کارگردان احتمالی قسمت های چهارم و پنجم فرنچایز Fantastic Beasts مشخص شد

10 February 2021 - 12:04
Fantastic Beasts

همچنان انتظار می‌رود که دیوید ییتس (David Yates)، کارگردان سه قسمت قبلی سری فیلم‌های Fantastic Beasts، قسمت‌های چهارم و پنجم این فرنچایز را نیز کارگردانی کند. این فرنچایز، اسپین‌افی از سری فیلم‌های بسیار محبوب Harry Potter می‌باشد.

دیوید ییتس از سال ۲۰۱۶ و از زمان به نمایش درآمدن اولین قسمت از این فرنچایز در صندلی کارگردانی آن قرار گرفته و علی‌رغم تغییرات بی‌شماری که تا به حال در روند تولید فیلم‌های Fantastic Beasts اتفاق افتاده و همچنین جنجال‌ها و تأخیرهای به وجود آمده در آن‌ها، به نظر می‌رسد که او همچنان به عنوان کارگردان قسمت‌های بعدی این فرنچایز باقی خواهد ماند.

قبل از به نمایش گذاشته شدن قسمت اول از سری فیلم‌های Fantastic Beasts، طرفداران جی.کی. رولینگ (J.K. Rowling)، به شدت برای تماشای آن هیجان‌زده بوده‌اند. داستان این فیلم ۵۴ سال قبل از به دنیا آمدن هری پاتر روایت می‌شود و همچنین این داستان شامل هیچ‌یک از دانش‌آموزانی که در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز در سری فیلم‌های Harry Potter معرفی شده‌اند نیز نمی‌باشد.

با این حال، قرار بوده که سری فیلم‌های Fantastic Beasts چیزهای کاملاً جدیدی را به مخاطبان خود ارائه کنند در حالی که دارای همان حال و هوای سری فیلم‌های Harry Potter که مخاطبان به آن علاقه داشته‌اند نیز باشند. پس از به نمایش درآمدن قسمت اول این فرنچایز با عنوان Fantastic Beasts and Where to Find Them، این فیلم توانست که در باکس آفیس جهانی از نظر تجاری موفق ظاهر شود ولی با این حال طرفداران Harry Potter، عکس‌العمل‌های مختلفی را از خوب تا بد نسبت به این فیلم نشان دادند.

سپس پس از به نمایش گذاشته شدن قسمت بعدی این فرنچایز در سال ۲۰۱۸ با عنوان Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald که قرار بوده به فیلم‌های این فرنچایز هویت جدیدی ببخشد، این فیلم نتوانست که از لحاظ تجاری در باکس آفیس جهانی مانند قسمت قبلی‌اش موفق ظاهر شود. قسمت سوم در حال تولید این فرنچایز نیز تا به حال با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده ولی با این حال، این فیلم همچنان برای پخش در سال ۲۰۲۲ در سینماها برنامه‌ریزی شده است.

با توجه به علاقه بسیاری از طرفداران سری فیلم‌های Harry Potter به دیوید ییتس، این کارگردان همچنان کار هدایت سری فیلم‌های Fantastic Beasts را نیز انجام داده است. با وجود این که تا به حال تغییرات بسیاری در روند تولید فیلم‌های این فرنچایز رخ داده ولی دیوید ییتس همچنان به عنوان کارگردان فیلم‌های Fantastic Beasts، با همکاری جی.کی. رولینگ به ساخت آن‌ها ادامه داده است.

تا به این لحظه مشخص نبوده که آیا دیوید ییتس همکاری خود را با جی.کی. رولینگ و کمپانی Warner Bros برای تولید قسمت‌های بعدی این فرنچایز نیز ادامه خواهد داد یا خیر ولی اکنون با توجه به مصاحبه جدید یکی از ستارگان فیلم Fantastic Beasts یعنی کاترین واترستون (Katherine Waterston) با وب‌سایت Collider، مشخص شده که دیوید ییتس همچنان به تولید قسمت‌های چهارم و پنجم این فرنچایز متعهد می‌باشد.

متن صحبت‌های کاترین واترستون در این باره را می‌توان در ادامه خواند:

من فکر می‌کنم که او قرار است همه آن‌ها (فیلم‌های این فرنچایز) را کارگردانی کند. همچنین من فکر می‌کنم که (کارگردانی تمام قسمت‌های این فرنچایز توسط او) بسیار جالب است. او مدت طولانی است که با جی.کی. رولینگ همکاری تنگاتنگی داشته و افراد بسیار کمی (تا به حال) با این نویسنده همکاری نزدیکی داشته‌اند چرا که او کاملاً منزوی می‌باشد و بنابراین من نمی‌توانم تصور کنم که به غیر او کسی بتواند ادامه فیلم‌های این سری را (با همکاری نزدیک جی.کی. رولینگ) کارگردانی کند.

Fantastic Beasts

کاترین واترستون نکته بسیار مهمی را درباره همکاری نزدیک بین این کارگردان و جی.کی. رولینگ در بین صحبت‌های خود اعلام کرده است. علاوه بر آن، همکاری بین این دو نفر منطقی به نظر می‌رسد چرا که رولینگ با نوشتن فیلم‌نامه این فیلم‌ها و دیوید ییتس نیز با تبدیل آن‌ها به فیلم، رابطه کاری قوی را با یکدیگر ایجاد کرده‌اند.

در این مقطع و با توجه به رابطه کاری قوی آن‌ها، استخدام کردن کارگردانی دیگری برای کارگردانی قسمت‌های بعدی این فیلم اشتباه خواهد بود. علاوه بر کارگردانی سری فیلم‌های Fantastic Beasts، دیوید ییتس نقش بسیار مهمی را در تولید سری فیلم‌های Harry Potter نیز ایفا کرده چرا که او وظیفه کارگردانی چهار قسمت از هشت قسمت تولیدی این فرنچایز را نیز بر عهده داشته است. بسیار سخت و مشکل می‌باشد که کارگردان باتجربه‌ای مانند او را با شخص دیگری جایگزین کرد.

حتی با وجود این‌ که کاترین واترستون در این مصاحبه به صورت رسمی اعلام نکرده که این کارگردان کاری که آغاز کرده را به پایان خواهد رساند ولی با این وجود و به احتمال بسیار زیاد، می‌توان این‌طور فرض کرد که او این کار را انجام خواهد دارد.

در عین حال نیز، همه علاقه‌مندان به فیلم‌های Fantastic Beasts و Harry Potter طرفدار دیوید ییتس نیستند. علی‌رغم کارهای خوب این کارگردان در این فرنچایز، Fantastic Beasts داستان بسیار مشکلی را برای تعریف کردن داشته و حتی پیشنهاد‌هایی نیز داده شده که شاید با آمدن کارگردان دیگری، بتوان این داستان را به شکل جذاب‌تری تعریف کرد.

البته که همه این‌ها نظرات شخصی می‌باشد ولی در نهایت می‌توان به درستی فرض کرد که با توجه به تجربه دیوید ییتس در کارگردانی فیلم‌های این فرنچایز و همکاری نزدیک او با جی.کی. رولینگ، او بهترین گزینه برای ساخت فیلم‌های آینده Fantastic Beasts می‌باشد.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.