دنی الفمن موسیقی دکتر استرنج ۲ را خواهد ساخت

19 February 2021 - 00:02
دنی الفمن موسیقی دکتر استرنج 2 را خواهد ساخت

دنی الفمن (Danny Elfman)، آهنگساز مطرح آمریکایی، وظیفه ساخت موسیقی قسمت دوم فیلم دکتر استرنج (Doctor Strange) با نام دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) را بر عهده گرفته است.

پیش از این قرار بود مایکل جاکینو (Michael Giacchino) به مانند نسخه اول، آهنگسازی این نسخه را عهده دار باشد اما با اعلام الفمن، وی جانشین جاکینو شده است. جاکینو در حال حاضر مشغول ساخت موسیقی فیلم بتمن (The Batman) می‌باشد.

جاکینو اولین بار و برای نسخه نخست این فیلم بود که برای فیلم‌های مارول آهنگسازی کرد. وی در ادامه برای دو فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) و مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home) نیز آهنگسازی کرد و انتظار می‌رفت که موسیقی قسمت دوم دکتر استرنج را نیز به عهده گیرد.

الفمن در حالی خبر ساخت موسیقی متن این فیلم را داده است که با توجه به این که سم ریمی (Sam Raimi) کارگردان این فیلم است، این خبر به خاطر سابقه همکاری این دو با یکدیگر، کاملا قابل درک است.

این دو در ابتدا و در سال ۱۹۹۰ بود که در فیلم مرد تاریکی (Darkman) با یکدیگر همکاری کردند. الفمن سپس در سال ۲۰۰۲، موسیقی متن مرد عنکبوتی (Spider-Man) را ساخت و دو سال بعد و برای نسخه دوم مرد عنکبوتی نیز، موسیقی متن ساخت.

گرچه به خاطر اختلاف نظر، الفمن برای نسخه سوم مرد عنکبوتی موسیقی نساخت اما وی و ریمی مجددا در سال ۲۰۱۳ و در فیلم از بزرگ و قدرتمند (Oz the Great and Powerful) با یکدیگر همکاری کردند.

بدین ترتیب وی برای پنجمین بار موسیقی متن فیلم‌های ریمی را خواهد ساخت. ریمی برای اولین بار است که کارگردانی یک فیلم از مارول استودیو را تجربه می‌کند.

گفته می‌شود قسمت دوم این فیلم، رابطه بسیار نزدیکی با سریال در حال پخش وانداویژن (WandaVision) دارد. به همین علت، الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در کنار بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) به عنوان نقش اول در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج حضور خواهد داشت.

ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams)، چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) و بندیکت وانگ (Benedict Wong)، به مانند نسخه نخست، در این نسخه نیز حضور پیدا خواهند کرد.

لازم به ذکر است که این اولین تغییر در تیم سازنده این فیلم نبوده است. قبل از آنکه سم ریمی کارگردان این نسخه شود، قرار بود اسکات دریکسون (Scott Derrickson) این نسخه را نیز کارگردانی کند اما وی به علت اختلاف نظر با مارول، از کارگردانی این فیلم انصراف داد.

منبع: collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.