تهیه‌کننده «آن شب»: این فیلم در ژانر وحشت نیست

16 February 2021 - 10:45

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آن شب» با اشاره به اینکه این فیلم یک اثر ترسناک نیست تاکید کرد لوکیشن‌های آمریکا برای سینمای ایران بکر است.

محمد درمنش تهیه‌کننده سینما که به زودی فیلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری را روی پرده سینماها می‌برد،گفت:
این فیلم سینمایی قرار است از ۶ اسفندماه روی پرده سینماها برود، همچنین مواد تبلیغاتی این فیلم به تازگی در تلویزیون آغاز شده است و به زودی دیگر مواد تبلیغاتی این فیلم آماده و ارائه می‌شود.

وی درباره انتخاب لوکیشن فیلم در آمریکا توضیح داد:
در پروسه جریان فیلمسازی، مجموعه کارهایی را انجام دادیم که فکر کردیم نیاز به بازنگری دارد، یعنی حداقل بازنگری بحث کیفیت و مخاطب بوده است، با این رویکرد به لوکیشن مناسبی برای ساخت چنین فیلمی نیاز داشتیم که تصمیم گرفتیم آمریکا را به عنوان لوکیشن اصلی این پروژه استفاده کنیم، در واقع لوکیشن آمریکایی نسبتاً برای فیلم‌های ایرانی بکر است که می‌تواند جای کار خوبی برای فیلم‌های ایرانی باشد.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به حضور بازیگران ایرانی- آمریکایی در این فیلم بیان کرد:
بازیگر ایرانی- و آمریکایی در آمریکا حضور دارند که دوست دارند با ایرانی‌ها کار کنند، در واقع این گروه از بازیگران اگر بخواهند در فیلم‌های خارجی بازی کنند معمولاً نقش پنجم و ششم را به‌دست می‌آورند اما می‌توانند در فیلم‌های ایرانی نقش اول را داشته باشند که این مساله بسیار مهم است.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود تاکید کرد:
کشورهای غربی و مشخصاً آمریکا به دنبال تنوع در صوت و تصویر هستند، هالیوود هم آثار متنوعی را برای آمریکایی‌ها و دیگر کشورها تولید می‌کند، اما یک چیزی آنجا کم است که شامل جنس فیلم‌های سینمایی با طمع مستند است، مخاطب خارجی وقتی این دسته از فیلم‌ها را می‌بینند حس می‌کنند که این آثار مستند است، همچنین آمریکایی‌ها علاقه مند هستند با فرهنگ شرق به صورت عام، کشورهای مسلمان به صورت خاص و کشور ایران شیعه به صورت خاص تر آشنا شوند، چرا که از این کشورها در رسانه‌ها تنها اخبار سیاسی منتشر شده است.

درمنش گفت:
در نظر داریم یک مجموعه سوژه‌ها و موضوعاتی که طعم مستند دارد و درباره فرهنگ شرق به خصوص ایران است، تولید کنیم، فیلم «آن شب» نیز از این دست آثار است، یکی از نکات مثبت این فیلم این است که هیچ پلان تحریف شده‌ای نسبت به موضوع وجود ندارد و همین مساله فیلم را برای مخاطب قابل درک کرده است.

وی تاکید کرد:
«آن شب» در خارج از ایران چند اکران داشته است و بازخورد مثبتی نیز به همراه داشته است و به زودی نیز اکران انگلیس این فیلم آغاز خواهد شد. ما با کمپانی IFC در آمریکا برای پخش در این کشور قرارداد بسته‌ایم تا این فیلم در آمریکا روی پرده برود، در کنار آن رایت هایی به کشورهای مختلف فروخته می‌شود که برنامه اکران این فیلم در کشور مورد نظر برعهده خود کمپانی خریدار است.

تهیه کننده «آن شب» ادامه داد:
فکر می‌کنم استقبال خوبی از این فیلم در ایران شود، البته این را باید بگویم که «آن شب» ژانر وحشت نیست و بیشتر می‌توان آن را یک اثر دلهره‌آور و هیجانی دانست، در واقع ژانر وحشت در کشور ما جواب نخواهد داد، چرا که مخاطب سینما به دلیل شرایطی که در آن قرار دارد، ترجیح می‌دهد بیشتر فیلم‌های شاد و کمدی ببیند. البته در کنار آن به دنبال فیلم‌های هیجان‌انگیز نیز هستند، به همین دلیل فکر می‌کنم «آن شب» می‌تواند هیجان مورد نیاز را به مخاطب ارائه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که سینما و کیفیت صدا و تصویر برای نمایش چنین فیلم‌هایی بسیار مهم است، توضیح داد:
در طول برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، به همراه کارگردان فیلم به یکی از سینماهای حرفه‌ای و مجهز جشنواره رفتیم تا این اثر را تست کنیم، در آنجا متوجه شدیم که به جای ۶ تنها ۴ باند در این سینما فعال است، بعد از پیگیری‌های انجام شده باندهای این سینما برای نمایش «آن شب» آماده شد، در اکران عمومی دقیقاً نمی‌دانم قرار است در چند سینما فیلم نمایش داده شود اما ما نمی‌توانیم به تک تک سینماها سر بزنیم و باندها را چک کنیم، امیدوارم مدیران سینماها برای تجهیز مناسب سالن‌ها اقدام کنند.

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد:
یکی از اتفاقات خوبی که برای «آن شب» افتاده است این است که ما سرگروه‌هایی مانند مگامال و «هنر و تجربه» را داریم، سینماهایی که معمولاً برای «هنر و تجربه» انتخاب می‌شوند، سالن‌های خوب و با کیفیتی هستند، مگامال نیز که جزو بهترین سالن‌های ایران به شمار می‌رود که این خود امیدوارکننده است.

درمنش در پایان گفت:
قرار بود برای اکران عمومی «آن شب» تهیه کننده آمریکایی و کورش آهاری کارگردان فیلم به ایران بیایند که به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر امکان پذیر نیست.

– مهر

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.