اولین تصاویر از انیمه سریالی نتفلیکس با نام Yasuke منتشر شد

9 March 2021 - 11:58
Yasuke

کمپانی نتفلیکس اولین تصاویر از انیمه سریالی آینده خود با عنوان Yasuke را منتشر کرده است. انیمه سریالی Yasuke توسط لسان توماس (LeSean Thomas) خلق شده است. او وظیفه کارگردانی و تولیدکنندگی این انیمه را بر عهده داشته است.

این کارگردان، انیماتور و تولید‌کننده پیش از این نیز سریال انیمیشنی فانتزی Cannon Busters را برای شبکه نتفلیکس خلق کرده است. انیمه سریالی Yasuke شامل ۶ قسمت می‌باشد و در این انیمه شاهد صداپیشگی کیت استنفیلد (LaKeith Stanfield) در نقش اصلی آن که اولین سامورایی آفریقایی می‌باشد خواهیم بود.

کیت استنفیلد در کارنامه خود وظیفه نقش‌آفرینی در فیلم‌های مطرحی از جمله فیلم ترسناک Get Out، فیلم Uncut Gems،‌ فیلم Knives Out و سریال Atlanta را بر عهده داشته است. داستان این انیمه سریالی در دنیایی متفاوت در کشور ژاپن در دروان فئودالیسم (نظام ارباب–رعیتی)، در شهر جنگی پر از مکا‌ها (ربات‌هایی که عموماً به شکل وسایل نقلیه بزرگ و پوشیده از زره هستند که توسط انسان‌ها در نبردها کنترل و مورد استفاده قرار می‌گیرند) و جادو روایت می‌شود.

داستان این انیمه سریالی بر روی جنگجوی سامورایی با نام یاسوکه (با صداپیشگی کیت استنفیلد) که یکی از بزرگ‌ترین رونین‌های (سامورایی‌های بدون ارباب) شناخته شده در داستان این سریال نیز می‌باشد تمرکز دارد که جهت محافظت از دختری مرموز در مقابل نیرو‌های تاریک و جنگ‌سالاران تشنه خون دوباره به شمشیرزنی و خشونت روی می‌آورد.

انیمه سریالی Yasuke را استودیو انیمیشن‌سازی مطرح ژاپنی با نام MAPPA تولید کرده است. این استودیو ژاپنی در کارنامه خود انیمه‌های مختلفی نظیر فصل پایانی انیمه سریالی Attack on Titan و انیمه سریالی دیگری با نام Zombie Land Saga Revenge را تولید کرده است. موسیقی‌های تولید شده و اورجینال این انیمه نیز، توسط هنرمند نامزد دریافت جایزه امی با نام استیون الیسون (Steven Ellison) ملقب به Flying Lotus تنظیم شده است.

علاوه بر این، استیون الیسون جزء یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این انیمه سریالی نیز می‌باشد. طراحی‌های این انیمه سریالی را نیز کارگردان و انیماتور مطرحی با نام تاکشی کوئیکه (Takeshi Koike) انجام داده است. این کارگردان و انیماتور مشهور در کارنامه خود وظیفه کارگردانی انیمه‌های سینمایی از جمله Lupin the IIIrd: Fujiko’s Lie ،Redline و Iron Man: Pilot را بر عهده داشته است.

تصاویر جدیدی که کمپانی نتفلیکس از این انیمه سریالی برای اولین بار به اشتراک گذاشته است را می‌توان در ادامه مشاهده کرد:

Yasuke

Yasuke

Yasuke

لسان توماس، کارگردان و تولید‌کننده این انیمه سریالی، اخیراً پستی را در وبلاگ شبکه اینترنتی نتفلیکس در رابطه با این پروژه نوشته است که بخشی از آن را می‌توان در ادامه خواند:

در این پروژه ماهیتی غیرمترقبه وجود دارد، (بدین شکل که) چگونه یک مرد آفریقایی-آمریکایی برای زندگی به کشور ژاپن رفته و در میان بهترین انیماتورهای ژاپنی شروع به کار کرده تا انیمه‌ای را درباره فردی آفریقایی بسازد که برای زندگی به کشور ژاپن می‌رود و با قرار گرفتن در میان ژاپنی‌های نخبه، تبدیل به جنگجویی (ماهر) می‌شود. در بخشی از اعماق وجودم احساس کرده‌ام که تقدیر من این بوده که این ماجراجویی سریالی را با (کمک) اعضای استودیو انیمیشن‌سازی MAPPA، Flying Lotus، کیت استنفیلد و دیگر اعضای بااستعدادی که در ساخت این انیمه سریالی نقش داشته‌اند بسازم.

در ادامه این نوشته‌ها، لسان توماس درباره شخصیت تاریخی واقعی شناخته شده با نام یاسوکه که منبع الهام این انیمه سریالی نیز می‌باشد صحبت‌هایی را انجام داده است. او در این باره گفت:

یاسوکه شخصیتی مرموز و شگفت‌انگیز در تاریخچه کشور ژاپن می‌باشد که امروزه در صنعت سرگرمی توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. من برای اولین بار از نقش و تأثیر شخصیت یاسوکه در تاریخچه کشور ژاپن، حدود یک دهه پیش یا حتی بیشتر آگاه شده‌ام.

کتاب نوشته شده برای کودکان با عنوان Kuro-suke که توسط کوروسو یوشیو (Kurusu Yoshio) به قلم درآمده شامل تصاویری بوده که کنجکاویم را برانگیخته و در نهایت به من این موضوع را یادآوری کرده که او (شخصیت یاسوکه) شخصیتی خیالی نبوده بلکه شخصی واقعی (که در تاریخ زندگی کرده) می‌باشد و این (موضوع) باعث به وجود آمدن منبع اقتباسی هیجان‌انگیز برای ساخت داستانی ماجراجویانه (برای من) شده است.

من هم برای طرفداران قدیمی و هم برای طرفداران جدید (این شخصیت) بسیار هیجان‌زده هستم تا آن‌ها نسبت به برداشت ما از این شخصیت تاریخی (در قالب انیمه سریالی) لذت ببرند.

به نظر می‌رسد که کمپانی نتفلیکس امید بسیاری را نسبت به موفقیت این انیمه سریالی دارد چرا که عنوان پستی که لسان توماس درباره این سریال با همکاری نایب‌رئیس کمپانی نتفلیکس با نام جان دردریان (John Derderian) در وبلاگ این شبکه اینترنتی نوشته است «تعریف مجددی از انیمه با (سریال) Yasuke» نام دارد. واضح می‌باشد که کمپانی نتفلیکس امیدوار است که انیمه سریالی Yasuke در میان طرفداران انیمه سر و صدای زیادی را به پا کند. از دیگر انیمه‌های سریالی که کمپانی نتفلیکس در آینده منتشر خواهد کرد می‌توان به انیمه جدید Terminator اشاره کرد.

این انیمه قرار است که در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ (۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش گذاشته شود.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.