الیزابت ماس به فیلم نحوه ساخته شدن فیلم پدرخوانده پیوست

12 February 2021 - 11:50
الیزابت ماس

بری لوینسون (Barry Levinson) کارگردان آمریکایی، چند ماه قبل اعلام کرد که قصد دارد فیلمی درباره نحوه ساخته شدن فیلم پدرخوانده (The Godfather)، یکی از برترین آثار سینمایی تاریخ سینما بسازد و اکنون مشخص شده است که الیزابت ماس (Elisabeth Moss) به جمع دیگر بازیگران این فیلم اضافه شده است.

پیش از این مشخص شده بود که اسکار آیزاک (Oscar Isaac) قرار است در نقش فراسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola)، کارگردان مطرح این فیلم بازی کند و ماس قرار است در نقش النور کاپولا (Eleanor Coppola)، همسر وی به بازی بپردازد. جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) نیز قرار است در نقش رابرت ایوانز (Robert Evans)، مدیر ارشد سابق کمپانی پارامونت ایفای نقش کند.

داستان فیلم اما درباره حواشی ساخته شدن فیلم پدرخوانده است. کاپولا که در آن زمان تنها ۳۱ سال سن داشت، با کمپانی پارامونت به مشکلات زیادی برخورد کرد. از انتخاب لوکیشن فیلم‌برداری فیلم تا انتخاب بازیگران. پدرخوانده برای کمپانی پارامونت اهمیت بسیار زیادی داشت اما در عین حال، فرانسیس جوان نیز ایده‌های خود را برای فیلم در سر داشت و حاضر به عقب نشینی از ایده‌های خود نبود.

احتمال دارد که لوینسون برای بازی در نقش آلبرت اس. رودی (Albert S. Ruddy) که یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم بود، یک بازیگر انتخاب کند. این نقش همان نقشی است که پیشتر قرار بود آرمی همر (Armie Hammer) آن را در فیلم پیشنهاد (The Offer) بازی کند ولی با حواشی اخیر همر، وی دیگر بازیگر این نقش نخواهد بود.

از این رو شاید به مانند اتفاقی که برای دیمون هریمن (Damon Herriman) افتاد و وی هم در فیلم روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) و هم در سریال شکارچی ذهن (Mindhunter) در نقش چارلز منسن (Charles Manson) بازی کرد، یک بازیگر برای بازی در هر دو فیلم انتخاب شود. هرچند باید به این نکته توجه کرد که نقش منسون هم در فیلم و هم در سریال، نقش‌های بسیار کوتاهی بودند ولی رودی حداقل در فیلم پیشنهاد، شخصیت مهمی خواهد بود.

ارلین کاپولا؛ همسر فرانسیس است که ماس قرار است در نقش وی ایفای نقش کند. وی همچنین مادر سوفیا کاپولا (Sofia Coppola) و رومن کاپولا (Roman Coppola) است که هر دو از کارگردانان موفق سینما هستند. خود ارلین نیز سابقه ساخت چند مستند سینمایی را دارد که اکثر آنها درباره نحوه ساخته شدن فیلم‌های افراد خانواده‌اش می‌باشند.

فیلم‌نامه ابتدایی فیلم را اندرو فاروت (Andrew Farotte) و با عنوان پدرخوانده و کاپولا (Francis and the Godfather) نوشته بود اما لوینسون فیلم‌نامه را تغییر داده و آن را بازنویسی کرده است. لازم به ذکر است که این فیلم در حال حاضر نام مشخصی ندارد.

ماس که برای بازی در سریال‌هایی چون مردان دیوانه (Mad Men) و سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale) مطرح شده است و موفق به کسب ۲ جایزه امی و گلدن گلوب شده است، از پرکارترین بازیگران حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود.

اخیرا از وی ۲ فیلم موفق مرد نامرئی (The Invisible Man) و شرلی (Shirley) را دیده‌ایم و به زودی نیز دو فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) به کارگردانی وس اندرسن (Wes Anderson) و گل بعدی برنده است (Next Goal Wins) به کارگردانی تایکا وایتیتی (Taika Waititi) با بازی وی منتشر خواهند شد.

ماس همچنین به زودی اولین تجربه کارگردانی خود را در یکی از قسمت‌های فصل چهارم سریال سرگذشت ندیمه کسب خواهد کرد. به علاوه وی دو سریال در دست ساخت دیگر دارد که البته در آن‌ها بازی نیز خواهد کرد. سریال دختران درخشان (The Shining Girls) برای اپل و سریال کندی (Candy) برای هولو. فیلم خانم مارچ (Mrs. March) نیز دیگر فیلمی است که ماس باید به زودی در آن ایفای نقش کند.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.