کمیک هایی جهت مطالعه قبل از The Falcon and the Winter Soldier!

16 March 2021 - 08:52

ما تنها یک هفته با تاریخ انتشار سریال The Falcon and the Winter Soldier فاصله داریم. سریال دوم استودیوی مارول در شبکه‌ی Disney+ پس از اتفاقات Avengers: Endgame اتفاق می‌افتد. سریال The Falcon and the Winter Soldier، توسط مالکوم اسپلمن (Malcolm Spellman) ساخته و توسط کاری اسکاگلند (Kari Skogland) کارگردانی شده است. داستان سم ویلسون (آنتونی مکی/Anthony Mackie) و باکی بارنز (سباستین استن/Sebastian Stan) را در حال تلاش برای حفظ میراث استیو راجرز (کریس اوانز/Chris Evans)، پس از انتقال سپر خود به سم، دنبال می‌کند.

این میراث توسط بازگشت بارن زیمو (با بازی دانیل برول/Daniel Bruhl)، خیزش یک گروه ضدآمریکایی تروریستی تحت عنوان Flag-Smashers به رهبری کارلی مورگنتاو (با بازی ارین کلی‌من/Erin Kellyman) و یک کاپیتان آمریکای دولتی به نام اف. والکر (با بازی وایِت راسل/Wyatt Russell) به خطر می‌افتد. مأموریت سم و باکی، سبب همکاری این ۲ با شارون کارتر (با بازی امیلی وان‌کمپ/Emily VanCamp) می‌شود. آینده‌ی عنوان کاپیتان آمریکا به بحثی بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

WandaVision Boosts Sales for Comics

سرنوشت ویژن؟ نامعلوم. سرنوشت اسکارلت ویچ؟ ترسناک. فروش کامیک‌های مربوط به این ۲ کاراکتر؟ خارق‌العاده!

تقویت فروش کامیک‌ها از طریق سریال‌ها

سریال ۶ اپیزودی مذکور براساس خط داستانی خاصی در کامیک‌ها ساخته نشده بلکه، همچون تمامی آثار MCU، از چندین خط داستانی موجود در کامیک‌ها الهام گرفته است. سریال WandaVision و موفقیت آن، پیشرفت بی‌نظیری برای فروش کامیک‌ها و عناوین مربوط به کاراکترهای آن به همراه داشت. اگر سریال The Falcon and the Winter Soldier هم همین موفقیت را برای جهان کامیک‌ها به همراه داشته باشد، عجیب نخواهد بود. اگر قصد آشنایی هر چه بهتر با کامیکی‌های مارول و داستان‌های مربوط به این سریال را دارید، کامیک‌هایی هستند که می‌توانید مطالعه کنید. شاید برخی از آنها با گذر زمان، به نقطه‌ی الهامی برای آثار بعدی MCU تبدیل شوند.

جهت مطالعه‌ی کامیک‌های ذیل، روی عنوان آنها کلیک کنید.

The Falcon and the Winter Soldier 2020

داستان‌های مدرن

The Falcon and the Winter Soldier (2020) اثری از دِرک لَندی (Derek Landy) و فِدِریکو وایسِنتینی (Federico Vicentini)

کسانی که کامیکی با المان‌های دوستانه و رفاقتی می‌خواهند، حتماً سری کوتاه (Miniserie) سال ۲۰۲۰ این گروه دونفره را بخوانند. در این کامیک، سم ویلسون و باکی بارنز به مأموریتی جهانی می‌روند تا مدیر اصلی هایدرا را پیدا کنند. عنوانی اکشن و سرعتی برای درک بهتر شخصیت‌های فالکون و وینتر سولجر. با وجود این‌که هر دوی آنها نام کاپیتان آمریکا را به دست آوردند و رابطه‌ای نزدیک با استیو راجرز دارند، هر کدام از آنها روش‌های خاص خود را برای نجات جهان دارند.

Falcon is the All-New Captain America

All-New Captain America: HYDRA Ascendant (2015) اثری از ریک ریمِندر (Rick Remender) و استوارت ایمونِن (Stuart Immonen)

ماجراجویی‌های سم ویلسون به عنوان کاپیتان آمریکا اینجا شروع شد (عالی هم شروع شد). با وجود این‌که داستان‌های بعدی او به عنوان کاپیتان آمریکا عمیق‌تر و بهتر بودند (با تمرکز روی درگیری کاپیتان با مشکلات مدرن آمریکا). اثر HYDRA Ascendant مانند آثار سینمایی حماسی است. سم به عنوان یکی از بهترین ابرجاسوس‌های جهان مارول با هایدرا مبارزه خواهد کرد. او باید با برخی از بزرگ‌ترین دشمنان استیو راجرز (که توسط بارن زیمو مدیریت می‌شوند) درگیر شود. برای کسانی که شک داشتند، این داستان ثابت کرد که سم می‌توان کاپیتان آمریکای خارق‌العاده و هیجان‌انگیزی باشد. برای کسانی که می‌خواهند با کاپیتان آمریکای سم ویلسون آشنا شوند، این کامیک را پیشنهاد می‌کنم.

Falcon Captain America Sam Wilson

Captain America: Sam Wilson No.1-24 (2015) اثری از نیک اسپنسر (Nick Spencer)

نیک اسپنسر فرمان داستان‌های کاپیتان آمریکا را پس از ریک ریمِندر، با ۲ کامیک جدید، به دست گرفت (Captain America: Sam Wilson و Captain America: Steve Rogers). این آثار کاپیتان آمریکا را در یکی از بدترین شرایط سیاسی ایالات متحده شکل دادند. در کامیک Captain America: Sam Wilson، اسپنسر تلاش‌های سم برای زنده نگه داشتن میراث کاپیتان آمریکا دنبال می‌کند (در حالی که نیمی از آمریکا و شبکه‌های خبری این کاپیتان آمریکای سیاه‌پوست را نمی‌خواهند). اسپنسر داستان سم را در وقایع مرکزی چون Standoff، Civil War II و Secret Empire تعریف می‌کند.

درگیری‌های فالکون ادامه دارند

مشکلاتی همچون استفاده‌ی منفی از شبکه‌های اجتماعی، خشونت پلیس و نژادپرستی در مرکز داستان‌های نیک اسپنسر قرار دارند. نقطه‌ی جذابیت این سری کامیک درگیری‌های موجود در آن نیست. شخصیت‌های آشنای کامیک‌های کاپیتان آمریکا همچون: آمریکاپ، فلگ اسمشر و یو. اس. ایجنت در این کامیک بازمی‌گردند و در فضای آمریکای مدرن مشاهده می‌شوند. با بررسی پیش‌نمایش‌های The Falcon and the Winter Soldier، به نظر می‌رسد که این سریال از سری کامیک‌های اسپنسر الهام می‌گیرند. ایده‌ی حضور ۲ کاپیتان آمریکای متفاوت و مشخص شدن ارزش‌های اصلی عنوان کاپیتان آمریکا، از این سری کامیک می‌آید.

Falcon is the Focus

Falcon (2017) اثری از رادنی بارنز (Rodney Barnes) و جاشوا کاسارا (Joshua Cassara)

در ادامه‌ی داستان Secret Empire نیک اسپنسر، سم ویلسون عنوان کاپیتان آمریکا را به استیو راجرز برگردانده و عنوان فالکون را باری دیگر انتخاب می‌کند. فکر نکنید فقط به دلیل کاپیتان نبودن او و نپوشیدن لباس سفید، آبی و قرمز، فالکون حرفی برای زدن در جهان مارول ندارد. رادنی بارنز از باقی ماندن ویلسون به عنوان صدای قهرمانان سیاه‌پوست اطمینان حاصل کرد. سم ویلسون همراه با دوست وطن‌پرست خود ضد جنگ‌های گنگستری شیکاگو مبارزه می‌کنند. البته در همین حین باید با فرزند مفیستو، یعنی بلک‌هارت، مقابله می‌کنند (خواهشاً انتظار حضور این شخصیت عظیم را در سریال The Falcon and the Winter Soldier نداشته باشید!).

کامیک Falcon (2017)، عنوانی متفاوت

رادنی بارنز، که در حال حاضر سری کامیک Killadelphia را برای شرکت Image Comics مدیریت می‌کند، از ظاهر جاسوسی-فانتزی سم ویلسون (در کتاب‌های جدید او) فاصله می‌گیرد. در این سری ما شاهد بخش‌هایی هستیم که در ژانر وحشت قرار می‌گیرند. این موضوع نیز قابل‌ذکر است که نیمه خون‌آشام محبوب همه، بلِید نیز در این سری کامیک حضور دارد.

Winter Soldier Modern Comics

Winter Soldier No. 1-14 (2012) اثری از اِد بروبیکر (Ed Brubaker)، بوچ گایس (Butch Guice) و مایکل لارک (Michael Lark)

اکثر طرفداران جهان کامیک و مارول سری کامیک‌های کاپیتان آمریکای اِد بروبیکر را خوانده‌اند. این کامیک‌ها باکی بارنز را به عنوان وینتر سولجر معرفی کردند. پس از “مرگ” استیو راجرز، باکی عنوان کاپیتان آمریکا را انتخاب می‌کند. اگر تا به حال این سری را نخواندید، حتماً بخوانید! بروبیکر خطا نمی‌کند. این‌طور که به نظر می‌رسد، افراد زیادی کامیک‌های وینتر سولجر بروبیکر را نخوانده‌اند. ۱۴ قسمت محتوای جاسوسی-اکشن خارق‌العاده که باکی بارنز را در دوران کاپیتان آمریکا بودن وی دنبال می‌کند. در این سری، باکی با ناتاشا رومانوف (بلک ویدو) همکاری کرده تا مأمورین شستشوی مغزی خود را شکار کرده و بکشند.

رومانس، هیجان، اکشن بی‌انتها، یک گوریل عظیم‌الجثه با تیربار چرخان و حضور کانادایی محبوب همه، وولورین. این سری پر است از محتوای متنوع و بی‌نظیر. با این کامیک‌ها باکی بارنز به یکی از بهترین شخصیت‌های مارول تبدیل شد. این سری کامیک شما را برای پروژه‌ی بعدی سینمایی MCU، یعنی Black Widow، نیز آماده می‌کند.

Thunderbolts Presents Zemo - Born Better

Thunderbolts Presents: Zemo – Born Better (2007) اثری از فابیان نیسیِزا (Fabian Nicieza) و تام گرومِت (Tom Grummett)

بارن زیمو مدت‌ها در کامیک‌های کاپیتان آمریکا خوش درخشید اما هیچ یک از سری کامیک‌های مارول بهتر از Zemo – Born Better نگاهی عمیق به تفکر و تاریخچه‌ی خانوادگی او نینداخت. در طول داستان این مینی‌سری، زیمو به گذشته سفر کرده، از تاریخچه‌ی خانوادگی خود پرده برداشته و با میراث خود کنار می‌آید. میراثی که بر پایه‌ی برتری ساخته شده اما دائم در حال شکست خوردن است. باید به این موضوع اشاره کرد که زیموی موجود در جهان MCU و فیلم محبوب Captain America Civil War (2016)، با نسخه‌ی کامیکی خود خیلی فرق دارد.

بر اساس گزارش‌ها، سریال The Falcon and the Winter Soldier این شخصیت را به ریشه‌های کامیکی او نزدیک‌تر خواهد کرد (در حالی که به خانواده‌ی او می‌پردازد). اگر نیاز بود حدس بزنیم، داستان زیمو در MCU تازه آغاز شده و Born Better کامیک بسیار مناسبی برای آشنایی با این شخصیت، و مسیری که طی خواهد کرد، می‌باشد. با معنای واقعی اسم او آشنا شوید.

داستان‌های کلاسیک

Captain America (1985-1995) اثری از مارک گرونوالد (Mark Gruenwald)

به مدت یک دهه‌ی طولانی و باشکوه، مارک گرونوالد کاپیتان آمریک را به بهترین شکل وصف کرد. در این دوران، شخصیت‌هایی چون: کراس‌بونز، یو. اس. ایجنت، آمریکاپ و فلگ اسمشر خلق شدند. شخصیت‌هایی که بعدها به گالری دشمنان کاپیتان محبوب ما تبدیل شدند. البته طی وقایع این سری کامیک، استیو مجبور به مقابله با سیاست‌های آمریکا می‌شود. کاپیتان آمریکای گرونوالد تنها یک نماد نبود. استیو راجرز او یک فعال حقوق بشر نیز بود. کاراکتری که می‌دانست میهن‌پرستی به معنای وفاداری کورکورانه نیست.

این کاپیتان آمریکا برای بهتر شدن کشورش مبارزه می‌کرد. تفکرات گرونوالد روی کامیک‌های Falcon نیز تأثیر به‌سزایی داشت. زمانی که حرف به نویسنده‌های کامیک می‌رسد، گرونوالد و بروبیکر ۲ تا از بهترین شخصیت‌پردازهای تاریخ هستند. اگر خیلی علاقه‌مند هستید، می‌توانید تمامی عناوین این ۱۰ سال را مطالعه کنید. هر یک از کامیک‌های قسمت ۳۰۷ تا ۴۴۳ سری Captain America، شاهکاری بی‌نظیر هستند.

The Falcon and the Winter Soldier Upcoming Series

هر روز به تاریخ انتشار سریال موردانتظار The Falcon and the Winter Soldier نزدیک‌تر می‌شویم. سریال دوم مارول در شبکه‌ی Disney+. طرفداران از همیشه بی‌قرارتر هستند!

سریال The Falcon and the Winter Soldier در راه است!

مطمئناً حین تماشای سریال The Falcon and the Winter Soldier سورپرایز خواهیم شد و نقاط الهامی از کامیک‌های نام‌برده مشاهده خواهیم کرد. جهت حفظ رمز و رازهای احتمالی در این سریال، به کامیک‌های مرموز و سورپرایزکننده‌ی این ۲ شخصیت اشاره نکردیم. این‌طور که به نظر می‌رسد، سریال The Falcon and the Winter Soldier به سریالی اکشن و هیجانی تبدیل خواهد شد. امیدوارم که این اثر جدید MCU به مشکلات و درگیری‌های سیاسی، تاریخی و نژادپرستانه‌ی آمریکا نیز بپردازد. بیشتر طرفداران منتظر رونمایی از کاپیتان آمریکای جدید هستند. داستان‌های جدید در راه هستند (هم برای جهان کامیک‌ها و هم سینما).

 

منبع: Hollywood Reporter

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.