آواتار دوباره پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما خواهد شد؟

9 March 2021 - 23:22

اکران ناگهانی فیلم آواتار در کشور چین، ممکن است باعث برگشت این فیلم به صدر لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شود.

گویا قرار نیست داستان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما به این راحتی به پایان رسد. پس از آن که فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) سلطنت ۱۰ ساله فیلم آواتار (Avatar) را با اکرانی مجدد شکسته بود، اکنون خبر اکران مجدد فیلم آواتار منتشر شده است تا شاید مجددا شاهد تبدیل این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما باشیم.

ساخته جیمز کامرون (James Cameron) در سال ۲۰۰۹ اکران شد و با پشت سر گذاشتن تایتانیک (Titanic)؛ دیگر ساخته این کارگردان، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد. آواتار این عنوان را تا اواخر ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ در اختیار داشت تا این‌که آخرین قسمت از مجموعه انتقام‌جویان، موفق به شکست رکورد این فیلم شد.

البته فیلم پایان بازی، در مدت زمان تعیین شده ابتدایی، نتوانست از رکورد آواتار عبور کند و در رده دوم قرار گرفته بود. اما چند ماه بعد، سازندگان این فیلم اعلام کردند به صورت محدود مجددا این فیلم را با چند سکانس جدید اکران خواهند کرد. اتفاقی که با موفقیت همراه بود و این فیلم سرانجام پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد.

اما اکنون و به صورت کاملا ناگهانی، اعلام شده است که فیلم آواتار قرار است از روز جمعه در کشور چین مجددا اکران شود و با توجه به این‌که فیلم پایان بازی فقط حدود ۷ میلیون دلار از آواتار بیشتر فروش کرده است، احتمال شکسته شدن این رکورد کاملا وجود دارد.

باید به این نکته توجه کرد که آواتار در سال ۲۰۰۹ به فروش خیره کننده ۲۰۲ میلیون دلاری در کشور چین رسید و با توجه به آن که قرار است به صورت سراسری در این کشور اکران شود، این فیلم شانس زیادی برای شکستن این رکورد خواهد داشت.

کشور و صنعت سینمای چین در تلاش هستند تا با اکران فیلم‌های موفق چند سال اخیر سینما، مجددا و بعد از ویروس کرونا، مردم را با سینما آشتی دهد. گرچه هنوز خبری از اکران مجدد فیلم پایان بازی منتشر نشده است اما با توجه به برنامه کشور چین، ممکن است این فیلم نیز به زودی در این کشور اکران شود تا بتواند برای حفظ رکورد خود، تلاش کند.

لازم به ذکر است که پایان بازی هم اکنون با فروش ۲٫۷۹۷ میلیارد دلاری، در صدر لیست قرار دارد و آواتار نیز با فروش ۲٫۷۹۰ میلیارد دلاری، در رده دوم قرار دارد. اختلاف این دو فیلم، تنها ۷٫۴ میلیون دلار است.

منبع: هالیوودریپورتر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.