کریستوفر نولان در اولین روز بازگشایی سینما‌های لس ‌آنجلس حاضر شد

17 March 2021 - 13:41
کریستوفر نولان

کریستوفر نولان جز اولین کسانی بوده که در روز بازگشایی سینماهای لس‌آنجلس از آن‌ها بازدید کرده است.

جدیداً تصویری از این فیلم‌ساز مطرح هالیوودی در میان دیگر علاقه‌مندان به سینما، در اولین روز بازگشایی سینماهای AMC در شهر لس‌آنجلس منتشر شده است. از همان ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا نیز، کریستوفر نولان (Christopher Nolan) حامی سرسختی برای ادامه پیدا کردن انتشار فیلم‌ها در سینماها بوده است. او تمام تلاش خود را جهت حفظ کردن تاریخ پخش فیلم خود با عنوان Tenet در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ (شهریور ماه ۱۳۹۹) انجام داده و کمپانی Warner Bros نیز امید داشته تا این فیلم بتواند بینندگان بسیاری را به سالن‌های سینما بکشاند.

با این حال، زمانی که فروش این فیلم آن‌طور که آن‌ها انتظارش را داشتند پیش نرفت و فروش بسیاری ضعیفی را از خود در باکس‌ آفیس بر جای گذاشت، به کمپانی برادران وارنر ضربه بزرگی وارد شد. این کمپانی فیلم‌سازی پس از عملکرد ضعیفی که فیلم Tenet برای آن‌ها بر جای گذاشته بود، تصمیم گرفت که یا فیلم‌های آینده خود را با تأخیری طولانی منتشر کند تا وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا برای پخش این فیلم‌ها در سینماها بهتر شود یا این‌که فیلم‌های خود را به صورت مستقیم در شبکه استریمی خود با نام HBO Max به نمایش بگذارد.

سالن‌های سینما در طی سال پیش و پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط سخت به وجود آمده توسط این ویروس، دوران بسیار بدی را سپری کرده‌اند. با وجود این‌که در زمان پخش فیلم Tenet به بسیاری از سالن‌های سینما اجازه بازگشایی در طول فصل تابستان سال پیش داده شده بود، ولی با این حال همچنان سینماهای حاضر در شهر‌های بزرگ مانند لس‌آنجلس و نیویورک بسته بودند و اجازه بازگشایی به آن‌ها داده نشده بود.

سینماهای AMC که بزرگ‌ترین گروه سینمایی در جهان و ایالات‌متحده آمریکا می‌باشد، تنها در سال ۲۰۲۰ ضرری‌ بالغ‌بر ۴.۶ میلیارد دلار را به علت شیوع ویروس کرونا و وضعیت به وجود آمده توسط این ویروس تجربه کرده‌اند. در هفته پیش بود که به سینما‌های شهر لس‌آنجلس اجازه بازگشایی با ظرفیت محدود ۲۵ درصدی داده شد. در طی همین هفته نیز، AMC بزرگ‌ترین سینماهای خود را در شهر لس‌آنجلس بازگشایی کرد.

در این حین نیز کریستوفر نولان، جزء اولین کسانی بوده که با پیوستن به علاقه‌مندان به سینما، به سینمای بازگشایی شده AMC در شهر بربنک ایالت کالیفرنیا، پس از این‌که محدودیت‌های وضع شده در سینماها در طی این هفته برداشته شد، رفته است. در تصویر جدیدی که در شبکه اجتماعی توییتر در روز بازگشایی این سینما توسط AMC و پخش اولین فیلم پس از مدت زمانی طولانی در آن منتشر شده، می‌توان کریستوفر نولان را در بین دیگر علاقه‌مندان به سینما مشاهده کرد.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با نام کاربری BrettRedacted، تصویری را از این فیلم‌ساز مطرح در حالی که در انتظار دریافت غذا در این سینما می‌باشد به اشتراک گذاشته و در زیر این تصویر نوشته است که: «زمانی که شما با صبر و حوصله در انتظار دریافت فیله مرغ سوخاری خود هستید». بر اساس تصویر دیگری که کاربری با نام Corinne_Perkins از این فیلم‌ساز مطرح منتشر کرده، فیلمی که او برای تماشای آن به این سینما رفته، فیلم کمپانی برادران وارنر با عنوان Judas and the Black Messiah و با نقش‌آفرینی دنیل کالویا (Daniel Kaluuya) می‌باشد.

تصاویری که از کریستوفر نولان در این سینما منتشر شده را می‌توان در ادامه مشاهده کرد:

کریستوفر نولان

کریستوفر نولان

این کارگردان و فیلم‌ساز مطرح حدود دو دهه است که با کمپانی برادران وارنر رابطه کاری قوی را ایجاد کرده ولی با این حال او به صراحت مخالف خود را در مورد تصمیم اخیر این کمپانی در رابطه با انتشار تمام فیلم‌های برنامه‌ریزی شده‌ی آن‌ها برای سال ۲۰۲۱ به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max اعلام کرده است.

بسیاری بر این باور هستند که برنامه کمپانی برادران وارنر برای پخش فیلم‌های خود به این شکل، به علت پیش‌بینی آن‌ها نسبت به عملکرد ناموفق فیلم‌ها در سال ۲۰۲۱ می‌باشد و به همین دلیل این کمپانی تصمیم گرفته تا با انتشار فیلم‌هایشان به صورت هم‌زمان در شبکه اینترنتی HBO Max، از رخ دادن تجربه‌ای مشابه با فروش ضعیف فیلم Tenet خودداری کند.

کمپانی برادران وارنر که پیش از این از پروژه‌های گران‌قیمت و بزرگ این کارگردان از جمله سه‌گانه The Dark Knight، فیلم Inception و Interstellar حمایت کرده، شاهد انتقادات شدید و بسیاری توسط این کارگردان به جهت تصمیم آن‌ها برای انتشار فیلم‌هایش در شبکه اینترنتی HBO Max بوده‌ است. کریستوفر نولان تصمیم آن‌ها در این باره را از بین بردن صنعت سینما و حرکت بدی از لحاظ اقتصادی نامیده است. علاوه بر این، او شبکه اینترنتی HBO Max را بدترین شبکه استریمینگ حال حاضر خوانده است.

البته صحبت‌های این فیلم‌ساز نیز، واکنش‌های منفی بسیاری را به همراه داشته چرا که بسیاری از علاقه‌مندان به سینما از او به جهت (به ظاهر) نادیده گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرده‌اند و این نکته را اشاره کردند که علی‌رغم به خطر افتادن جان مردم برای رفتن به سینماها، او تنها نگران وضعیت سینماها و حفظ کردن تجربه سینمایی بوده است. پس از این نیز، کریستوفر نولان به انتقاداتی که از او در این باره شده پاسخ داده و گفته است که او باور ندارد که کمپانی‌ها باید تا ماه دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ماه ۱۴۰۰) وضعیت سینماها را پیش‌بینی کنند.

با توجه به همه‌ی این موارد، هیچ تعجبی ندارد که کریستوفر نولان جزء اولین کسانی می‌باشد که در روز اولیه بازگشایی سینما برای تماشای فیلمی به آنجا رفته است چرا که او به شدت طرفدار سینما می‌باشد.

در حالی که برخی‌ها، از او به علت اولویت قرار دادن تجربه سینمایی در برابر خطرات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا انتقادات فراوانی کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد که این کارگردان و فیلم‌ساز مطرح، ملاحظات ایمنی را جهت حفاظت خود در مقابل ویروس کرونا رعایت کرده است. حضور کریستوفر نولان در روز اول بازگشایی سالن‌های سینما، قطعاً جلوه خوبی خواهد داشت و احتمالاً در این بین علاقه‌مندان نیز، آماده بازگشت به سالن‌های سینما خواهند بود.

منبع:‌ اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.