سریال Falcon & the Winter Soldier به گذشته داستانی سم ویلسون نیز می پردازد

11 March 2021 - 12:31
سریال Falcon & the Winter Soldier

سریال «فالکون و سرباز زمستان» قرار است که بر روی گذشته کاراکتر سم ویلسون نیز تمرکز کند.

بر اساس گفته‌های جدید رئیس استودیو‌های مارول یعنی کوین فایگی (Kevin Feige)، سریال The Falcon and the Winter Soldier علاوه بر پرداختن به گذشته داستانی کاراکتر سم ویلسون، نگاهی را به شخصیت این کاراکتر به عنوان ابرقهرمانی سیاه‌پوست نیز خواهد انداخت. نقش سم ویلسون را در این سریال، آنتونی مکی (Anthony Mackie) ایفا کرده است و این شخصیت یکی از دو کاراکتر اصلی حاضر در این سریال می‌باشد.

در مصاحبه جدیدی که کوین فایگی قبل از به نمایش گذاشته شدن سریال Falcon & the Winter Soldier در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس با وب‌سایت Variety انجام داده، او درباره اطلاعاتی جدیدی که در رابطه با پیشینه داستانی کاراکتر سم ویلسون در این سریال در اختیار طرفداران قرار خواهد گرفت و همچنین چگونگی جای گرفتن این جزئیات پس از وقایع رخ داده در فیلم Avengers: Endgame توضیحاتی را ارائه کرده و به صحبت در این باره پرداخته است.

تریلر‌هایی که تاکنون کمپانی مارول از سریال The Falcon and the Winter Soldier منتشر کرده، بر روی انتقال لقب کاپیتان آمریکا به شخصی دیگر پس از بازنشسته شدن کاپیتان آمریکای اصلی (کاراکتر استیو راجرز) در انتهای فیلم Avengers: Endgame و سپردن سپر و لقب خود به کاراکتر سم ویلسون برای ادامه دادن میراث خود تمرکز داشته است.

نقش استیو راجرز را در دنیای سینمایی مارول کریس ایوانز (Chris Evans) ایفا کرده است. به جای تمرکز داشتن داستان این سریال بر روی وقایع حال حاضر دنیای سینمایی مارول، کوین فایگی در مصاحبه جدید خود گفته است که سریال The Falcon and the Winter Soldier فرصتی خوبی را جهت پرداختن این سریال به پیشینه داستانی دو کاراکتر اصلی آن، مخصوصاً کاراکتر سم ویلسون به وجود آورده است.

از آن‌جایی که تاریخچه و گذشته داستانی کاراکتر باکی بارنز یکی از ستون‌های اصلی داستانی فیلم کمپانی مارول با نام Captain America: The Winter Soldier (علاوه بر معرفی این کاراکتر در فیلم Captain America: The First Avenger) بوده، لازم است که به گذشته داستانی کاراکتر سم ویلسون نیز پرداخته شود تا مخاطبان از پیشینه داستانی این دو کاراکتر در این سریال، به یک میزان آگاه باشند. نقش کاراکتر باکی بارنز را در دنیای سینمایی مارول و در سریال The Falcon and the Winter Soldier سباستین استن (Sebastian Stan) ایفا کرده است.

کوین فایگی در طی مصاحبه‌اش در این باره به وب‌سایت Variety گفته است که:

ما در طی سال‌های گذشته (در فیلم‌های قبلی کمپانی مارول)، از پیشینه داستانی کاراکتر باکی بارنز و تجربه‌های تلخی که او پشت سر گذاشته به مقدار زیادی آگاه شده‌ایم. (از طرفی دیگر نمی‌دانیم که) کاراکتر سم ویلسون، از کجا آمده و پیشینه داستانی او به چه شکل است؟ این موارد (گذشته او) در وضعیت حال حاضر دنیای سینمایی مارول به چه معنی خواهند بود و همچنین او قرار است که با سپر (و لقب کاپیتان آمریکا) چه کارهایی را انجام دهد؟

علاوه بر سؤالات مطرح شده توسط کوین فایگی، او نسبت به اهمیت داشتن پیشینه داستانی کاراکتر سم ویلسون به علت نقش کنونی‌اش در دنیای سینمایی مارول و اعتبار او به عنوان ابرقهرمانی سیاه‌پوست در این دنیای خلق شده توسط استودیوهای مارول صحبت‌هایی را انجام داده است.

سریال Falcon & the Winter Soldier

رئیس استودیوهای مارول در این باره گفت:

او یک مرد آفریقایی-آمریکایی (سیاه‌پوست) است. او تجربه خدمت کردن در ارتش را دارد. او تجربه برگزار کردن جلسات مشاوره سوگ (ارائه مشاوره روان‌شناختی به افرادی که براثر مرگ عزیزانشان کارکرد طبیعی‌شان مختل شده) را با سربازانی که دارای PTSD (اختلال اضطراب پس از سانحه) بوده‌اند را دارد. به همین دلایل بوده که استیو راجرز رابطه دوستی‌اش را با او آغاز کرده است.

مورد بسیار خوبی که با تولید سریال‌ها (دنیای سینمایی مارول) برای شبکه دیزنی پلاس و تغییر فرمت فیلم‌ها به سریال‌های بلند فراهم شده این است که اکنون می‌توانیم به این کاراکترها بیشتر بپردازیم. آنتونی مکی به شکل بسیار فوق‌العاده‌ای (در فیلم‌ها و اکنون در سریال‌های دنیای سینمایی مارول) ظاهر شده است و فرقی هم نمی‌کند که به مدت شش ثانیه در آن‌ها حضور داشته باشد یا به مدت شش ساعت. در تمامی این مدت نیز، ما از خود پرسیده‌ام که او در کجا بزرگ شده است؟ خانواده‌اش چه کسانی هستند؟

سپس کوین فایگی صحبت‌هایش را به این شکل جمع‌بندی کرد که:

ما می‌خواهیم اطلاعات بیشتری را در رابطه با این کاراکتر داشته باشیم، (چرا که او) با قرار گرفتن در این وضعیت‌ها (اتفاقات رخ داده در دنیای سینمایی) و مدیریت کردن آن‌ها به بهترین شکل و با توجه به این‌که او تنها یک مرد می‌باشد (یعنی از شخصیت و گذشته‌اش آگاهی نداریم)، ما را غافلگیر کرده است. این موردی خواهد بود که سریال The Falcon and the Winter Soldier به آن خواهد پرداخت. (این سریال) درباره این مرد سیاه‌پوست در دنیای خلق شده توسط مارول خواهد بود.

با توجه به صحبت‌های کوین فایگی، سریال The Falcon and the Winter Soldier فرصت عالی برای بررسی جنبه‌های مختلف کاراکتر سم ویلسون و پرداختن به او فراهم کرده است، کاراکتری که پیش از این در مکان مناسبی در دنیای سینمایی مارول جای نگرفته بود. درست مانند سریال WandaVision که به ما اجازه داد درباره کاراکترهای واندا ماکسیموف و ویژن اطلاعت بیشتری را کسب کنیم سریال The Falcon and the Winter Soldier نیز این فرصت را در اختیار ما قرار خواهد داد تا با کاراکترهای سم ویلسون و باکی بارنز، مخصوصاً سم ویلسون بیشتر آشنا شویم.

نقش کاراکتر واندا ماکسیموف و ویژن را در سریال WandaVision به ترتیب الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) و پل بتانی (Paul Bettany) ایفا کرده‌اند. با تمرکز بر روی گذشته کاراکتر سم ویلسون، سریال The Falcon and the Winter Soldier خواهد توانست که به وضعیت ابرقهرمانی سیاه‌پوست در دنیای سینمایی مارول نیز بپردازد، مخصوصاً این‌که پای لقب و میراث کاپیتان آمریکا در میان است.

مدت زمان زیادی طول کشیده است تا استودیوهای مارول به ابرقهرمان‌های سیاه‌پوست خود در دنیای سینمایی خود توجه‌ای که لایقشان هستند را اختصاص دهد، کاری آن‌ها در نهایت با پخش فیلم Black Panther در سال ۲۰۱۸ انجام داده‌اند. با مرگ غم‌انگیز بازیگر نقش پلنگ سیاه یعنی چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) و از دست رفتن این ستاره نمادین، بسیار خوب است که بدانیم کمپانی مارول همچنان قصد دارد که به ابرقهرمان‌های دنیای سینمایی خود تنوع بدهد.

فصل اول سریال The Falcon and the Winter Soldier شامل ۶ قسمت می‌باشد که هر قسمت از آن دارای مدت زمان پخش یک ساعته خواهد بود و این به معنی آن خواهد بود که این سریال زمان کافی جهت پاسخ دادن به سؤال‌های مطرح شده در این خبر را در اختیار خواهد داشت. به محض این‌که قسمت اول این سریال منتشر شود، ما از میزان علاقه‌مندی کمپانی مارول در رابطه با آغوش گرفتن بازیگران بااستعداد، متنوع و تاریخچه‌شان آگاه خواهیم شد.

سریال The Falcon and the Winter Soldier قرار است که در تاریخ ۱۹ مارس (۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹) در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس به نمایش گذاشته شود.

منبع: کولایدر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.