بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ اسکارلت جوهانسون

22 February 2021 - 19:00

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Ingrid Johansson)، بازیگر و خواننده آمریکایی است که در ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴ در نیویورک به دنیا آمده است و یکی از پر درآمدترین بازیگران زن دنیا محسوب می‌شود.

جوهانسون که اخیرا بیشتر مشغول بازی در سری فیلم‌های انتقام‌جویان بوده است، فیلم‌هایی چون اون، پرستیژ و گمشده در ترجمه را نیز در کارنامه دارد و تاکنون نامزد ۲ جایزه اسکار نیز شده است.

با توجه به این‌که پدربزرگ دانمارکی اسکارلت جوهانسون کارگردان بوده است، علاقه‌مندی وی به بازیگری در همان سنین کودکی، چندان عجیب نبود. وی در ۱۰ سالگی در اولین فیلم خود بازی کرد اما در ۱۳ سالگی و با بازی در فیلم نجواگر اسب (The Horse Whisperer) بود که توانست خود را به عنوان یک بازیگر مستعد معرفی کند. همچنین در آن سال، والدین جوهانسون از یکدیگر جدا شدند.

اسکارلت جوهانسون در 13 سالگی

اسکارلت جوهانسون در ۱۳ سالگی اولین فیلم سینمایی خود را بازی کرد.

در ادامه وی در چند فیلم دیگر به ایفای نقش پرداخت تا این‌که در سال ۲۰۰۲ در فیلم دنیای روح (Ghost World) بازی کرد و موفق به کسب چندین جایزه شد. در آن سال دوران تحصیل وی نیز به پایان رسید تا وی بتواند تمام وقت خود را صرف بازیگری کند.

اما در سال ۲۰۰۳ و با بازی در دو فیلم گمشده در ترجمه (Lost in Translation) و دختری با گوشواره مروارید (Girl with a Pearl Earring) بود که جوهانسون توانایی خود را نشان داد و برای هر دو فیلم نامزد گلدن گلوب و بفتا شد. در زندگی شخصی خود، جوهانسون در این سال تلاش کرد به دانشگاه هنر نیویورک راه پیدا کند اما درخواست وی مورد تایید قرار نگرفت.

در سال بعد وی در فیلم ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ (A Love Song for Bobby Long) بازی کرد و برای بار سومین، نامزد گلدن گلوب شد. وی در آن سال تبدیل به یکی از اعضای آکادمی اسکار نیز شد.

جوهانسون در سال ۲۰۰۵ اولین تجربه کار با وودی آلن (Woody Allen) را در فیلم امتیاز نهایی (Match Point) به دست آورد. آلن یکی از کارگردانان محبوب جوهانسون می‌باشد. جوهانسون برای این فیلم، چهارمین نامزدی گلدن گلوب خود را به دست آورد.

جوهانسون در کنار وودی آلن

جوهانسون تاکنون در ۳ فیلم به کارگردانی وودی آلن بازی کرده است.

اسکارلت جوهانسون در سال ۲۰۰۶، برای دومین بار و این بار با فیلم خبر داغ (Scoop) با وودی آلن همکار شد. دیگر فیلم وی در آن سال، فیلم پرستیژ (The Prestige) به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بود. جوهانسون در هر دو فیلم، همبازی هیو جکمن (Hugh Jackman) شده بود.

در سال ۲۰۰۸ وی در سومین همکاری خود با آلن، در فیلم ویکی کریستینا بارسلونا (Vicky Cristina Barcelona) نقش‌آفرینی کرد. وی در آن سال بر روی آلبوم موسیقی خود نیز کار و در سال ۲۰۰۹ آن را منتشر کرد که البته تجربه موفقیت‌آمیزی برای وی نبود. جوهانسون سپس مدیر برنامه‌های خود را اخراج کرد. مدیر برنامه وی، مادر وی بود!

در سال ۲۰۱۰، جوهانسون به تئاتر روی آورد و توانست با بازی درخشان خود در تئاتر چشم‌اندازی از پل (A View from the Bridge)، جایزه تونی را کسب کند. اما اتفاق مهم برای وی در این سال، بازی در نقش بیوه سیاه (Black Widow) در فیلم مرد آهنی ۲ (Iron Man 2) بود که باعث شد وی وارد دنیای سینمایی مارول شود.

جوهانسون در حال بازی در تئاتر چشم‌اندازی از پل

جوهانسون برای بازی در تئاتر چشم‌اندازی از پل، جایزه تونی را کسب کرد.

اسکارلت جوهانسون در سال ۲۰۱۲ و این بار در نخستین نسخه از سری فیلم‌های انتقام‌جویان (The Avengers) به بازی در نقش بیوه سیاه پرداخت. این فیلم تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شد و جوهانسون نیز به محبوبیت زیادی بین هواداران مارول دست پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۳، اسکارلت در فیلم موفق اون (Her) به صداپیشگی پرداخت. در سال ۲۰۱۴ در فیلم لوسی (Lucy) بازی کرد که یکی از فیلم‌های موفق باکس آفیس آن سال بود. همچنین وی در آن سال و برای سومین بار به بازی در نقش بیوه سیاه و این بار در فیلم کاپیتان آمریکا (Captain America) پرداخت.

در سال ۲۰۱۵ در نسخه‌ای دیگر از انتقام‌جویان بازی کرد و سال بعد نیز در نسخه‌ای دیگر از کاپیتان آمریکا به بازی پرداخت. در آن زمان وی باردار بود و عوامل سازنده فیلم مجبور بودند با استفاده از جلوه‌های ویژه، باردار بودن وی را مخفی نگه دارند.

اسکارلت جوهانسون در نقش بیوه سیاه

اسکارلت جوهانسون تاکنون ۹ بار در نقش بیوه سیاه بازی کرد است.

در سال ۲۰۱۶، وی همچنین در فیلم درود بر سزار (Hail, Caesar) به کارگردانی برادران کوئن (Coen brothers) بازی کرد و در دو انیمیشن کتاب جنگل (The Jungle Book) و آواز (Sing) نیز به صداپیشگی پرداخت.

جوهانسون در سال ۲۰۱۷ در اکشن نه چندان موفق شبح درون پوسته (Ghost in the Shell)، بازی کرد و در سال ۲۰۱۸ در انیمیشن موفق جزیره سگ‌ها (Isle of Dogs) صداپیشگی کرد. در آن سال جوهانسون در نسخه‌ای دیگر از انتقام‌جویان نیز به بازی پرداخت.

سال ۲۰۱۹ اما احتمالا بهترین سال کاری اسکارلت جوهانسون بوده است. وی در این سال در آخرین قسمت انتقام‌جویان بازی کرد. این فیلم در نهایت تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد. جوهانسون برای هشتمین بار بود که در این نقش بازی می‌کرد.

در این سال، وی همچنین در دو فیلم موفق جوجو خرگوشه (Jojo Rabbit) ساخته تایکا وایتیتی (Taika Waititi) و فیلم داستان ازدواج (Marriage Story) ساخته نوآ بامباک (Noah Baumbach) بازی کرد. جوهانسون که تاکنون نامزد جایزه اسکار نشده بود، در این سال برای هر دو فیلم نامزد اسکار شد تا یازدهمین فرد تاریخ باشد که در یک سال نامزد دو اسکار در رشته‌های بازیگری می‌شود.

جوهانسون در کنار آدام درایور در فیلم داستان ازدواج

جوهانسون برای بازی در فیلم داستان ازدواج، نامزد جایزه اسکار شد.

مهم‌ترین فیلم آینده وی، فیلم بیوه سیاه می‌باشد که جوهانسون برای اولین بار این نقش را در فیلمی با محوریت این شخصیت، بازی کرده است. این فیلم قرار است امسال اکران شود.

در زندگی شخصی خود نیز، جوهانسون تاکنون سه بار ازدواج کرده است و صاحب یک فرزند دختر از ازدواج دوم خود می‌باشد. این فرزند در سال ۲۰۱۴ به دنیا آمد. همچنین وی دارای یک برادر دوقلو می‌باشد که سه دقیقه از اسکارلت کوچک‌تر است.

لازم به ذکر است که لقب وی اسکارجو می‌باشد، هرچند خود وی علاقه‌ای به این نام مستعار ندارد. همچنین وی پیش از این گفته است که فیلم عمه میم (Auntie Mame)، فیلم محبوب وی می‌باشد.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.