بررسی سریال The Undoing: هجویه ی هیجان انگیز

10 March 2021 - 20:00
سریال The Undoing

پس از موفقیت سریال Big Little Lies «دروغ‌های کوچک بزرگ» درباره‌ی زنان ثروتمندی که زندگی‌شان دگرگون می‌شود، دیوید ای کلی سازنده‌ی آن سریال دوباره با یکی از ستارگانش نیکول کیدمن در سریال The Undoing «فروپاشی» همکاری کرده است. این سریال هم درباره‌ی زنان ثروتمندی است که زندگی‌شان دگرگون می‌شود.

به جای یک مدرسه‌ی دولتی در کالیفرنیا، این بار داستان در یک مدرسه‌ی خصوصی در نیویورک جریان دارد. کیدمن نقش گریس فریزر را بازی می‌کند، یک روان‌پزشک با یک آپارتمان بزرگ، یک پدر ثروتمند (دونالد ساترلند) و یک پسر خوب ویولن‌نواز به نام هنری (نوآ جوپ). بهتر از همه، او یک شوهر انگلیسی جذاب به نام جاناتان (هیو گرانت) دارد که متخصص سرطان است. اما می‌دانیم که خیلی زود این دو پزشک مجبور می‌شوند به جای درمان مردم، مشکلات خودشان را حل کنند.

در ابتدای قسمت اول، گریس و دیگر مادران بچه‌های مدرسه‌ای در حال برنامه‌ریزی برای یک حراجی خیریه هستند. آن‌ها برای نمایش حسن نیت خود، الینا آلوز (ماتیلدا د آنجلیس)، مادر یک پسر که بورسیه تحصیلی دارد را به مراسم دعوت کرده‌اند. این اشتباه بزرگی است. الینا به جای این‌که مانند سایر مادرهای این مدرسه خوش‌زبان باشد، جذابیتی دارد که باعث می‌شود بقیه‌ی خانم‌ها به خودشان شک کنند. این اتفاقات شب قبل از حراج رخ می‌دهند و منجر به یک فاجعه می‌شوند.

سریال The Undoing

بهترین لحظات The Undoing، مثل وقتی که الینا باعث شوکه شدن و ابراز حسادت سایر مادران می‌شود، لحظات کمدی هستند. گرانت و کیدمن می‌توانستند این نقش‌ها را بدون فیلمنامه بازی کنند؛ کیدمن به عنوان زن زیبایی که با فاجعه کنار می‌آید و گرانت به عنوان مرد جذابی که همیشه با بقیه شوخی می‌کند. گریس می‌گوید: “در منهتن همه تنها هستند. وقتی بهش فکر کنی می‌بینی که ما دوستان نزدیک زیادی نداریم.”

جاناتان در پاسخ می‌گوید: “فقط به خاطر این‌که ما از همه متنفریم.” گرانت در این نقش‌ها عالی عمل می‌کند و گاهی به نظر می‌رسد که بازی در نقش ریچارد کرتیس در ابتدای دوران حرفه‌ای او کمک زیادی به گرانت در ایفای نقش‌های جدیدش کرده است، که باعث می‌شود ما را غافلگیر کرده و نقش مردان سنگدل را بازی کند.

گریس و دوستانش که رهبری آن‌ها بر عهده‌ی سیلویا اشتاینیتز (لیلی ریب) است، به اندازه کافی باهوش هستند تا بدانند که آدم‌های بدی هستند، اما قصد ندارند رفتار خود را تغییر دهند. کارگردان سوزان بیر همراه با فیلم‌بردار آنتونی داد مانتل، نیویورک را از زوایای شگفت‌انگیزی نشان می‌دهند که نگاهی اجمالی به دنیای فراتر از زندگی فریزرها دارد.

The Undoing یک هجویه‌ی زیرکانه است، اما در همین حین که پیچش‌های داستانی آشکار می‌شوند و وکلا و پلیس‌ وارد ماجرا می‌شوند، این سریال تلاش می‌کند به یک داستان هیجان‌انگیز مرسوم تبدیل شود. ورود ادگار رامیرز به عنوان کارآگاه مندوزا قرار است هیجان بیشتری وارد داستان کند، اما در عوض احساس می‌کنید که پلیس‌ فقط برای برهم زدن مهمانی وارد ماجرا شده است. در حالی که Big Little Lies خودش را از بقیه‌ی آثار مشابه متمایز کرد، اما بخش‌های مختلف The Undoing یک داستان یکپارچه را تشکیل نمی‌دهند.

نمره: ۶

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.