الیجا وود: برایم عجیب است که نام سریال شبکه‌ی Amazon را ارباب حلقه‌ها بگذارند

17 February 2021 - 15:05

الیجا وود، بازیگر نقش فرودو در سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها چندان خوشش نمی‌آید که مردم مجموعه‌ی آینده Amazon درمورد سرزمین میانه را به این نام بشناسند. آقای وود در نقش شخصیت Frodo Baggins در سه گانه‌ی دوست داشتنی سینمایی به شهرت رسید. هر سه سه نسخه‌ی این فیلم‌ها بر اساس رمان‌های جی. آر. آر تالیکن (J.R.R. Tolkien) ساخته و توسط پیتر جکسون (Peter Jackson) کارگردانی و در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ عرضه شدند. وقایع این سری فیلم‌ها پس از شکست خوردن سائورن (Sauron) و از دست دادن حلقه‌ی یگانه در انتهای عصر دوم و در سومین دوره از تاریخ سرزمین میانه رُخ می‌دهند.

اگرچه حدود بیست سال از زمان اولین عرضه این فیلم‌ها می‌گذرد، سری ارباب حلقه‌ها به طرز شگفت‌آوری محبوب باقی مانده است. به همین دلیل پس از اینکه شبکه Amazon اعلام کرد قصد دارد سریالی بسازد که داستان آن در عصر دوم سرزمین میانه رخ می‌دهد بسیاری متعجب شدند. درحال حاضر این شبکه به صورت رسمی نامی برای این مجموعه در نظر نگرفته و ماه گذشته نیز از این سریال با عنوان «سریال بعدی استودیوهای آمازون» صحبت‌هایی مطرح شد. با این حال، بسیاری به دلیل نبودن نامی مناسب، از اسم ارباب حلقه‌ها برای این سریال استفاده کرد‌اند.

طی مصاحبه‌ای با مجله Empire، آقای وود اظهار داشت که با این حرکت موافق نیست و روی متفاوت بودن دوره‌ی زمانی آن‌ها تأکید کرد:

به نظر من عجیب است که به خاطر نبودن عنوان کامل از «ارباب حلقه‌ها» استفاده می‌کنند، چون واقعاً ارباب حلقه‌ها نیست! در دوره‌ی دوم سرزمین میانه اتفاق می‌افتد.

این اولین باری نیست که آقای وود درمورد این موضوع صحبت می‌کند. در تابستان گذشته ایشان عنوان کرد که این رفتارها کمی «گمراه‌کننده» هستند و دو مرتبه به تفاوت دوره‌های زمانی اشاره کرد. با همه این اوصاف، چندان غیرمنطقی هم نیست که پروژه را با این نام بشناسیم. اول این که، همه‌ی مردم از قبل با نام ارباب حلقه‌ها آشنا هستند، پس اگر در نهایت Amazon نخواهد از این عنوان استفاده کند، به هرحال مردم آن را به این نام خواهند شناخت. در حقیقت، احتمالاً همین معروفیت دلیل هزینه کردن ۲۵۰ میلیون دلاری Amazon برای به دست آوردن حق ساخت این سری باشد.

دوم این که، اگرچه صحبت‌های آقای وود درمورد تفاوت دوره‌های زمانی منطقی است اما به غیر از طرفداران تو آتشه‌ی سری فیلم‌ها بعید به نظر می‌رسد کسی با استفاده از این نام برای سریال مشکلی داشته باشد. سوماً، ارباب حقیقی حلقه‌ها در اصل شخص سائرون می‌باشد که حلقه‌ی یگانه را در طول عصر دوم سرزمین میانه ساخته است و بر اساس داستان کلی رسمی که از سریال منتشر شده، احتمالاً شخصیت او در مجموعه حضور خواهد داشت پس از لحاظ فنی نیز انتخاب این نام مشکلی ندارد.

در هر صورت ممکن است نام کاملاً متفاوتی برای این پروژه در نظر گرفته شود، مثلاً، «داستان‌های سرزمین میانه» یا شاید شیوه‌ای مشابه با سری فیلم‌های جنگ ستارگان استفاده به کار گرفته شود؛ «ارباب حلقه‌ها: افسانه‌ی عصر دوم». به هرجهت، امیدواریم پس از اعلام رسمی عنوان این سریال، طرفداران و آقای وود از تصمیم نهایی راضی باشند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.