فیلم آواتار، مجددا پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد

13 March 2021 - 20:10

همانطور که پیش بینی کرده بودیم، اکران مجدد آواتار در کشور چین باعث شد تا این فیلم مجددا لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کند.

اکران ناگهانی فیلم آواتار (Avatar) در کشور چین، مطابق انتظار با فروش موفقی همراه بوده است تا این فیلم خیلی زود عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) پس بگیرد.

گرچه هنوز آمار رسمی از میزان فروش این فیلم در اکران مجدد خود در کشور چین منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود که این فیلم در طی آخر هفته (از جمعه تاکنون) حدود ۸٫۹ میلیون دلار فروش کرده باشد.

بدین ترتیب و با توجه به آنکه فیلم پایان بازی تنها با اختلاف ۷٫۸ میلیون دلاری در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار داشت، همین میزان فروش نیز برای فیلم آواتار کافی خواهد بود و این فیلم پس از حدود ۲ سال، مجددا پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما می‌شود.

آواتار در سال ۲۰۱۰ نیز اکران بسیار موفقی در کشور چین داشت و به فروش ۲۰۳ میلیون دلاری در این کشور رسیده بود که این میزان در آن زمان یک رکورد بسیار بزرگ بود.

اکنون نیز طبق پیش بینی‌ها و با توجه به میزان پیش فروش بلیت‌های این فیلم، انتظار داریم تا آواتار رکورد خود را بسیار بهبود بخشیده و نزدیک به ۶۰ میلیون دلار از اکران مجدد خود در کشور چین بدست آورد. اما دلیل این موفقیت چه خواهد بود؟

علاوه بر محبوبیت این فیلم در کشور چین، باید به دو نکته توجه داشت. اول آنکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم کشور چین مدتها بود که شاهد اکران یک فیلم بزرگ در کشور خود نبوده‌اند. نکته دوم نیز این است که تا زمان اکران فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla Vs Kong) که حدود ۲ هفته دیگر خواهد بود، آواتار هیچ رقیبی برای خود ندارد و به راحتی به فروش موفق خود ادامه خواهد داد.

کمپانی دیزنی که مالکیت دو فیلم آواتار و پایان بازی را در اختیار دارد، هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است و تاکنون آمار رسمی فروش آواتار در چین را منتشر نکرده است.

لازم به ذکر است که جیمز کامرون (James Cameron)؛ کارگردان فیلم آواتار، هم اکنون در حال کار بر روی نسخه‌های بعدی این فیلم می‌باشد. آواتار ۲ در سال ۲۰۲۲، آواتار ۳ در سال ۲۰۲۴، آواتار ۳ در سال ۲۰۲۶ و سرانجام آواتار ۵ نیز در سال ۲۰۲۸ میلادی اکران خواهند شد. تمام این فیلم‌ها، در آخرین ماه میلادی سال (دسامبر) اکران خواهند شد.

منبع: ددلاین

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.