اقتباسی انیمیشنی از رمان The Great Gatsby در حال ساخت است

23 February 2021 - 22:12
The Great Gatsby

این بار اقتباسی انیمیشنی از رمان معروف The Great Gatsby در حال ساخت است که گفته می‌شود قرار است آن‌چه را که شایسته رمان است به تصویر بکشد.

فقط یک ماه از گزارش ما مبنی بر این که اقتباسی تلویزیونی از داستان The Great Gatsby توسط سازنده سریال Vikings یعنی مایکل هرست (Michael Hirst) در حال انجام می‌باشد، گذشته است. حالا اقتباسی دیگر در جریان ساخت می‌باشد! به گزارش از بخش Artisans از خبرگذاری Variety: این بار داستان The Great Gatsby به یک انیمیشن سینمایی تبدیل می‌شود و اگر مانند کارهای هنری ارائه شده سبک‌سازی شود، ما به دنبال یک ورزش تصویری قدیمی هستیم.

این اقتباس جدید به نویسندگی برایان سلزنیک (Brian Selznick) توسط ویلیام جویس (William Joyce) کارگردانی می‌شود. این دو نفر برای ساخت این فیلم با کمپانی DNEG Feature Animation همکاری خواهند کرد. کمپانی DNEG Feature Animation به خاطر ایجاد جلوه‌های بصری مثلا در فیلم Tenet شناخته می‌شود. جویس در کنار معاون ارشد بخش ساخت DNEG یعنی دیوید پرسکات (David Prescott) و مایکل سیگل (Michael Siegel) تهیه‌کنندگی این انیمیشن را بر عهده دارند. این تیم خلاق از روش‌های جدید انیمیشن سازی در این برداشت که در حال حاضر در اثر کوتاه Mr. Spam Gets a New Hat پیاده شده است، استفاده می‌کنند.

جویس درباره اقتباس جدید گفت:

گتسبی برخلاف هر کتاب دیگری در نوشته‌های آمریکایی همچنان طلسم قدرتمندی را در سر خوانندگان می‌اندازد. بیشتر قدرت گتسبی از افسون نثر اف اسکات فیتزجرالد (F. Scott Fitzgerald) ناشی می‌شود. او یک منظره رویایی و زنده را ساخت که از دوره سکوت تا حدی فاصله گرفت. نسخه‌های پیشین این فیلم توسط کنش زنده محدود شده بود، اما این انیمیشن ابتکاری می‌تواند سرانجام به کیفیت دست‌نیافتنی رمان پی ببرد.

این اثر در واقع پنجمین اثر سینمایی اقتباسی از رمان کلاسیک فیتزجرالد می‌باشد. اولین فیلم در سال ۱۹۲۶ با بازی وارنر بکستر (Warner Baxter)، دومین فیلم در سال ۱۹۴۹ با بازی آلن لاد (Alan Ladd)، سومین فیلم در سال ۱۹۷۴ با بازی رابرت ردفورد (Robert Redford) و آخرین آن در سال ۲۰۱۳ با بازی لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) ساخته شده بود. آیا این نسخه جدید صرفا جهشی فرصت‌طلبانه بر وضعیت اخیر رمان در حوزه عمومی است؟ یا این انیمیشن سرانجام آن‌چه را که باید در مورد زیبایی ذاتی این رمان نشان داد به تصویر می‌کشد؟ و چگونه این انیمیشن قرار است با سریال جدید اقتباسی و در حال ساخت از این رمان رقابت کند؟

در قسمت زیر بخش کوچکی از کار هنری مربوط به انیمیشن Great Gatsby آمده است. نه تنها این بخش، بخشی دوست‌داشتنی از کاور این رمان نمادین است بلکه من امیدوارم که این سبک همان چیزی باشد که قرار است در انیمیشن ببینیم.

The Great Gatsby

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.