بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ ریچل مک آدامز

6 March 2021 - 19:00

ریچل مک‌آدامز، بازیگر کانادایی است که به خاطر بازی در فیلم دفترچه خاطرات به شهرت جهانی رسید. آدامز که در فیلم‌هایی چون دختران بدجنس، دکتر استرنج و شرلوک هولمز نیز بازی کرده، برای بازی در فیلم اسپات‌لایت یک بار نامزد اسکار شده است.

ریچل ان مک‌آدامز (Rachel Anne McAdams) در ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ در کانادا به دنیا آمد. وی از چهار سالگی به اسکیت نمایشی (پاتیناژ) علاقه پیدا کرد و تا ۱۸ سالگی که این ورزش را به صورت جدی ادامه داد، قهرمان چند مسابقه داخلی نیز شد.

آدامز که علاقه زیادی به ورزش کردن داشت، از ۷ سالگی به بازیگری علاقمند شد و از ۱۲ سالگی بازیگری را با بازی در نمایش‌های کودکان آغاز کرد. مک‌آدامز در دانشگاه رشته تئاتر را خواند و در نهایت نیز موفق به کسب مدرک کارشناسی هنرهای زیبا شد. وی در آن زمان در یک رستوران نیز کار می‌کرد.

ریچل در سال ۲۰۰۱ و همزمان با پایان تحصیل خود، در اولین سریال و سپس در اولین فیلم سینمایی کانادایی خود بازی کرد. وی در سال بعد نیز در اولین فیلم سینمایی هالیوودی خود با نام دختر جنجالی (The Hot Chick) بازی کرد.

مک‌آدامز در این مدت در کانادا در فصل اول یک سریال بازی کرد اما به علت موفقیت وی در آمریکا، از آن سریال جدا شد تا بتواند در دو فیلم مهم خود در سال ۲۰۰۴ بازی کند. دو فیلمی که وی را به شهرت جهانی رساندند.

وی در ابتدا و به عنوان نقش منفی، در فیلم دختران بدجنس (Mean Girls) بازی کرد که یکی از برترین فیلم‌ها با موضوع دبیرستان است و موفق به فروش ۱۲۹ میلیون دلاری در گیشه شد.

در ادامه اما آدامز همبازی رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) در فیلم دفترچه خاطرات یا نوت‌بوک (The Notebook) شد که باعث به شهرت رسیدن وی گردید. این فیلم در گیشه عملکرد موفقی داشت و به فروش ۱۱۵ میلیون دلاری رسید. آدامز و گاسلینگ که در زمان ساخت این فیلم رابطه خوبی با یکدیگر نداشتند، هر دو در یک بیمارستان به دنیا آمده‌اند.

آدامز در کنار رایان گاسلینگ. بازی در فیلم نوت‌بوک، باعث به شهرت رسیدن مک‌آدامز شد.

در سال ۲۰۰۵، آدامز در یکی دیگر از فیلم‌های موفق خود با نام مهمانان ناخوانده عروسی (Wedding Crashers) بازی کرد که به فروش ۲۸۵ میلیون دلاری رسید. در ادامه آن سال، وی در دو فیلم چشم قرمز (Red Eye) و خانواده استون (The Family Stone) نیز بازی کرد که هر دو فیلم در گیشه عملکرد موفقی داشتند.

مک‌آدامز که در آن زمان تبدیل به یکی از جوانان محبوب هالیوود شده بود، با وجود داشتن پیشنهاد بازی در چند فیلم مختلف، تصمیم گرفت تا دو سال از سینما دور باشد و در سال ۲۰۰۷ با فیلم زندگی زناشویی (Married Life) به سینما بازگشت.

مک‌آدامز در سال ۲۰۰۸ در فیلم خوش شانس‌ها (The Lucky Ones) بازی کرد که این فیلم به فروش ۲۶۶ میلیون دلاری رسید. آدامز گفته است که از بین نقش‌هایی که بازی کرده است، نقشش در این فیلم، یکی از نقش‌های محبوب وی است.

آدامز بازی در درام خوش شانس‌ها را جزو بهترین تجربیات سینمایی خود می‌داند.

در سال ۲۰۰۹، وی ابتدا در فیلم پرستاره وضعیت فعلی (State of Play) بازی کرد و سپس به خاطر علاقه خود به رمان همسر مسافر زمان (The Time Traveler’s Wife)، در فیلمی با همین نام بازی کرد. هر دو فیلم در گیشه به موفقیت‌های نسبی دست پیدا کردند.

مک‌آدامز در سال ۲۰۰۹ در یکی از موفق‌ترین فیلم‌های آن سال، یعنی فیلم شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) ساخته گای ریچی (Guy Ritchie) بازی کرد که این فیلم علاوه بر کسب نظر مثبت منتقدین، در گیشه نیز به فروش ۵۲۴ میلیون دلاری رسید.

ریچل مک‌آدامز و رابرت داونی جونیور. فیلم شرلوک هولمز، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۰۹ بود.

در سال ۲۰۱۱ وی در فیلم نیمه‌شب در پاریس (Midnight in Paris) به کارگردانی وودی آلن (Woody Allen) بازی کرد که این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم سال شد. در آن سال، آدامز همچنین نقش کوتاهی در قسمت دوم شرلوک هولمز داشت.

آدامز در سال ۲۰۱۲ در فیلم عاشقانه-کمدی عهد (The Vow) بازی کرد. در بین فیلم‌هایی که وی در آن به عنوان نقش اول بازی کرده است، این فیلم با فروش ۱۹۶ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم وی محسوب می‌شود.

در آن سال وی با وجود آلرژی داشتن به اسب‌ها، در فیلم به سوی شگفتی (To the Wonder) ساخته ترنس مالیک (Terrence Malick) نیز بازی کرد. آدامز در سال ۲۰۱۳ در فیلم موفق درباره زمان (About Time) بازی کرد.

مک‌آدامز در سال ۲۰۱۵ در فیلم اسپات‌لایت (Spotlight) به کارگردانی توماس مک‌کارتی (Tom McCarthy) به هنرنمایی پرداخت. این فیلم موفق به کسب اسکار بهترین فیلم سال شد و آدامز نیز برای بازی در این فیلم، برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال شد.

آدامز در کنار مایکل کیتون در فیلم اسپات‌لایت. آدامز برای بازی در این فیلم، برای اولین بار نامزد اسکار شد.

در آن سال وی در فیلم پر ستاره اما شکست خورده آلوها (Aloha) نیز به ایفای نقش پرداخت و در فصل دوم سریال فوق‌العاده موفق کارآگاه حقیقی (True Detective) بازی کرد. همچنین در درام ورزشی چپ‌دست (Southpaw) نیز نقش آفرینی کرد.

مک‌آدامز در سال ۲۰۱۶ در اولین فیلم ابرقهرمانی خود یعنی دکتر استرنج (Doctor Strange) بازی کرد که این فیلم با فروش ۶۷۷ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم کارنامه بازیگری مک‌آدامز می‌باشد. آدامز در سال ۲۰۱۸ نیز در کمدی موفق شب بازی (Game Night) به ایفای نقش پرداخت که این فیلم به فروش ۱۱۷ میلیون دلاری رسید.

مک‌آدامز در سال ۲۰۲۰ در فیلم مسابقه آواز یوروویژن: داستان حماسه آتش (Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga) ساخته نتفلیکس، همبازی ویل فرل (Will Ferrell) شد. آدامز در ادامه قرار است در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج بازی کند.

در زندگی شخصی خود، ریچل مک‌آدامز از سال ۲۰۱۶ با جیمی لیندن (Jamie Linden) که یک فیلم‌نامه‌نویس است، زندگی می‌کند و این دو در سال ۲۰۱۸ صاحب یک پسر شدند. در اواخر سال ۲۰۲۰ نیز اعلام شد که آدامز برای دومین بار باردار است.

آدامز همچنین دارای یک خواهر و یک برادر کوچکتر از خود است. خواهر وی، چهره‌پرداز است و در دو فیلم آدامز، به عنوان گریمور حضور داشته است.

ریچل در کنار خواهرش، کیلین مک‌آدامز.

آدامز از طرفداران محیط زیست است و به همین دلیل صاحب خودرو نمی‌باشد. وی در کانادا فقط از دوچرخه برای جابه‌جایی خود استفاده می‌کند. وی همچنین گفته است که فیلیپ سیمور هافمن (Philip Seymour Hoffman) بازیگر محبوب وی می‌باشد. این دو در سال ۲۰۱۴ همبازی شدند.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.