راسل کرو به جمع بازیگران فیلم Rothko اضافه شد

8 March 2021 - 13:47

“مبارزه برای حفظ هنر، اکنون از هر زمان دیگری اهمیت بیش‌تری دارد.” فیلم Rothko به‌کارگردانی سم تیلور-جانسون (Sam Taylor-Johnson)، پیرامون زندگی واقعی یک زن و تلاش او برای حفظ هنرِ پدر مرحومش می‌چرخد. این فیلم، داستان واقعی زندگی کیت روتکو (Kate Rothko) است؛ زنی جوان که در طی نبردی حقوقی در برابر مردانی که قصد فروش هنر پدر مرحومش، مارک روتکو (Mark Rothko) را دارند، قد علم می‌کند. سازندگان این فیلم، اخیرا در نشست مطبوعاتی Rocket Science، اسامی بازیگران فیلمشان را اعلام کردند.

این فیلم از گروه بازیگران بسیار جذابی بهره‌مند است: راسل کرو (Russell Crowe) بازیگر فیلم‌هایی هم‌چون Boy Erased و A Beautiful Mind، آیسلینگ فرانسویسی (Aisling Franciosi) که در نقش کیت روتکو بازی می‌کند، آرون تیلور-جانسون (Aaron Taylor-Johnson) بازیگر فیلم‌هایی هم‌چون Tenet و Avengers: Age of Ultron، مایکل اشتولبرگ (Michael Stuhlbarg) بازیگر فیلم‌هایی هم‌چون Shirley و Call Me By Your Name و جارد هریس (Jared Harris) بازیگر سریال Chernobyl بخشی از بازیگرانی هستند که در این فیلم به‌ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم، اقتباسی از کتاب The Legacy of Mark Rothko، نوشته‌ی لی سلدس (Lee Seldes) خواهد بود و وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی اقتباسی‌ را لارا وود (Lara Wood) عهده‌دار است. جرد فریدمن (Jared Freedman)، دیوید سلورتن (David Silverton)، آرون تیلور-جانسون و سم تیلور-جانسون، تهیه‌کنندگان و جاناتان شوارتز (Jonathan Schwartz) و لوگان لرمن (Logan Lerman)، تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم هستند. Rothko هم‌چنین در پشت دوربین نیز از تیم کاربلدی بهره می‌برد: کالین آتوود (Colleen Atwood) به‌عنوان طراح لباس، جف کروننوث (Jeff Cronenweth) به‌عنوان فیلم‌بردار و مارک فریدبرگ (Mark Friedberg) به‌عنوان طراح تولید.

سم تیلور-جانسون، کارگردان فیلم، در بیانیه‌ای گفت:

Rothko، تنها فیلمی درباره‌ی این هنرمند بزرگ نیست، بلکه فیلمی درباره‌ی رویارویی همیشگی خیر در برابر شر است. در این فیلم، کیت روتکو سعی در محافظت از نقاشی‌های اصیل پدرش در برابر افراد فاسدی دارد که به پدرش خیانت کرده و هنر او را به تاراج برده‌اند. این مردان قدرتمندِ فاسد، هر راهی را برای از بین بردن میراثِ پدر کیت امتحان می‌کنند.

برای اکران Rothko، هنوز تاریخ دقیقی مشخص نشده است و به‌محض مشخص شدن، ما آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اکنون با هم نگاهی به خلاصه‌ی ‌رسمی منتشر شده برای این فیلم می‌کنیم:

 دادگاه روتکو و وقایع پیش از آن، داستانی تکان‌دهنده از زنی جوان و به‌ظاهر ناتوان است، که یک‌تنه جلوی گروهی از مردان قدرتمند و فاسد ایستاده و حق خود را از آن‌ها می‌گیرد. کیت روتکو در سن ۱۹ سالگی، به‌ناگاه خود را یتیم و سرپرستی برای برادر کوچک ۷ ساله‌اش به‌نام تافر (Topher) می‌یابد. او که تنها و بی‌تجربه است، برای کسب کمک و راهنمایی به‌ نزد سه تن از دوستان نزدیک پدرش می‌رود: مورتون لوین (Morton Levine)، استاد مردم‌شناسی، تئودور استاموس (Theodore Stamos) که نقاشی تقریبا موفق است و برنارد جی. رایس (Bernard J. Reis) که یک مدیر گالری است. هنگامی‌که کیت متوجه می‌شود این مردان، نقشه‌ای دقیق برای سواستفاده و خیانت به هنرِ پدرِ مرحومش کشیده‌اند، او آسمان و زمین را برای جلوگیری از این اتفاق به‌هم می‌دوزد. سوگوار، اما معتقد به این قضیه که عدالت باید حاکم شود، کیت آماده است تا همه‌چیز خود را در این راه از دست بدهد. او با کمک گاس هارو (Gus Harrow)، دستیار دادستان، نبردی حقوقی را آغاز می‌کند که چهار سال به‌طول می‌انجامد و در طی این نبرد حقوقیِ تمام‌عیار، حرص و طمع موجود در دنیای هنر، که مانند ویروسی جهنده عمل می‌کند، بر ملا می‌شود.

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.