وسلی اسنایپس علت ساخته نشدن فیلم Black Panther خود را مشخص کرد

13 March 2021 - 11:51
فیلم Black Panther

وسلی اسنایپس اخیراً علت ساخته نشدن فیلم «پلنگ سیاه» خود که در دهه ۱۹۹۰ بر روی آن کار می‌کرده را مشخص کرده است.

پلنگ سیاه یکی از مهم‌ترین کاراکترهای مارول می‌باشد و مخصوصاً با توجه به راه‌اندازی دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۰۸، بسیاری از طرفداران کمیک بوکی برای سال‌ها در انتظار ساخته شدن فیلمی براساس این کاراکتر بوده‌اند. با این حال، علی‌رغم حضور او در انیمیشن‌ها، کاراکتر تی‌چالا ملقب به پلنگ سیاه تنها زمانی در فیلم‌های لایو اکشن ظاهر شد که استودیو‌های مارول از این کاراکتر با نقش‌آفرینی چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) در فیلم ابرقهرمانی خود با عنوان Captain America: Civil War استفاده کردند.

فیلم مستقل این کاراکتر با عنوان Black Panther نیز در سال ۲۰۱۸ در سینماها به نمایش گذاشته شد و موفقیت عظیمی را هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ منتقدین از آن کمپانی مارول کرد. فیلم Black Panther نه تنها تبدیل به نهمین فیلم پرفروش‌ تاریخ شد بلکه این پروژه اولین فیلم ابرقهرمانی بود که توانست نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلم شود.

ادامه این فیلم با عنوان Black Panther 2 نیز قرار است که تولید شود و سال ۲۰۲۲ سالی است که کمپانی مارول برای پخش این فیلم در نظر گرفته است. در این فیلم شاهد ادامه داستان این فرنچایز فوق‌العاده محبوب خواهیم بود در حالی که این پروژه به بزرگداشت بازیگر اصلی این فرنچایز با نام چادویک بوزمن که در سال ۲۰۲۰ به طرز غم‌انگیزی جان خود را از دست داده بود نیز خواهد پرداخت. با وجود این‌که جزئیات داستانی این فیلم همچنان مخفی مانده ولی با این حال، به نظر می‌رسد که خواهر کاراکتر تی‌چالا با نام شوری (Shuri) قرار است نقش بسیار مهمی را در این فیلم ایفا کند.

در عین حال، یکی از ستارگان این فیلم با نام لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) نیز اعلام کرده که کارگردان قسمت قبلی یعنی رایان کوگلر (Ryan Coogler)، ایده‌های هیجان‌انگیز متعددی را برای قسمت دوم این فیلم در ذهن خود پرورش داده ولی با این حال این بازیگر خاطر نشان کرده که این فیلم بدون حضور پادشاه (چادویک بوزمن) فیلم متفاوتی نسبت به قسمت قبلی خواهد بود.

با توجه به تأثیر فرهنگی ناشی از حضور کاراکتر‌ پلنگ سیاه در دنیای سینمایی مارول، مایه تأسف می‌باشد که مدت زمانی طولانی سپری شده تا فیلم سینمایی از این کاراکتر ساخته شود. با این حال، اگر وسلی اسنایپس (Wesley Snipes) راه خود را پیش می‌رفت، اکنون می‌توانستیم کاراکتر تی‌چالا را در قالب فیلمی از اوایل دهه ۹۰ میلادی مشاهده کنیم ولی متأسفانه ساخت این پروژه با موفقیت انجام نشد.

در طی صحبت‌های جدید وسلی اسنایپس با وب‌سایت کولایدر، او علت ساخته نشدن این فیلم را تکنولوژی‌های محدود آن زمان و تفکر برخی‌ها در آن موقع نسبت به شنیدن نام Black Panther دانست.

صحبت‌های وسلی اسنایپس در این باره را می‌توان در ادامه خواند:

ما سه فیلم‌نامه را (برای فیلم Black Panther) در اختیار داشتیم، (ما) سه نسخه فیلم‌نامه را برای این فیلم زمانی که حقوق مربوط به این کاراکتر را در اختیار داشتیم نوشته بودیم. این (فیلم متعلق) به اوایل دهه ۹۰ شاید سال‌های ۹۲، ۹۳ یا ۹۴، خلاصه در بازه زمانی در آن موقع بوده است. ما در آن موقع تکنولوژی که (در ساخت فیلم‌ها) اکنون در اختیار داریم را در اختیار نداشتیم. (استودیو انیمیشن‌سازی) پیکسار در آن موقع وجود نداشته بود.

هیچ‌کدام از این چیزها، (مثلاً) تکنولوژی CGI (تصویر تولیدشده توسط کامپیوتر) که اکنون در ساخت فیلم‌های کنونی استفاده می‌شود (در آن موقع وجود نداشت) و همان‌طور که خودتان نیز می‌دانید (تفکر) مردم (در آن زمان فرق می‌کرد) چرا که حتی فکر کردن به نام Black Panther در این دوره از هالیوود نیز، اشاره‌ای به گروه انقلابی ملی به جای کمیک بوک‌ها بود؛ بنابراین ساخت آن بسیار سخت بود. خلاصه این‌که، ما در نهایت نتوانستیم که این فیلم را تولید کنیم و (بعد) حقوق این کاراکتر را از دست دادیم و در انتها از کاراکتر Blade استفاده کردیم.

اطلاعات بیشتری که وسلی اسنایپس درباره فیلم ساخته نشده خود از کاراکتر پلنگ سیاه و علت آن مشخص کرده بسیار جالب می‌باشد. مؤلفه تکنولوژی که این بازیگر آن را یکی از علت‌های ساخته نشدن این فیلم (در آن موقع) نام برده منطقی به نظر می‌رسد. تکنولوژی CGI در صنعت سینما از آن موقع تا به حال جهش بسیار بزرگی را تجربه کرده و حتی در دهه‌ها اخیر نیز مرز‌های این تکنولوژی چندین بار جا به جا شده و در فیلم Black Panther دنیای سینمایی مارول نیز به مقداری قابل توجه از این تکنولوژی استفاده شده است.

از آن‌جایی که ویبرانیوم (قدرتمندترین آلیاژ فلزی جهان در دنیای مارول) و قدرت‌های پلنگ سیاه نقش بسیار مهمی را در داستان این کاراکتر دارند، نیاز به سطح مشخصی از تکنولوژی CGI است تا فیلم آن بتواند به شکل درست و مؤثری داستان این کاراکتر را تعریف کند. به همین دلیل سخت است که تصور کنیم فیلم تولیدی Black Panther در دهه ۹۰ بتواند در حد و اندازه‌ موفقیتی که فیلم سال ۲۰۱۸ به دست آورده ظاهر شود.

وسلی اسنایپس در طی صحبت‌های خود درباره عامل دیگری با نام گروه Black Panther نیز صحبت به میان آورده که درست است که مایه تأسف می‌باشد ولی با این حال این مورد اشاره‌ای است به عدم تمایل هالیوود در آن موقع، نسبت به تولید پروژه‌هایی که به نظر رسیده سیاسی هستند.

خوشبختانه طبق صحبت‌هایی که وسلی اسنایپس نیز در گذشته انجام داده، او با ناامیدی ناشی از تولید نکردن این فیلم در دهه ۹۰ و سپس به نمایش درآمدن فیلم این کاراکتر در سال ۲۰۱۸ کنار آمده است. نگرش او در این رابطه بسیار تأثیر برانگیز بوده و در عین حال نیز طرز برخورد او در این باره، به اهمیت کاراکتر پلنگ سیاه اشاره داشته است.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.