نظر منتقدین در مورد فیلم Monster Hunter چیست؟

23 February 2021 - 23:45
Monster Hunter

مدتی است که از اکران دیجیتالی فیلم Monster Hunter می‌گذرد. این عنوان که جدیدترین اقتباس لایو-اکشن از یک بازی ویدیویی هم به‌حساب می‌آید، تا به الآن نمرات متوسط رو به پایینی از جانب منتقدان و مخاطبان دریافت کرده است؛ در ادامه نگاهی به نظر برخی از معتبرترین منتقدان دنیا در مورد این فیلم خواهیم انداخت.

فیلم «شکارچی هیولا» (Monster Hunter) اثری در ژانر علمی-فانتزی-اکشن-کایجویی محصول ۲۰۲۰، به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی پل اندرسون (Paul W. S. Anderson) است که از روی سری بازی‌هایی به همین نام، محصول شرکت بازی‌سازی Capcom به اقتباس رسیده است.

«شکارچی هیولا» از سال ۲۰۱۲ توسط کارگردان پل اندرسون در دست توسعه قرار داشت. کپ‌کام در اکتبر سال ۲۰۱۸ رسماً اعلام کرد که قرار است اقتباس لایو-اکشنی از این سری بازی‌های پرطرفدارش ساخته شود؛ تولید فیلم از همان ماه توسط کمپانی Constantin Film آغاز شد.

Monster Hunter در تاریخ‌های چهارم دسامبر (۱۴ آذر) و ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر) به ترتیب در چین توسط کمپانی Tencent Pictures و در آمریکا توسط کمپانی Sony Pictures به اکران رسید. این عنوان تا به الآن بالای ۲۸ میلیون از طریق گیشه به جیب زده است و با توجه به بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری و نقدهای متوسطش به‌احتمال‌زیاد شکستی دیگر در کارنامه‌ی اقتباس‌های لایو-اکشن از بازی‌های ویدیویی به‌حساب خواهد آمد. لازم به ذکر است که فیلم در تاریخ ۱۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲۸ بهمن) به‌صورت دیجیتالی به پخش رسیده است و در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند) نیز نسخه‌ی بلو-ری آن توزیع خواهد شد.

Milla Jovovich

بازیگران این فیلم را آرون بیلنر (Aaron Beelner)، دیگو بونتا (Diego Boneta)، هیرونا یامازاکی (Hirona Yamazaki)، جنیک شومان (Jannik Schümann)، جین او-یئانگ (Jin Au-Yeung)، جاش هلمن (Josh Helman)، مگان گود (Meagan Good)، میلا یوویچ (Milla Jovovich)، ناندا کاستا (Nanda Costa)، نیک راسنتی (Nic Rasenti)، ران پرلمن (Ron Perlman)، شلین بنت (Schelaine Bennett)، تی.آی. (T.I.) و تونی جا (Tony Jaa) تشکیل می‌دهند.

در پسِ دنیای ما، دنیایی دیگر وجود دارد؛ دنیایی با حضور هیولاهایی خطرناک و قدرتمند که هرکدام با خوی درنده‌ی خود، بر قلمروی خودشان فرمانروایی می‌کنند. وقتی طوفان شنی غیرمنتظره، کاپیتان آرتمیس (با بازی میلا یوویچ) و واحدش را به این دنیای جدید منتقل می‌کند، این سربازان متوجه می‌شوند که این دنیای ناشناخته خانه‌ی هیولاهای ترسناک و عظیم‌الجثه‌ای است که حتی اسلحه‌هایشان نیز در برابر آن‌ها کاری از پیش نخواهند برد.

دنیس براردی (Dennis Berardi)، جرمی بولت (Jeremy Bolt)، کن کمینز (Ken Kamins)، مارتین ماشکوویچ (Martin Moszkowicz)، پل اندرسون و رابرت کالزر (Robert Kulzer) تهیه‌کنندگان فیلم هستند و ادوارد چنگ (Edward Cheng)، هاروهیرو سوجیموتو (Haruhiro Tsujimoto)، هیرو ماتسوئوکا (Hiro Matsuoka)، هیرویوکی کوبایاشی (Hiroyuki Kobayashi) و هاوارد چن (Howard Chen) تهیه‌کنندگان اجرایی آن هستند.

«شکارچی هیولا» تا به این لحظه در سایت متاکریتیک از میان ۱۷ نقد (۵ نقد مثبت، ۵ نقد متوسط و ۷ نقد منفی) نمره‌ی ۴۴ را دریافت کرده است و مخاطبان نیز از میان ۲۹ بررسی، امتیاز ۴ از ۱۰ را به فیلم داده‌اند. نمره‌ی فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز از میان ۸۲ نقد امتیاز ۴۶ است؛ وضعیت فیلم در میان مخاطبان این سایت اما بسیار بهتر است و از میان بیش از ۱۰۰۰ بررسی، امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ نصیب فیلم شده است.

Monster Hunter

«۸۱/۱۰۰ Paste Magazine   |   منتقد: مری بث مک‌اندروز»

درون فیلم، هم هیولا وجود دارد، هم انفجار هست و هم ران پرلمن با آن موهای پر مانند زیبا. این فیلم تمامش در مورد جلوه‌های بصری است. نیازی نیست که برای داستان فیلم گیج شوید یا سؤالی بپرسید، یک فیلم دیگر در مورد بعدی دیگر است که درونش کلّی هیولا زندگی می‌کنند. این همه‌ی چیزی است که باید بدانید. «شکارچی هیولا» تنها درخواستی که از شما دارد آن است که اجازه دهید در هرلحظه‌ی شگفت‌انگیزش، شما را محو خودش بکند.

«۷۰/۱۰۰ New York Magazine (Vulture)   |   منتقد: بیلج ابیری»

ویژگی منحصربه‌فرد «شکارچی هیولا» داستان‌سرایی تماماً بصری‌اش است.

«۶۷/۱۰۰ The A.V. Club   |   منتقد: ایگناتی ویشنِوِسکی»

چند قهرمان خفن با شمشیرهای خفن و چند هیولای عظیم‌الجثه، کم‌وبیش تمام چیزهایی هستند که دارد و نه بیشتر. ساده گرایی و ساده‌سازی همواره پای ثابت کارنامه‌ی حرفه‌ای اندرسون بوده است. در ضمن اسم فیلم «شکارچی هیولا» است، از لحاظ منطقی چه چیز دیگری [مضاف بر موارد ذکرشده] از آن می‌خواهید؟

«۵۰/۱۰۰ Slant Magazine   |   منتقد: پت براون»

پل اندرسون به‌سادگی لحظات به‌یادماندنی سری بازی‌های محبوب کپ‌کام را با یک سری لحظات قابل پیش‌بینی [در این دست از فیلم‌ها] ترکیب کرده است.

«۳۸/۱۰۰ RogerEbert.com   | منتقد: برایان تالریکو»

نمی‌توانید فیلمی با عنوان «شکارچی هیولا» بسازید و تا به این اندازه حوصله سر بر و خسته‌کننده باشد. از هر لحاظ یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های اندرسون است.

«۳۰/۱۰۰ IGN   |   منتقد: زکی حسن»

زمان «شکارچی هیولا» یک ساعت و نیم است اما [در طول تماشای آن] دو برابر این زمان را حس می‌کنید. باید قدردان داستان پر پیچ‌وخم و بی‌رمقش باشیم که بر روی هیچ‌چیزی تمرکز نمی‌کند و عاری از هرگونه دنیا-سازی معنادار است.

«۱۶/۱۰۰ IndieWire   |   منتقد: دیوید ارلیک»

طرفداران بازی‌ها احساس خواهند کرد که به آن‌ها با چنین برداشت چیپ و بی‌کیفیتی که هیچ‌وقت کنجکاوی‌مان را برنمی‌انگیزد از مجموعه‌ای که آن‌ها عاشقش هستند، خیانت شده است. این در حالی است که باقی ما در شگفتی این خواهیم ماند که در ابتدا، منبع اصلی چطور توانسته برای خودش طرفدار دست‌وپا کند.

منبع: Metacritic

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.