بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ ایمی آدامز

27 February 2021 - 19:00

ایمی آدامز بازیگر مطرح ایتالیایی است که تاکنون نامزد ۶ جایزه اسکار و ۷ جایزه بفتا شده است. از مطرح‌ترین فیلم‌های وی می‌توان به حقه‌بازی آمریکایی، ورود، مشت‌زن و استاد اشاره کرد.

ایمی آدامز (Amy Adams) در ۲۰ اوت ۱۹۷۴ در ایتالیا به دنیا آمد. پدر و مادر وی آمریکایی هستند اما در آن زمان، پدر آدامز که یک نظامی بود، در حال خدمت در کمپی در ایتالیا بود و به همین دلیل ایمی در ایتالیا به دنیا آمد. آدامز چهارمین فرزند از ۷ فرزند این خانواده پرجمعیت و فقیر بود.

ایمی در دوران کودکی در نمایش‌هایی که پدر و مادرش نوشته بودند بازی می‌کرد تا به کسب درآمد خانواده کمک کند. در ۱۱ سالگی والدین وی از یکدیگر جدا شدند و ایمی در کنار مادر خود بزرگ شد. وی در دوران نوجوانی علاقه داشت که رقصنده باله شود اما وقتی دید استعداد این کار را ندارد، رو به تئاتر موزیکال آورد.

ایمی در ابتدا در چند تئاتر مختلف بازی کرد تا این‌که در سال ۱۹۹۹ در اولین فیلم سینمایی خود به ایفای نقش پرداخت. آدامز در ادامه در چند سریال دیگر بازی کرد و حتی در سال ۲۰۰۲ در فیلم اگه می‌تونی منو بگیر (Catch Me If You Can) ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) نیز ایفای نقش کرد اما سپس به مدت یک سال نتوانست در هیچ فیلمی بازی کند و به همین خاطر، به فکر ترک بازیگری نیز افتاد.

وی در نهایت تصمیم گرفت به کلاس بازیگری برود تا شاید از این طریق بتواند به موفقیت برسد اما با این کار نیز به موفقیت چندانی نرسید. آدامز در سال ۲۰۰۵ و در ۳۰ سالگی در فیلم جون‌باگ (Junebug) بازی کرد و در حالی که آماده کنار گذاشتن بازیگری بود، برای این فیلم نامزد جایزه اسکار شد.

ایمی آدامز

ایمی آدامز با بازی در فیلم جون‌باگ، به شهرت رسید.

آدامز در سال ۲۰۰۷ در موزیکال افسون‌زده (Enchanted) به ایفای نقش پرداخت که این فیلم به موفقیت زیادی در گیشه رسید. در سال ۲۰۰۸ ابتدا در فیلم آفتاب تمیز کردن (Sunshine Cleaning) بازی کرد که باعث دوستی نزدیک وی با امیلی بلانت (Emily Blunt) شد.

در ادامه آن سال وی در فیلم موفق تردید (Doubt) همبازی مریل استریپ (Meryl Streep) شد تا علاوه بر دوستی نزدیک با وی، برای دومین بار نامزد جایزه اسکار شود. این دو در سال بعد نیز در فیلم جولی و جولیا (Julie & Julia) همبازی شدند. آدامز در آن سال در فیلم شب در موزه ۲ (Night at the Museum 2) نیز در کنار بن استیلر (Ben Stiller) بازی کرد.

در سال ۲۰۱۰ آدامز در فیلم مشت‌زن (The Fighter) ساخته دیوید او. راسل (David O. Russell) هنرنمایی کرد و برای سومین بار، موفق به کسب نامزدی اسکار در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

ایمی آدامز در سال ۲۰۱۲ و این بار برای بازی در فیلم استاد (The Master) موفق به کسب نامزدی اسکار شد. این فیلم سومین همکاری آدامز با فیلیپ سیمور هافمن (Philip Seymour Hoffman) بود که ۲ سال بعد از بازی در این فیلم، درگذشت.

ایمی آدامز در فیلم استاد، برای سومین بار با فیلیپ سیمور هافمن فقید همبازی شد.

آدامز که تبدیل به یکی از بهترین بازیگران زن نسل خود در ژانر درام شده بود، در سال ۲۰۱۳ رو به دنیای کامیک‌ها آورد و در نقش لوئیس لین؛ معروف‌ترین خبرنگار دنیای کامیک‌ها، به بازی در فیلم مرد پولادین (Man of Steel) پرداخت.

وی در ادامه آن سال نیز در فیلم موفق حقه‌بازی آمریکایی (American Hustle)، مجددا با او. راسل همکاری کرد و برای بازی در این فیلم، موفق شد برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود. وی همچنین برای نخستین بار موفق به بردن جایزه گلدن گلوب شد. حقوق بسیار کمتر وی و جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) در این فیلم نسبت به بازیگران مرد فیلم، تا ماه‌ها سوژه رسانه‌ها بود و رسوایی زیادی را در هالیوود ایجاد کرد.

اون (Her) دیگر فیلم مطرح آدامز در سال ۲۰۱۳ بود. آدامز در سال ۲۰۱۴ در فیلم چشمان بزرگ (Big Eyes) ساخته تیم برتون (Tim Burton) بازی کرد. آدامز گرچه برای این فیلم نامزد اسکار نشد اما برای دومین بار پیاپی، موفق به بردن جایزه گلدن گلوب شد.

ایمی آدامز بعد از یک سال دوری از سینما، در سال ۲۰۱۶ با فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) به سینما بازگشت که این فیلم به فروش ۸۷۰ میلیون دلاری رسید تا موفق‌ترین فیلم آدامز در گیشه لقب گیرد. آدامز در آن سال در فیلم موفق و علمی تخیلی ورود (Arrival) نیز به ایفای نقش پرداخت که برای این فیلم نیز نامزد گلدن گلوب و بفتا شد.

فیلم ورود یکی از مطرح‌ترین فیلم‌های ایمی آدامز است که وی برای آن نامزد جوایز مختلفی شد …

در سال ۲۰۱۷، وی برای سومین بار در نقش لوئیس لین و این بار در فیلم لیگ عدالت (Justice League) بازی کرد. در سال ۲۰۱۸ وی در سریال چیزهای تیز (Sharp Objects) بازی کرد که برای بازی در این سریال، نامزد جایزه امی و گلدن گلوب شد.

آدامز در این سال در فیلم معاون (Vice) نیز بازی کرد تا برای سومین بار، همبازی کریستین بیل (Christian Bale) شود. ایمی آدامز برای بازی در این فیلم، مجددا نامزد جایزه اسکار شد. آدامز با وجود شش نامزدی اسکار، تاکنون موفق به کسب این جایزه نشده است.

از مهم‌ترین فیلم‌های آینده آدامز می‌توان به زنی پشت پنجره (The Woman in the Window) اشاره کرد. همچنین وی قرار است در قسمت دوم موزیکال افسون‌زده مجددا به ایفای نقش بپردازد.

آدامز در زندگی شخصی خود، در سال ۲۰۰۱ و در کلاس‌های بازیگری، با دارن له گالو (Darren Le Gallo) آشنا شد و در سال ۲۰۱۵ با وی ازدواج کرد. ایمی همچنین دارای یک فرزند دختر است که در سال ۲۰۱۰ به دنیا آمد.

آدامز در کنار همسر و دختر خود در حال دریافت ستاره خود در بلوار مشاهیر هالیوود.

آدامز گفته است که فیلم محبوب وی برباد رفته (Gone With The Wind) است. فیلمی که بیشتر از همه باعث خنده وی شده، فیلم ساقدوش‌ها (Bridesmaids) می‌باشد و فیلم روح (Ghost) نیز باعث گریه وی شده است.

پدر آدامز بعد از دوران خدمت و در دوران کودکی ایمی، با خوانندگی در رستوران‌ها، هزینه زندگی خانواده خود را تامین می‌کرده است. ایمی دیدن خوانندگی پدرش را جزو بهترین خاطرات دوران کودکی خود می‌داند و به همین دلیل به خوانندگی و کارائوکه علاقه دارد.

ایمی آدامز که از بازیگرانی چون کیت وینسلت (Kate Winslet) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) به عنوان بازیگران محبوب خود نام برده است، گرچه با موهای قرمز خود معروف است اما در حقیقت دارای موهای طلایی رنگ می‌باشد. وی به خاطر به دست آوردن نقش‌های بهتر، موهای خود را قرمز کرد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.