نتفلیکس در حال توسعه اسپین ‌آف اسپانیایی زبان فیلم Bird Box می ‌باشد

16 March 2021 - 15:03
فیلم Bird Box

کمپانی نتفلیکس در حال توسعه اسپین‌آفی اسپانیایی زبان از فیلم بسیار محبوب خود با عنوان «جعبه پرنده» می‌باشد.

فیلم Bird Box علی‌رغم رشد غیرقابل توقف شبکه نتفلیکس از تاریخ دسامبر ۲۰۱۸ تا به حال، همچنان به عنوان یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های پخش شده در تاریخ این شبکه اینترنتی به شمار می‌رود و اکنون اعلام شده که اسپین‌آفی اسپانیایی زبان از این فیلم تولید خواهد شد.

هنوز عنوان این پروژه انتخاب نشده است ولی با این حال گروه تولید‌کنندگی بااستعدادی پشت این پروژه قرار گرفته‌اند. تولید‌کنندگان فیلم اصلی با نام‌های دیلن کلارک (Dylan Clark) و کریس مورگان (Chris Morgan) نیز قرار است که دوباره در ساخت این اسپین‌آف با کمپانی نتفلیکس همکاری کنند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت ددلاین، این اسپین‌آف که داستانش در دنیای خلق شده توسط فیلم Bird Box جریان خواهد داشت، قرار است عطر و طعمی کاملاً اسپانیایی داشته باشد.

الکس پاستور (Alex Pastor) و دیوید پاستور (David Pastor)، علاوه بر نوشتن فیلم‌نامه این پروژه، وظیفه کارگردانی آن را نیز با همکاری یکدیگر بر عهده خواهند داشت. این دو برادر فیلم‌ساز، پیش از این نیز با بر عهده داشتن وظیفه کارگردانی پروژه‌هایی نظیر فیلم اسپانیای زبان و دلهره‌آور شبکه اینترنتی نتفلیکس با نام The Occupant در سال ۲۰۲۰ و همچنین سریال دلهره‌آور روان‌شناختی شبکه HBO با نام The Head توانسته‌اند شهرتی را برای خود کسب کنند. این دو برادر علاوه بر هدایت این پروژه‌ها، وظیفه نوشتن فیلم‌نامه آن‌ها را نیز بر عهده داشته‌اند.

از دیگر تهیه‌کنندگان این پروژه می‌توان به تولیدکنندگانی از جمله آدریان گوئرا (Adrián Guerra)، نوریا والس (Núria Valls) اشاره کرد. نوریا والس پیش از این، با همکاری برادران پاستور فیلم The Occupant را تولید کرده و همچنین او به عنوان یکی از تولید‌کنندگان فیلم دلهره‌آور، معمایی و اسپانیایی زبان با عنوان The Invisible Guest در موفقیت فیلم آن در باکس آفیس نقش مهمی را ایفا کرده است. آدریان گوئرا نیز در سال ۲۰۱۰، به عنوان یکی از تولید‌کنندگان فیلم اسپانیایی-انگلیسی زبان کمپانی Warner Bros با عنوان Buried و با نقش‌آفرینی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در ساخت آن نقش داشته است.

هنوز اسامی بازیگرانی که برای بازی در این پروژه انتخاب شده‌اند اعلام نشده ولی با این حال و با توجه به این‌که انتظار می‌رود روند فیلم‌برداری این فیلم تا اواخر امسال به صورت رسمی آغاز شود، مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که اسامی بازیگران حاضر در این پروژه نیز منتشر شود.

نکته بسیار جالب در رابطه با این پروژه این است که امکان دارد فیلم اسپانیایی زبان و اسپین‌آف Bird Box یکی از فیلم‌های بومی‌سازی شده (یعنی اقتباس یک فیلم یا سریال از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر از جهان) نتفلیکس باشد که از لحاظ تئوری این فیلم را به دنیای خلق شده توسط فیلم Bird Box متصل خواهد کرد و همچنین احساس جهانی بودن این فیلم را نیز به وجود خواهد آورد.

فیلم Bird Box که توسط کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ دانمارکی با نام سوزان بیر (Susanne Bier) کارگردانی شده، موفقیت عظیمی را برای شبکه اینترنتی نتفلیکس به همراه داشته است و همچنین علاوه بر آن، این فیلم به قدری موفق ظاهر شده که حتی پس از به نمایش درآمدنش، چالش‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با موضوع داستانی این فیلم به وجود آمده است. علاوه بر استقبال بسیار خوب منتقدان از این فیلم، نقد‌های بسیار خوبی نیز از آن منتشر شده است.

در عین حال نیز، بازیگر نقش اصلی این فیلم یعنی ساندرا بولاک (Sandra Bullock) بازی فوق‌العاده‌ای را در این فیلم انجام داده است. داستان این فیلم بر روی مادری (با نقش‌آفرینی ساندرا بولاک) تمرکز دارد که در حال انجام دادن تمام تلاشش جهت حفاظت از جان خود و دو فرزندش از دست موجودات مرموزی که اگر به آن‌ها نگاه کنید مجبورتان می‌کنند که خودکشی کنید می‌باشد. در داستان این فیلم نیز مشخص شده بود که این موجودات مرموز در تمام نقاط جهان حاضر می‌باشند، بنابراین ساخت فیلمی اسپین‌آف و اسپانیایی زبان از آن، کاملاً امکان‌پذیر‌ است.

برای مدتی نیز درباره ساخت ادامه مستقیمی از این فیلم صحبت‌های بسیاری مطرح شده بود و نویسنده رمانی که این فیلم براساس آن ساخته شده نیز ادعا کرده بود که قسمت دوم این فیلم مدتی است که در مرحله توسعه قرار گرفته است. این نویسنده، جاش مالرمن (Josh Malerman) نام دارد و او ادامه رمان این فیلم را در سال پیش با عنوان Malorie منتشر کرده ولی علی‌رغم همه این موارد، به نظر می‌رسد که در حال حاضر تمرکز کمپانی نتفلیکس بر روی ساخت اسپین‌آفی اسپانیایی زبان از فیلم Bird Box می‌باشد.

مانند بسیاری از فیلم‌های اورجینال به نمایش درآمده در شبکه نتفلیکس، فیلم Bird Box نیز بینندگان بسیاری را جذب این شبکه کرده و برای هفته‌ها پس از پخش شدن آن نیز تمام صحبت‌ها در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با این فیلم بوده است. شاید رویکرد جهانی که کمپانی نتفلیکس برای ادامه دادن فیلم Bird Box در نظر گرفته بهترین راه برای ترویج این فرنچایز باشد.

منبع: کولایدر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.