌ای از کشور آمریکا اتفاق می‌افتد که در آن، شهروندان این کشور قادر به تزریق دارویی جهت درمان نژادپرستی و تبعیض جنسیتی می‌باشند.

براساس گزارش وب‌سایت Variety، کتی یان وظیفه اقتباس از این رمان کوتاه و تبدیل آن به فیلم‌نامه این فیلم را بر عهده خواهد داشت. کمپانی FilmNation سازنده این فیلم خواهد بود. این کمپانی پیش از این نیز، پروژه‌های تحسین شده‌ای از جمله فیلم‌های Promising Young Woman و The Personal History of David Copperfield را تولید کرده است. از دیگر تولیدکنندگان این فیلم نیز، می‌توان به الی وانگ (Ali Wong)، کمپانی Hyperobject Industries/Gary Sanchez Productions به همراه کتی یان و آش ساروهیا (Ash Sarohia) از طریق کمپانی‌شان با نام Rewild اشاره کرد.

کتی یان با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با این پروژه گفت:

فیلم The Freshening دقیقاً همان نوع از فیلم‌های گستاخانه و به موقعی است که من را به عنوان کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس (برای ساختنش) به هیجان می‌اندازد و من و آش ساروهیا نیز، از طریق کمپانی (خود با نام) Rewild آن را تولید خواهیم کرد. من برای همکاری با تولیدکننده‌های هم‌عقیده‌ای از جمله الی وانگ، (کمپانی‌های) Hyperobject و FilmNation بسیار خوشحال هستم تا بتوانیم این داستان تأثیرگذار را به سینماها بیاوریم.

الی وانگ نیز درباره این پروژه گفت:

من زمانی که داستان متقاعدکننده و با مفهوم بالای (The Freshening) راشل چونگ را خواندم، بسیار غافلگیر شدم. (رمان) The Freshening شبیه هیچ‌چیزی که من تا به حال بر روی آن کرده‌ام نیست و من بسیار هیجان‌زده هستم تا با همکاری دیگران، آن (رمان) را تبدیل به فیلم کنم. از همان ابتدا (معرفی این پروژه)، من آرزو داشتم تا با کتی یان برای نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی آن همکاری کنم و (اکنون) بسیار خوشحال و قدردانم که این آرزویم به واقعیت پیوسته است.

رمان The Freshening داستان بسیار جالبی دارد و با توجه به شیوه جذاب کارگردانی کتی یان در ساخت فیلم ابرقهرمانی و کمدی Birds of Prey، او انتخاب بسیار عاقلانه‌ای برای تبدیل این داستان علمی-تخیلی به فیلم می‌باشد.

خلاصه رسمی منتشر شده از داستان این فیلم به شکل زیر می‌باشد:

داستان کوتاه نوشته شده توسط راشل چونگ در آینده نزدیکی در کشور آمریکا اتفاق می‌افتد که در آن، تنش‌ها بر روی اختلاف نژادها و جنسیت‌ها به حدی افراطی و خشن می‌شود که دولت آمریکا مجبور به تأسیس سازمان بهداشت عمومی با نام The Freshening می‌شود که در آن، به همه آمریکایی‌ها دارویی تزریق می‌شود که باعث خواهد شد آن‌ها، دیگران را هم ‌نژاد و هم جنسیت خود ببینند. در این بین نیز، داروی خیابانی و غیرقانونی وارد داستان می‌شود که این دارو می‌تواند مردم را به همان شکلی که هستند به دیگران نشان دهد و آیا او (کاراکتر اصلی داستان) با انتخاب این دارو نظم این جهان freshened را بر هم خواهد ریخت یا خیر؟

منبع: کولایدر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.