برترین فیلم های دنیل دی لوئیس

18 February 2021 - 19:41

دنیل دی لوئیس یکی از برترین بازیگران تاریخ سینما بوده و تنها بازیگری است که توانسته سه بار جایزه اسکار بهترین بازیگر را به دست آورد.

در ادامه به معرفی ده فیلم برتر این بازیگر خواهیم پرداخت. این لیست براساس امتیاز فیلم‌ها در سایت IMDB تشکیل شده است.

۱۰- A Room With A View (1985)

A Room With A View

این فیلم ساخته جیمز آیووری اقتباسی از رمان ای.ام. فاستر می‌باشد. یک فیلم رومانتیک در دوره ادواردیان درباره زنی به اسم لوسی با بازی هلنا بونهام کارتر بوده که در یک مثلث عشقی بین جورج، یک مرد مستقل با روحیه بالا که در هنگام سفر به ایتالیا با او آشنا شده و سسیل گیر افتاده است.

دی لوئیس در نقش سسیل، یک مرد سنتی کلیشه‌ای در دوره اواردیان و جولیان سندز در نقش جورج، فردی که همه سنت‌ها را نادیده گرفته حضور پیدا کرده‌اند. منتقدین به ستایش از این فیلم پرداختند و این فیلم جوایز زیادی را نیز دریافت کرد.

۹- Lincoln (2012)

Lincoln

دی لوئیس یکی از سه اسکار خود را برای ایفای نقش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، آبراهام لینکلن، که در طول جنگ داخلی این مسئولیت را برعهده داشته، دریافت کرده. فیلم Lincoln به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شده.

دی لوئیس یکی از معدود بازیگرانی بود که توانست در این نقش به خوبی حضور پیدا کند. این فیلم بر روی درگیری‌های شخصی و حرفه‌ای لینکلن در طول جنگ داخلی، سلامت روانی او، روابط خانوادگی و وظایف سیاسی او تمرکز داشته. نوشتن نمایش‌نامه این فیلم برعهده تونی کوشنر بوده است.

۸- Access To The Danger Zone (2012)

Access To The Danger Zone

گویندگی این مستند درباره سازمان بین‌المللی دکتران بدون مرز برعهده دی لوئیس بوده است. این مستند بر روی تلاش‌های این سازمان در کشورهای افغانستان، سومالی و جمهوری دموکراتیک کنگو شرقی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تمرکز دارد.

این فیلم هیچ‌وقت به‌طور گسترده اکران نشد اما در این فیلم نگاهی به وضعیت مردم بی‌گناه که درگیر تاثیرات جنگ طولانی مدت شدند، خواهیم انداخت.

۷- Gangs Of New York (2002)

Gangs Of New York

این فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی اولین روزهای درگیری‌های گروهی در شهر نیویورک را به تصویر خواهد کشید. این فیلم مهاجرت ایرلندی‌ها را به محله Five Points نیویورک در دهه ۱۸۴۰ میلادی دنبال می‌کند.

دی لوئیس در نقش رهبر گروه Native، ملقب به بیل قصاب که به علت توانایی وحشتناک خود با چاقو این لقب را دریافت کرده، حضور پیدا کرده و طبیعت زشت و گشنه به قدرت بیل را در این فیلم به نمایش خواهد گذاشت. در این فیلم همین‌طور شاهد نقش‌آفرینی لئوناردو دیکاپریو، کامرون دیاز و لیام نیسون نیز بوده‌ایم.

۶- Phantom Thread (2017)

Phantom Thread

یکی از برترین و پیچیده‌ترین نقش‌های دی لوئیس کاراکتر رینولدز وودکاک در فیلم Phantom Thread بوده است. وودکاک یک خیاط نامی بوده که مشتریان مشهور زیادی داشته. فیلم با ملاقات او با الهه جدید خود، یک گارسون جوان به نام آلما آغاز خواهد شد.

ایده‌آل گرایی حرفه‌ای وودکاک بر روی زندگی شخصی او نیز تاثیر گذاشته و هنگامی که به چیزی که می‌خواهد نرسد به شدت عصبانی می‌شود. در این فیلم نگاهی به نزدیک‌ترین روابط زندگی وودکاک و توانایی او برای بهم زدن این روابط خواهیم انداخت.

۵- The Last Of The Mohicans (1992)

The Last Of The Mohicans

مایکل مان کارگردانی این اقتباس رومانتیک از رمانی با همین نام نوشته جیمز فنیمور کوپر را برعهده داشته. دی لوئیس در نقش Hawkeye، کاراکتر خیالی کوپر، فرزند مادر و پدری سفید پوست که اطراف آمریکایی‌های بومی بزرگ شده ایفای نقش خواهد کرد.

وقایع فیلم The Last of the Mohicans در دهه ۱۷۵۰ میلادی در طول جنگ هفت ساله اتفاق خواهد افتاد. موهیکان‌ها با بریتانیایی‌ها برای مقابله با فرانسوی‌ها تشکیل اتحاد می‌دهند.

۴- My Left Foot (1989)

My Left Foot

نقش‌آفرینی دی لوئیس در نقش یک مرد ایرلندی به نام کریستی براون توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. در فیلم براون از زمان تولد خود با بیماری فلج مغزی زندگی کرده. گرچه به جای تسلیم سرنوشت خود شدن، مادر براون روحیه جنگنده‌ درون او را تحریک می‌کند.

با استفاده از پای چپ خود، یکی از معدود اعضای سالم بدنش، براون خود نوشتن، طراحی و نقاشی را می‌آموزد و درنهایت به یک نویسنده و هنرمند شناخته شده تبدیل خواهد شد. دی لوئیس همه جوانب مثبت و منفی براون را به نمایش خواهد گذاشت.

۳- Gandhi (1982)

Gandhi

این فیلم به کارگردانی ریچارد اتنبرا درباره زندگی مهاتما گاندی فعال سیاسی هند به موفقیت بزرگی تبدیل شد. بن کینگزلی بازیگر انگلیسی که اصالتاً اهل هند بوده در نقش گاندی حاضر شده.

این فیلم با بیرون انداخته شدن گاندی از قطار در سال ۱۸۹۳ شروع و با ترور او در سال ۱۹۴۸ به پایان می‌رسد. دی لوئیس نقش کوچکی را در این فیلم برعهده داشته.

۲- In The Name Of The Father (1993)

In The Name Of The Father

جیم شریدان که کارگردانی فیلم My Left Foot را نیز برعهده داشته، دوباره با دی لوئیس بر روی فیلمی درباره زندگی گری کانلون، یک مرد ایرلندی که به اشتباه به بمب‌گذاری در خاک انگلیس در سال ۱۹۷۴ متهم شد، همکاری کرده. این بمب‌گذاری یک بار در گیلدفورد انگلستان اتفاق افتاد که منجر به کشتن چهار افسر پلیس و یک فرد غیرنظامی شد.

با وجود بی‌گناهی کانلون، پلیس پس از شکنجه و بازجویی، وی را مجبور به امضا کردن اعتراف‌نامه می‌کند و این عمل باعث نابودی کانلون و خانواده وی می‌شود و پدر او در کنار او حبس خواهد شد. دی لوئیس برای آمادگی برای این نقش ۵۰ پوند کاهش وزن داشته و چندین روز را داخل یک سلول زندان گذرانده.

۱- There Will Be Blood (2007)

There Will Be Blood

این فیلم براساس رمانی نوشته آپتون سینکلر بوده و دی لوئیس در این فیلم نقش دنیل پلین‌ویو، یک معدنچی که در حال پیشرفت در صنعت نفت بوده را برعهده خواهد داشت.

با نقش‌آفرینی دیوانه‌وار دی لوئیس در نقش پلین‌ویو، دی لوئیس موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر شد.

منبع : Screen Rant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.