تاریخ انتشار کتاب نهایی مجموعه‌ی Fifty Shades of Grey اعلام شد

9 March 2021 - 13:21

خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران دنیای Fifty Shades of Grey: ای.ال جیمز (E.L. James)، نویسنده‌ی مجموعه‌کتاب‌های Fifty Shades of Grey، تاریخ انتشار آخرین کتاب این مجموعه که از دیدِ کریستسن گری (Christian Grey) روایت می‌شود را اعلام کرد. سه‌گانه‌ی Fifty Shades of Grey از دیدگاه کریستین، شامل سه قسمت است که دو قسمت از آن به‌نام‌های Grey و Darker پیش‌تر منتشر شده بودند و اکنون قرار است قسمت سوم این مجموعه به‌نام Freed منتشر شود.

Freed که بر ازدواجِ کریستین گری با آناستازیا استیل (Anastasia Steele) تمرکز دارد، بسیاری از مخاطبان این مجموعه را شوکه خواهد کرد. وقتی کریستین آناستازیا را وارد دنیای سلطه و تسلیم‌پذیری خود می‌کند، آناستازیا تلاش می‌کند تا از قوانین او پیروی کرده و جایگاه خودش را در دنیای او پیدا کند. در کتاب‌های Grey و Darker، ما با بررسی پیشینه‌ی خانوادگی کریستین و هم‌چنین بررسی موشکافانه‌ی رابطه‌اش با آناستازیا، نگاهی عمیق به ذهن او می‌انداختیم و هم‌چنین دلیل ورود او به این دنیای زیرزمینی را متوجه ‌شدیم.

در بیانیه‌ی منشر شده توسط جیمز، او تاریخ انتشار این کتاب را، که مدت زیادی در صف انتشار قرار داشت و بسیاری منتظر آن بودند، اول ژوئن اعلام کرد و درباره‌ی اشتیاق فراوان خود برای انتشار آخرین قسمت این سه‌گانه سخن گفت.

در قسمتی از بیانیه‌ی او آمده است:

این داستان، همان‌طور که مخاطبان من انتظارش را می‌کشند، روندی کاملا عاشقانه خواهد داشت. برای من هم، مانند آناستازیا استیل، کریستین گری شخصیتی خشمگین، چالش برانگیز و بی‌نهایت جذاب است. زندگی درون ذهن چنین شخصیتی واقعا طاقت‌فرسا است و من مجبور بودم چیزهایی از زندگی او را در Freed نشان بدهم که نمونه‌اش را تنها در سه‌گانه‌ی اصلی دیده بودید. در این کتاب، رشد عاطفی شخصیت او در پاسخ به عشق و عطوفت، نمایان خواهد شد.

این مجموعه‌کتاب که در ابتدا Twilight نام گرفته بود، به‌طرز عجیبی از لحاظ روایت و شخصیت‌پردازی هم با مجموعه کتاب‌های Twilight نوشته‌ی استفنی میر (Stephenie Meyer) قرابت دارد. روایتِ داستان کریستین گری و گذشتن داستان در ذهن او و تماشای نتیجه‌ی رابطه‌اش با آناستازیا و تکامل شخصیتش، بسیاری از ما را به‌یاد نحوه‌ی روایت داستانِ ادوارد کالن (Edward Cullen) از مجموعه‌ی Twilight، که داستان کتاب‌ها تماما در ذهنش می‌گذشت، می‌اندازد. این نحوه‌ی روایت‌پردازی احتمالا بسیاری از طرفداران Twilight را راضی خواهد کرد.

چه طرفدار دنیای Fifty Shades of Grey باشد و چه نباشید، این کتاب نقش بزرگی را در ادبیات عامه‌ی سال‌های اخیر ایفا کرده است و پایان داستان کریستین و آناستازیا برای بسیاری حائز اهمیت زیادی است. در فاصله‌ی انتشار این کتاب، بهتر است تا دوباره داستان رابطه‌ی جالب کریستین با زنی که هرگز نتوانست از او جدا شود را دوباره مرور کنیم و خوشحال باشیم و هنوز به‌اندازه‌ی یک کتاب، فرصت زندگی با این شخصیت‌ها را خواهیم داشت.

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.