برترین فیلم های دیوید فینچر

20 February 2021 - 22:33

دیوید فینچر یکی از مطرح‌ترین کارگردانان ۲۰ سال گذشته بوده و در این مدت زمان به‌طور کلی یازده فیلم را کارگردانی کرده است. در این مقاله به رتبه‌بندی فیلم‌های دیوید فینچر خواهیم پرداخت.

۱۱- Alien 3

Alien 3

این فیلم اولین فیلم به کارگردانی دیوید فینچر بوده. فیلم Alien 3 تعداد زیادی از طرفداران این فرنچایز را ناامید کرد. متاسفانه این فیلم در زمان تولید با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و در آن زمان فینچر به این اندازه مشهور نبود. او در مصاحبه‌ای درباره این فیلم شرکت نکرده و به نظر قصد دارد کارگردانی این فیلم را فراموش کند.

۱۰- The Curious Case of Benjamin Button

The Curious Case of Benjamin Button

فیلم The Curious Case of Benjamin Button فیلمی درباره پیرمردی بنام بنجامین است که در سن ۸۰ سالگی انگار دوباره متولد می‌شود و سنش هر سال کاهش می‌یابد تا دوباره به سنین جوانی می‌رسد. این فیلم داستان خاصی ندارد و فقط زندگی‌نامه یک مرد و تمام روابط او در طول زندگی بوده. مانند تمام فیلم‌های فینچر این فیلم نیز به شدت دیدنی است و تمام لحظات این فیلم جذاب می‌باشند.

۹- The Game

The Game

نیکولاس وان اورتن، سرمایه‌دار مقیم سن فرانسیسکو، در تولد چهل و هشت سالگی به عنوان هدیه تولد از طرف برادر خود به شرکت مرموز CRS معرفی می‌شود تا در یک بازی شرکت کند. به گفته فینچر بسیاری از مشکلات داستان فیلم و مشکلات منطقی فیلم به‌طور عمدی صورت گرفته‌اند.

۸- Mank

Mank

فیلم Mank، یازدهمین و آخرین فیلم دیوید فینچر، داستان یک نویسند به اسم هرمان جی. منکیویکز را در حال نوشتن نمایش‌نامه‌ای که در نهایت به فیلم Citizen Kane تبدیل خواهد شد، دنبال می‌کند. دیالوگ‌های این فیلم سریع، عملکرد بازیگران فوق‌العاده و خود منک نیز شخصیت دوست داشتنی‌ای بوده است.

۷- The Girl with the Dragon Tattoo

the girl with dragon tattoo

این فیلم با اقتباس از رمان هیجان‌انگیز و اسرارآمیز پرفروشی با همین نام ساخته شده. رونی مارا در نقش لیسبت سالاندر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته. لیسبت توسط یک روزنامه‌نگار به نام میکائیل بلومکویست، برای تحقیق درباره ناپدید شدن دختر برادرزاده یک تاجر ثروتمند، استخدام می‌شود. گرچه جدا از کارگردانی فینچر و عملکرد خارق‌العاده مارا، راز فیلم به سرعت خسته‌کننده خواهد شد و به سرعت مشخص می‌شود که قاتل چه کسی است. با این‌که این رمان اولین کتاب از یک سه‌گانه بوده، فینچر، مارا و کریگ برای ساخت دنباله این فیلم بازنگشته و هنوز اقتباسی از آن‌ها در آمریکا صورت نگرفته.

۶- Panic Room

Panic Room

جودی فاستر و کریستن استورات در نقش مگ و سارا، یک مادر و دختر حضور پیدا کردند که مجبور می‌شوند پس از حمله سه مجرم به خانه خود، خودشان را در اتاقی به اسم Panic Room زندانی کنند. این اتاق به محض بسته شدن در آن به یک زندان برای مگ و دختر خود تبدیل خواهد شد. البته مجرمان توانایی ورود به این اتاق را ندارند و مگ می‌تواند تمام خانه را زیر نظر داشته باشد اما هیچ راهی برای کمک خواستن و فرار از دست مجرمان ندارند.

۵- Fight ClubFight Club

پوچ‌گرایی پر هرج‌و‌مرج این فیلم به شدت هیجان‌انگیز و سرگرم کننده بوده و عملکرد برد پیت در نقش تایلر دوردن به شدت هیجان‌انگیز و دیدنی می‌باشد.

۴- Gone Girl

Gone Girl

براساس رمان جنجالی پرفروش نوشته گیلیان فلین، فیلم Gone Girl یه فیلم هیجانی بی‌همتا بوده که در اواسط فیلم به‌طور کلی تغییر مسیر می‌دهد. بن افلک در نقش نیک دون حاضر شده، مردی که ممکن است در ناپدید شدن و قتل احتمالی همسر خود، امی دست داشته باشد. نیک برای دفاع از بی‌گناهی خود کار زیادی انجام نمی‌دهد و با اسرارآمیزتر شدن فیلم، احتمال ارتکاب جرم او بیشتر می‌شود. رزمند پایک برای نقش خود در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

۳- The Social Network

The Social Network

در فیلم The Social Network، جسی آیزنبرگ در نقش موسس فیس‌بوک، مارک زاکربرگ حضور پیدا کرده و وی را در راه ساخت رسانه اجتماعی دنبال می‌کند که معمولا با تمام افرادی که روبه‌رو می‌شود، بدرفتاری می‌کند. اندرو گارفیلد در نقش ادواردو ساورین یکی دیگر از موسسان فیس‌بوک و شریک تجاری و تنها دوست زاکربرگ حاضر شده. اکثریت فیلم به آرامی پیش می‌رود و حتی در این فیلم با چندین صحنه خنده‌دار نیز روبه‌رو می‌شویم اما فینچر با نمایش بازی دادن ادواردو توسط زاکربرگ اوضاع را برانگیخته خواهد کرد.

۲- ZodiacZodiac

این فیلم فینچر درباره قاتل سریالی بدنام بوده که با ارسال نامه‌های مرموز و کدگذاری شده عجیب درباره هویت خود و قربانی‌های آینده خود، پلیس و رسانه را سخره خود گرفته. جیک جیلنهال در نقش رابرت گری‌اسمیت، یک کاریکاتوریست که درگیر رمزگشایی کدهای زودیاک شده و در نهایت به محقق اصلی این پرونده تبدیل می‌شود، به ایفای نقش پرداخته. رابرت داونی جونیور در نقش همکار وی، پل آوری و مارک رافالو در نقش بازرس پلیس، دیو توشچی حضور پیدا کرده‌اند. این فیلم به شدت جذاب بوده و سه مرد را در طول پانزده سال و تعداد زیادی قتل، اطلاعات غلط و پیشرفت تعجب‌آور آن‌ها در تعقیب قاتل دنبال خواهد کرد. براساس کتابی با همین نام نوشته گری‌اسمیت، پرونده زودیاک هرگز به پایان نرسیده و حل نشده اما فینچر تمام موفقیت‌ها و ناامیدی‌های بازرسان، خاطرات ترسناک قربانی‌های نجات پیدا کرده و ترسی که در دهه ۶۰ و ۷۰ سان‌فرانسیسکو را فرا گرفته بود به نمایش می‌گذارد.

۱- Se7en

Se7en

فیلم Se7en ساخته سال ۱۹۹۵ توسط دیوید فینچر یکی از برترین فیلم‌های هیجانی اسرارآمیز ساخته شده می‌باشد. مورگان فریمن و برد پیت در این فیلم در نقش دو بازرس حضور پیدا کرده‌اند که به دنبال یک قاتل افراطی می‌باشند که برای قتل‌های خود از هفت گناه کبیره تاثیر گرفته. این فیلم به سرعت پیش رفته و پایانی فراموش نشدنی دارد. فینچر از این تکنیک خود برای ساخت فیلم Zodiac در سال ۲۰۰۷ نیز استفاده کرده است. خشونت فیلم Se7en وحشتناک بوده اما همیشه پس از اتفاق افتادن قتل‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و مانند دو بازرس فیلم، ما شاهد قتلی در حال انجام در فیلم نخواهیم بود. این فیلم علاوه بر برترین فیلم فینچر یکی از برترین فیلم‌های هیجان‌انگیز تاریخ می‌باشد.

 

منبع : Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Sadegh says:

    بدون شک سون بهترین فیلم دیوید فبنچره
    بازی عالی کوین اسپیسی فوق العاده بود