نظر منتقدین در مورد فیلم Coming 2 America چیست؟

13 March 2021 - 00:07
Coming 2 America

پس از مدت‌ها، دنباله‌ی فیلم سفر به آمریکا با بازی ادی مورفی به پخش رسیده است. فیلم با واکنش‌های متوسطی از سوی مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده که در ادامه نظر برخی از معتبرترین منتقدان دنیا در مورد این عنوان را مرور خواهیم کرد.

«سفر به آمریکا ۲» (Coming 2 America) دنباله‌ی فیلمی محصول ۱۹۸۸ با درخشش ادی مورفی است. کریگ بروور (Craig Brewer) و جان لندیس (John Landis) کارگردانان این اثر بر اساس فیلم‌نامه‌ای از کنیا بریس (Kenya Barris)، بری بلاوستاین (Barry W. Blaustein) و دیوید شفیلد (David Sheffield) هستند.

«سفر به آمریکا ۲» در روز چهارم مارس (۱۴ اسفند) و یک روز قبل‌تر از زمان اعلام‌شده‌اش بر روی سرویس استریم کمپانی Amazon یعنی Prime Video به پخش رسید؛ در ابتدا قرار بود تا فیلم توسط کمپانی Paramount Pictures در تاریخ ۷ اوت ۲۰۲۰ (۱۷ مرداد) در سینماها به اکران برسد اما خیلی قبل‌تر از شیوع ویروس کرونا، اکران آن تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر) به تعویق افتاد. در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آبان)، Amazon Studios با پرداخت مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار، حقوق Coming 2 America را به‌دست آورد. به ادعای آمازون، این فیلم توانسته رکورد بهترین افتتاحیه‌ی آخر هفته بین تمام فیلم‌های پخش‌شده توسط سرویس‌های استریم را از زمان ماه مارس ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد.

اندی برمن (Andy Berman)، برد فیشر (Brad Fischer)، برایان اولیور (Brian Oliver)، شریس ام. هیوت (Charisse M. Hewitt)، کنیا بریس، میشل ایمپراتو (Michele Imperato) و والری ان تهیه‌کنندگان اجرایی این عنوان و ادی مورفی و کوین میشر (Kevin Misher) تهیه‌کنندگان آن هستند.

آرسنیو هال (Arsenio Hall)، برنت مورر گسکینز (Brent Moorer Gaskins)، کلینت اسمیت (Clint Smith)، دیوید لنگل (David Lengel)، ادی مورفی (Eddie Murphy)، گارسل بووی (Garcelle Beauvais)، جیمز ارل جونز (James Earl Jones)، جرمین فاولر (Jermaine Fowler)، جان ایموس (John Amos)، کیکی لین (KiKi Layne)، لزلی جونز (Leslie Jones)، لویی اندرسون (Louie Anderson)، لوئنل (Luenell)، پل بیتس (Paul Bates)، روتمی (Rotimi)، شری هدلی (Shari Headley)، تیانا تیلور (Teyana Taylor)، تریسی مورگان (Tracy Morgan)، ونسا بل کالوی (Vanessa Bell Calloway) و وسلی اسنایپس (Wesley Snipes) ستارگان «سفر به آمریکا ۲» را تشکیل می‌دهند.

پادشاه آکیم که به‌تازگی به سلطنت رسیده است، به همراه مشاور معتمدش، سِمی، از کشور آفریقایی شگفت‌انگیزشان خارج می‌شوند تا از دنیا دیدار کنند، در این بین به جایی که همه‌چیز از آنجا شروع شد باز خواهند گشت، محله‌ی کویینز، نیویورک.

فیلم تا به این لحظه از میان ۱۶ نقد مثبت، ۲۷ نقد متوسط و ۳ نقد منفی و در مجموع ۴۶ نقد، امتیاز ۵۲ را در سایت متاکریتیک کسب کرده است. نمره‌ی مخاطبان در این سایت نیز از میان ۱۱۱ بازخورد، عدد ۴٫۴ از ۱۰ را نمایش می‌دهد. نمره‌ی فیلم در سایت راتن تومیتوز از میان ۲۰۵ نقد ۵۱ است و میانگین نمرات مخاطبان این سایت نیز عدد ۴۵ از ۱۰۰ را نشان می‌دهد.

Eddie Murphy

«۹۱/۱۰۰ Uproxx   |   منتقد: وینس منچینی»

در کل، چیز زیادی برای ایراد گرفتن از «سفر به آمریکا ۲» وجود ندارد؛ دنباله‌ای شایسته که بدون بازآفرینی [و تکرار] چیزی از آن، عدالت را در حقش اجرا می‌کند.

«۷۵/۱۰۰ Consequence of Sound   |   منتقد: بیک گوبل»

به‌عنوان یک دنباله، پس از ۳۳ سال، برای اثری که محبوبیت دارد بد نیست. اصلاً بد نیست. آیا آن حس و حالی که فیلم محصول ۱۹۸۸ داشت را داراست؟ احتمالاً نه اما «سفر به آمریکا ۲» لیاقت آن را دارد که از تماشایش لذت ببریم، همچنین یکی از بهترین آثار متأخر ادی مورفی است.

«۷۰/۱۰۰ Vox   |   منتقد: آلیسا ویلکینسون»

«سفر به آمریکا ۲» صرفاً یک فیلم است که نشان می‌دهد «سفر به آمریکا» چقدر عالی بود.

«۶۰/۱۰۰ New York Magazine (Vulture)   |   منتقد: بیلج ابیری»

«سفر به آمریکا ۲» هم به‌طور استعاره و هم به‌واقع یک سفر در نوستالژی است.

«۵۵/۱۰۰ TheWrap   |   منتقد: آلونسو دورالد»

بیشتر از آن‌که حس یک فیلم را القا کند، مانند آن گردهمایی‌هایی است که بازیگران یک سریال تلویزیونی محبوب و قدیمی دور یکدیگر جمع می‌شود و دوباره در قالب نقش‌هایشان فرو می‌روند تا خاطرات قدیمی را زنده کنند و تکیه‌کلام‌های معروفشان را تکرار می‌کنند.

«۵۰/۱۰۰ USA Today   |   منتقد: برایان ترویت»

فیلم دارای لحظات خنده‌داری است اما حجم زیادی از همان داستان قدیمی را تکرار کرده که حس چیزی جدید را القا نمی‌کند.

«۱۲/۱۰۰ Slant Magazine   |   منتقد: چاک بووِن»

حتی با وضعیت اسفناک دنباله‌های کمدی که پس از گذشت دهه‌ها از فیلم نخست ساخته می‌شوند نیز «سفر به آمریکا ۲» یک اثر ناامیدکننده و ضعیف است.

منبع: Metacritic

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.