نظر منتقدین در مورد فیلم The Map of Tiny Perfect Things چیست؟

12 February 2021 - 21:30
The Map of Tiny Perfect Things

امروز به مناسبت پخش دیجیتالی فیلم The Map of Tiny Perfect Things نگاهی خواهیم انداخت به نظر برخی از منتقدان دنیا حول این فیلم با بازی کاترین نیوتون که از سرویس استریمی آمازون یعنی Prime Video به پخش می‌رسد.

«نقشه‌ای از چیزهای کوچک بی‌نقص» (The Map of Tiny Perfect Things) نام اثری علمی-تخیلی رمانتیک-درام به کارگردانی ایان ساموئلز (Ian Samuels) است که فیلم‌نامه‌ی آن توسط لو گروسمن (Lev Grossman) بر اساس داستان کوتاهی نوشته‌ی خودش به رشته‌ی تحریر درآمده است.

بازیگران این اثر را کاترین نیوتن (Kathryn Newton)، کایل آلن (Kyle Allen)، آل مدریگال (Al Madrigal)، آنا میکامی (Anna Mikami)، کلئو فریزر (Cleo Fraser)، امت فرگوسن (Emmett Ferguson)، جرمین هریس (Jermaine Harris)، جاش همیلتون (Josh Hamilton)، لیلی لامپکین (Lily Lumpkin)، تینس بلکبرن (Teance Blackburn) و ونسا پدلا (Vanessa Padla) تشکیل می‌دهند.

The Map of Tiny Perfect Things

مارک، نوجوانی است که با خوشحالی مشغول زندگی کردن یک روز است که مدام در چرخه‌ی زمانی بی‌پایانی تکرار می‌شود اما وقتی با مارگارت ملاقات می‌کند دنیایش عوض می‌شود. مارگارت نیز که در همین چرخه گیر افتاده، فرد مرموزی است. رابطه‌ای بین مارک و مارگارت شکل می‌گیرد که آن‌ها را از یکدیگر جدانشدنی می‌کند و تصمیم می‌گیرند که تمام چیزهای کوچکی که باعث می‌شود آن‌ها همان یک روز را عالی سپری کنند، پیدا کنند. در ادامه درحالی‌که این دو مشغول پیدا کردن راهی برای فرار از این روز بی‌پایان هستند، شاهد یک داستان عاشقانه با پیچشی خارق‌العاده خواهیم بود.

آرون رایدر (Aaron Ryder)، آکیوا گلدزمن (Akiva Goldsman)، اشلی فاکس (Ashley Fox)، مارینا استابیله (Marina Stabile) و گرگوری لزانس (Gregory Lessans) تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. آلسون کوهن (Alison Cohen)، دی. اسکات لامپکین (D. Scott Lumpkin) و گلن بسنر (Glen Basner) نیز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی اجرایی آن را بر عهده دارند.

کمپانی FilmNation Entertainment، کمپانی Weed Road Pictures و کمپانی Wishmore Entertainment تولیدکنندگان این اثر هستند که Amazon Studios وظیفه‌ی توزیع آن را بر عهده دارد.

«نقشه‌ای از چیزهای کوچک بی‌نقص» تاکنون در سایت Metacritic از میان ۱۱ نقد امتیاز ۶۲ را کسب کرده است که ۸ نقد مثبت و ۳ نقد متوسط هستند (نظر مخاطبان در این سایت هنوز منتشر نشده است) اما این فیلم در سایت راتن تومیتوز وضعیت بسیار بهتری دارد و از میان ۲۷ نقد امتیاز ۸۱ را کسب کرده است. مخاطبان نیز در این سایت از میان کمتر از ۵۰ نقد، امتیاز ۸۳ را به فیلم داده‌اند.

The Map of Tiny Perfect Things

«۸۰/۱۰۰ Screen Rant   |   منتقد: مای عبدالباکی»

با این‌که فیلم می‌توانست زمان بیشتری را برای پرداختن به زندگی مارگارت اختصاص دهد اما «نقشه‌ای از چیزهای کوچک بی‌نقص» اثری فکر شده، جذاب و دلگرم‌کننده است که به خوبی از مسائل مختلف مربوط به حلقه‌های زمانی تکرارشونده برای خلق اثری عالی استفاده کرده است.

«۸۰/۱۰۰ The Guardian   |   منتقد: آدریان هورتون»

«نقشه‌ای از چیزهای کوچک بی‌نقص» دنیایی ایده آل را درون خود دارد. رمانتیک-کمدی باارزش و لذت‌بخش که هیچ مشکلی در آن برای ذکر کردن نمی‌بینم.

«۷۵/۱۰۰ Vanity Fair   |   منتقد: ریجارد لاسون»

«نقشه‌ای از چیزهای کوچک بی‌نقص» محدودیت‌هایش را می‌شناسد، می‌داند که کی باید دست روی احساسات بگذارد، کی باید برای عمیق و تأثیرگذار بودن تلاش کند و کی باید عقب بکشد.

«۷۰/۱۰۰ Variety   |   منتقد: کورتنی هاوارد»

فیلم، نجیب و خوش روح است و نقش‌آفرینی بازیگران اصلی‌اش درخشنده است، به‌طوری‌که از قرار گرفتن در میان آن دسته از آثار متوسط و فراموش‌شدنی چنین ژانری که با آن‌ها آشنایی داریم، نجاتش می‌دهند.

«۷۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter   |   منتقد: جان دی‌فور»

کایل آلن و کاترین نیوتون به خوبی توانسته‌اند نقش‌هایشان را در قالب پسری که فکر می‌کند دختر رؤیاهایش را پیدا کرده است و دختری که رازهایش مانع شکل‌گیری یک داستان عاشقانه می‌شود، ایفا کنند.

«۶۲/۱۰۰ TheWrap   |   منتقد: آلونسو دورالده»

بین کسانی که در سینما و تلویزیون با آثاری این‌چنینی آشنایی ندارند، با توجه به بازیگران بااستعدادش، اثر خوبی برای آشنایی پیدا کردن است اما بینندگان باتجربه‌ای که آثار این‌چنینی را قبلاً دیده‌اند، [خب]، آثار این‌چنینی را قبلاً دیده‌اند.

«۴۰/۱۰۰ Screen Daily   |   منتقد: استیون ویتی»

حتی برای یک فیلم درباره‌ی [اتفاقی غیرعادی یعنی] چرخه‌ی بسته‌ی زمانی هم همه‌چیز آشنا به نظر می‌رسد. (قابل‌توجه فیلم‌ساز: اشارات واضح و ارجاع دادن به فیلمی که از آن در حال دزدیدن هستید، باعث نمی‌شود که دزدی‌تان توجیه شود).

منبع: Metacritic

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.