اسپایک لی: مشکلی با ساخت یک فیلم ابرقهرمانی ندارم

17 February 2021 - 04:29
اسپایک لی و دنیای سینمایی مارول

اسپایک لی (Spike Lee) که یکی از برترین کارگردانان حال حاضر سینما است، در مصاحبه اخیر خود با مجله EW گفته است که مشکلی با ساخت یک فیلم ابرقهرمانی (superhero) ندارد اما برای انجام آن، یک شرط دارد.

بسیاری از کارگردانان مطرح سینما، نه تنها علاقه‌ای به ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی ندارند که مخالف ساخته شدن آنها هستند. نمونه بارز این کارگردانان، مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) است که حدود ۲ سال قبل شدیدا به انتقاد از ساخته شدن این فیلم‌ها پرداخت.

اما اکنون اسپایک لی، یکی دیگر از کارگردانان مطرح سینما، می‌گوید که نه تنها مشکلی با این فیلم‌ها ندارد که اگر به وی پیشنهاد ساخت و کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی داده شود، آن را بررسی خواهد کرد. البته به شرطی که آن فیلم از دنیایی سینمایی مارول (Marvel) باشد.

تاکنون فیلم‌هایی در ژانرهایی چون زندگینامه، عاشقانه و یا جنایی ساخته‌اید. آیا امکان دارد روزی یک فیلم ابرقهرمانی بسازید؟

هیچ گونه مشکلی با دنیای سینمایی مارول ندارم. من با خواندن کتاب‌های مرد عنکبوتی (Spider-Man) بزرگ شده‌ام. (ولی) همیشه با دنیای DC مشکل داشتم.

گویا می‌خواهید یک جنگ میان مارول و DC رخ دهد!

(می‌خندد) نه، فقط نظرم را گفتم. همیشه به دنیای مارول علاقه داشتم. نمی‌خواهم خودم برای آن تلاش کنم اما اگر یک روز، فرصت مناسبی برای ساخت یک فیلم ابرقهرمانی نصیبم شود، شرایط ساخت آن را بررسی خواهم کرد.

استودیو مارول تاکنون با کارگردانان موفقی چون کنت برانا (Kenneth Branagh) و تایکا وایتیتی (Taika Waititi) همکاری داشته است اما تاکنون کارگردانی در سطح لی برای دنیای سینمایی مارول فیلم نساخته است.

دلیل این موضوع، کنترل زیاد مارول بر روی فیلم‌هایش است. این استودیو، فیلم‌های ابرقهرمانی خود را با هزینه‌های چند صد میلیون دلاری می‌سازد و به همین دلیل سعی می‌کند با کنترل کامل اوضاع، شرایط را برای موفقیت کامل آن فیلم در گیشه، فراهم کند.

البته این استودیو در طی سالیان اخیر و برای فیلم‌هایی چون نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) و پلنگ سیاه (Black Panther) استثنا قائل شده است و به کارگردانان این فیلم‌ها، تا حدی آزادی عمل داده است اما محصول نهایی، در نهایت باید مورد تایید این استودیو قرار بگیرد.

در این بین، چون کارگردانان مطرحی چون استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، کریستوفر نولان (Christopher Nolan) و یا خود لی، حاضر به ساخت فیلم‌های سفارشی برای استودیوهایی چون مارول نیستند، بعید است در نهایت لی روزی یک فیلم ابرقهرمانی برای مارول بسازد.

منبع : مجله EW

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.