ویگو مورتنسن و کالین فارل در فیلم ران هاوارد غواص می شوند

12 March 2021 - 16:22

ویگو مورتنسن و کالین فارل در فیلمی درباره نجات جان ۱۳ نفر از یک غار بازی خواهند کرد که ران هاوارد وظیفه کارگردانی آن را بر عهده دارد.

ران هاوارد (Ron Howard)؛ کارگردان مطرح آمریکایی؛ چند ماه قبل اعلام کرده بود که قصد دارد فیلمی درام با نام سیزده جان (Thirteen Lives) درباره حادثه تکان دهنده نجات تیم فوتبال محلی تایلند بسازد و اکنون تیم بازیگری این فیلم، مشخص شده‌اند.

در ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۸، ۱۲ نوجوان تایلندی که عضو یک تیم فوتبال محلی بودند، به همراه مربی ۲۵ ساله خود برای تفریح به یک غار رفتند. بارندگی ناگهانی و شدید باعث ایجاد سیل و زیر آب رفتن این غار شد و این سیزده نفر به مدت ۱۰ روز در این غار مفقود شده بودند.

عملیات نجات این ۱۳ نفر با تیمی متشکل از متخصصانی از کشورهایی چون تایلند، بریتانیا، استرالیا و آمریکا انجام شد و قبل از زیر آب رفتن کامل این غار، سرانجام و بعد از ۱۸ روز تلاش بیش از ۱۰ هزار نفر، این تیم ۱۳ نفره زنده نجات داده شدند. این خبر تا چندین روز به یکی از مهم‌ترین اخبار روز دنیا تبدیل شده بود.

اعضای تیم نجات، در ورودی غار …

ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) در این فیلم در نقش ریچارد استنتون (Richard Stanton) و کالین فارل (Colin Farrell) در نقش جان ولانتن (John Volanthen) به ایفای نقش خواهند پرداخت.

این دو غواص بریتانیایی، نخستین نفراتی بودند که توانستند این تیم ۱۳ نفره را زنده پیدا کنند و نقش مهمی در نجات این افراد داشتند. این دو در سال ۲۰۱۹ دومین مدال برتر شجاعت در بریتانیا را دریافت کردند.

جوئل اجرتون (Joel Edgerton) استرالیایی نیز در این فیلم در نقش دکتر ریچارد هریس (Dr. Richard Harris)، متخصص بیهوشی بازی خواهد کرد. هریس هر ۱۳ نفر را قبل از عملیات نجات بیهوش کرده بود تا تیم نجات آنها را از غار خارج کنند. ریچارد هریس در سال ۲۰۱۹، به عنوان شهروند برتر استرالیایی سال انتخاب شد.

گرچه این عملیات با موفقیت به اتمام رسید اما دو غواص تایلندی که عضو نیروی دریایی تایلند بودند، جان خود را از دست دادند. سوکولاوات (Sukollawat) بازیگر تایلندی، قرار است در نقش یکی از این دو غواص به ایفای نقش بپردازد. سامان کونان (Saman Kunan) بعد از رساندن کپسول اکسیژن به این تیم ۱۳ نفره و در حال بازگشت، هوشیاری خود را از دست داد و با وجود تلاش همکار خود، جانش را از دست داد.

تیرادون سوپاپونپینیو (Teeradon Supapunpinyo) تایلندی نیز در نقش مربی این تیم بازی خواهد کرد. همچنین تام بیتمن (Tom Bateman)، پال گلیسون (Paul Gleeson) و لوئیس فیتز-جرالد (Lewis Fitz-Gerald) نیز از دیگر بازیگران اصلی این فیلم می‌باشند.

هاوارد علاوه بر کارگردانی، وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارد. فیلم‌نامه این فیلم را ویلیام نیکلسون (William Nicholson) نوشته است که سابقه نامزدی اسکار برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم گلادیاتور (Gladiator) را دارد.

لازم به ذکر است که فیلم‌برداری این فیلم از چند روز دیگر در کشورهای استرالیا و تایلند آغاز خواهد شد. البته هنوز زمان اکران این فیلم مشخص نشده است.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.