فیلم The Fog 2 در مراحل اولیه توسعه قرار دارد

16 February 2021 - 13:25
فیلم The Fog

جان کارپنتر (John Carpenter) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سرشناش هالیوودی در ژانر ترسناک به تازگی اعلام کرده که ادامه فیلم دهه ۱۹۸۰ او با عنوان The Fog در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. فیلم The Fog در میان دو شاهکار این کارگردان با نام‌های Halloween و The Thing پخش شده، بنابراین این فیلم علی‌رغم محبوبیتش، به صورت گسترده‌ای نادیده گرفته شده است.

جان کارپنتر موفق شده بود که دوباره جیمی لی کرتیس (Jamie Lee Curtis) را برای بازی در فیلم The Fog در سال ۱۹۸۰ بازگرداند و همچنین او توانست که بازیگر دیگری با نام جنت لی (Janet Leigh) را نیز برای بازی در این فیلم استخدام کند. این فیلم اولین برای بوده که این دو بازیگر در کنار یکدیگر در پروژه‌ای حاضر شده‌اند.

اتفاقات فیلم The Fog در شهر ساحلی در ایالت کالیفرنیا آمریکا رخ می‌دهد و داستان این فیلم با تمرکز بر روی ساکنان آن، به مه عجیبی که این شهر را فرا گرفته می‌پردازد. در داستان این فیلم، ساکنان این شهر در حال جشن گرفتن صد سالگی تأسیس آن هستند و در این حین مه عجیبی این شهر را فرا می‌گیرد که در داخل آن، روح دریانوردان گذشته‌ای که در سال‌های گذشته با کشتی‌شان در سواحل این شهر غرق شده‌اند تبدیل به مهمان ناخوانده این مراسم می‌شوند.

بازسازی ساخته شده‌ای از فیلم The Fog نیز در سال ۲۰۰۵ در سینماها به نمایش درآمده و این نسخه از آن، حتی نسبت به نسخه اصلی‌اش (که استقبال خوبی از آن نشده بود) با نقدهای منفی بیشتری روبه‌رو شده است. علی‌رغم آن، امکان دارد که اکنون فیلم The Fog برای باری دیگر به سینماها بازگردد.

اخیراً از جان کارپنتر که تهیه‌کننده اجرایی و مشاور فیلم Halloween Kills نیز بوده، پرسیده شده که آیا ادامه‌ای برای یکی از فیلم‌هایش در آینده تولید خواهد شد یا خیر. این کارگردان سرشناس در طی مصاحبه‌اش با وب‌سایت NME گفته که بحث‌های بسیاری با او، برای ساخت ادامه‌ای از فیلم‌هایش انجام شده است.

جان کارپنتر در این صحبت‌ها به طور مستقیم از فیلم The Fog به عنوان یکی از این ادامه‌ها نام برده و گفته است که علاقه‌ها به ساخت ادامه‌ای از این فیلم بسیار بالا می‌باشد. با این حال این کارگردان گفته که به دلایل مختلفی هنوز ایده مناسبی برای ساخت ادامه‌ آن وجود ندارد و او از ایده‌های جدید در این باره استقبال می‌کند.

او در این مصاحبه در رابطه با قسمت دوم فیلم The Fog گفت:

صحبت‌هایی برای ساخت ادامه‌ای از فیلم The Fog انجام شده است. (همچنین) صحبت‌های دیگری برای ساخت ادامه‌ای از دیگر فیلم‌هایم نیز با من انجام شده است. به دلایل مختلفی هنوز (ساخت) هیچ‌کدام از آن‌ها اتفاق نیفتاده است. ولی بله، ما در رابطه با آن‌ها صحبت کرده‌ایم و من با ساخت (ادامه‌) آن‌ها مشکلی ندارم.

با توجه به نقش داشتن این کارگردان سرشناس در روند تولید فیلم Halloween در سال ۲۰۱۸ که توسط دیوید گوردون گرین (David Gordon Green) کارگردانی شده و بازگشت او برای اولین بار از زمان به نمایش درآمدن فیلم اصلی به فرنچایز Halloween، موافقت او با ساخت ادامه‌ای از فیلم‌هایش خبر بسیار خوبی می‌باشد.

فیلم Halloween سال ۲۰۱۸ به عنوان قسمت دوم فیلم اصلی این کارگردان که در سال ۱۹۷۸ به نمایش درآمده شناخته شده و با نقش داشتن او در روند ساخت این فیلم و موفقیت عظیم آن، دو فیلم دیگر نیز از این فرنچایز قرار است که برای پخش در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ آماده شوند.

قسمت دوم احتمالی فیلم The Fog او نیز، اگر مانند فیلم Halloween به درستی ساخته شود، می‌تواند امکان ساخت ادامه‌ دیگر فیلم‌های این کارگردان نیز به وجود آورد. قسمت‌های بعدی برنامه‌ریزی شده برای فیلم Halloween، فیلم‌های ژانر اسلشر (یک زیرگونه از فیلم ترسناک یا دلهره‌آور است که در آن، قاتلی که معمولاً دچار مشکلات روانی است یک یا چند قربانی را به قتل می‌رساند) را بهبود خواهند بخشید چرا که در آن‌ها به درستی، به مضامینی مانند ضربه‌های روحی و خشونت اوباش پرداخته شده و قسمت دوم فیلم The Fog 2 نیز می‌تواند چیزی مشابه آن را انجام دهد.

داستان اصلی فیلم The Fog بر روی گروهی از اجداد ساکنین شهری که اتفاقات این فیلم در آن جریان دارد تمرکز دارد که آن‌ها احساس کرده‌اند ساکنین این شهر، تمام مزایای به دست آمده توسط دریانوردان گذشته آن را به هیچ عواقبی درو کرده‌اند. این‌جور مضامین در ادامه این فیلم نیز می‌تواند به کار برده شود. هنوز بسیار زود است که بگویم قسمت دوم فیلم The Fog چه زمانی به نمایش گذاشته خواهد شد ولی با این حال و با توجه به نقش داشتن احتمالی جان کارپنتر در ساخت آن، امیدواریم که هر چه سریع‌تر این فیلم ساخته شود.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.