برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

24 February 2021 - 10:55

در این مقاله نگاهی به برترین فیلم‌های لئوناردو دی کاپریو خواهیم انداخت.

لئوناردو دی کاپریو یکی از مشهورترین و مورد احترام‌ترین بازیگران تاریخ سینما می‌باشد و حرفه بازیگری را از سنین جوانی شروع کرده؛ در این لیست نگاهی به برترین فیلم‌های این بازیگر از نگاه منتقدان می‌اندازیم.

۱۰- What’s Eating Gilbert Grape (امتیاز منتقدین : ۷۳/۱۰۰)What's Eating Gilbert Grape

دی‌کاپریو در این فیلم در نقش برادر معلول جانی دپ حضور پیدا کرده و برای این نقش نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل شده. دی‌کاپریو با این نقش‌آفرینی تعهد خود را به نقش‌های خود نشان داد.

۹- Inception (امتیاز منتقدین : ۷۴/۱۰۰)

Inception

در این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان، شاهد هنرنمایی دی‌کاپریو در نقش رهبر گروهی که وارد ناخودآگاه افراد شده و اطلاعات ارزشمند آن‌ها را به سرقت برده، می‌باشیم.

۸- Titanic (امتیاز منتقدین : ۷۵/۱۰۰)

Titanic

این فیلم نه تنها یکی از مشهورترین فیلم‌های حرفه دی‌کاپریو بوده بلکه یکی از معروف‌ترین فیلم‌های تاریخ می‌باشد. جیمز کامرون با این فیلم رومانتیک موفق به شکستن رکورد باکس آفیس شد.

این فیلم همین‌طور در ۱۴ بخش نامزد دریافت جایزه اسکار و موفق به دریافت ۱۱ جایزه اسکار شده.

۷- Catch Me If You Can (امتیاز منتقدین : ۷۵/۱۰۰)

Catch Me If You Can

دی‌کاپریو در نقش فرانک آبگنیل فردی کلاهبردار و تام هنکس در نقش مامور فدرالی که در تلاش برای دستگیر کردن اوست حضور پیدا کرده‌اند و این فیلم توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده.

این فیلم از نظر باکس آفیس و منتقدین موفق عمل کرده و دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و تنها همکاری بین اسپیلبرگ و دی‌کاپریو می‌باشد.

۶- The Wolf Of Wall Street (امتیاز منتقدین : ۷۵/۱۰۰)

The Wolf of Wall Street

یکی از برجسته‌ترین رابطه‌های کاری دی‌کاپریو، رابطه بین وی و مارتین اسکورسیزی افسانه‌ای می‌باشد. پنجمین همکاری این دو به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های آن‌ها تبدیل شده و دی‌کاپریو در این فیلم نقش جوردن بلفورت را ایفا کرده و شاهد پیشرفت و سقوط او خواهیم بود.

۵- The Revenant (امتیاز منتقدین : ۷۶/۱۰۰)

The Revenant

دی‌کاپریو در نهایت برای این فیلم اولین اسکار خود را و کارگردان این فیلم، الخاندرو گونسالس اینیاریتو نیز جایزه اسکار بهترین کارگردان را دریافت کردند.

این فیلم با اقتباس از رمان مایکل پانک نوشته شده و دی‌کاپریو را در مسیر انتقام از افرادی که به وی خیانت کردند، دنبال می‌کند.

۴- The Aviator (امتیاز منتقدین : ۷۷/۱۰۰)

The Aviator

دومین همکاری بین اسکورسیزی و دی‌کاپریو به یکی از موفق‌ترین فیلم‌ها از نظر منتقدین تبدیل شده و دی‌کاپریو برای نقش خود در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شد.

داستان این فیلم درباره زندگی هوارد هیوز، خلبان پرآوازه آمریکایی از اواخر دهه ۱۹۲۰ تا اواسط دهه ۱۹۴۰ می‌باشد.

۳- Django Unchained (امتیاز منتقدین : ۸۱/۱۰۰)

Django Unchained

یکی از برترین نقش‌های دی‌کاپریو، نقش‌آفرینی او به عنوان یک برده‌دار به نام کلوین کندی در فیلم Django Unchained به کارگردانی کوئنتین تارانتینو می‌باشد.

۲- Once Upon A Time In Hollywood (امتیاز منتقدین : ۸۳/۱۰۰)

Once Upon A Time In Hollywood

همکاری دوباره بین تارانتینو و دی‌کاپریو به فیلمی موفق از نظر منتقدان تبدیل شده. برد پیت جایزه اسکار را برای عملکرد خود در این فیلم به‌عنوان بدلکار، راننده و بهترین دوست شخصیت دی‌کاپریو، دریافت کرده و عملکرد دی‌کاپریو نیز یکی از برترین نقش‌آفرینی‌های این بازیگر بوده است.

۱- The Departed (امتیاز منتقدین : ۸۵/۱۰۰)

The Departed

این فیلم سومین همکاری بین دی‌کاپریو و اسکورسیزی بوده و بازسازی فیلم Internal Affairs می‌باشد.

دی‌کاپریو در نقش یک پلیس مخفی که با موفقیت به مافیای ایرلندی در بوستون نفوذ کرده، حضور یافته و تمام تلاش خود را برای زنده ماندن و پیدا کردن مت دیمون خیانتکار انجام خواهد داد.

 

منبع : Screen Rant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.