درجه سنی فیلم Cruella کمپانی دیزنی مشخص شد

21 March 2021 - 14:38
فیلم Cruella

فیلم لایو اکشن کمپانی دیزنی با نام «کروئلا»، درجه سنی PG-13 را دریافت کرد.

طبق گزارش‌های جدید منتشر شده، به این فیلم درجه سنی PG-13 (به معنی تذکر قاطع به والدین است که بعضی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است و والدین باید برای اجازه دادن به بچه‌های جوان‌ترشان به دیدن این فیلم‌ها دقت نمایند) داده شده که برای فیلم‌های تولیدی کمپانی دیزنی بسیار نادر است. اما استون (Emma Stone) در این فیلم در نقش کاراکتر استلا ظاهر خواهد شد که طرفداران این کاراکتر را پیش از این نیز، در نقش منفی اصلی فیلم کمدی و ماجراجویانه سال ۱۹۹۶ کمپانی دیزنی با عنوان ۱۰۱ Dalmatians مشاهده کرده‌اند. این کاراکتر کروئلا دویل (Cruella de Vil) نام دارد.

داستان فیلم Cruella در دهه ۱۹۷۰ در شهر لندن جریان خواهد داشت و به ماجراهای کاراکتر کروئلا دویل و پیشینه داستانی‌ او خواهد پرداخت. علاوه بر اما استون، از دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند می‌توان به اما تامپسون (Emma Thompson) در نقش رئیس کاراکتر استلا یعنی بارونس ون هلمن و پاول والتر هوزر (Paul Walter Hauser) و جوئل فرای (Joel Fry) در نقش نوکران گوش به فرمان این کاراکتر اشاره کرد.

فیلم Cruella برای پخش در تاریخ ۱۸ می ۲۰۲۱ (۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده و هنوز مشخص نیست که این فیلم به صورت سنتی تنها در سینماها به نمایش گذاشته خواهد شد یا این‌که مانند پروژه‌های اخیر کمپانی دیزنی مانند انیمیشن Soul، به صورت هم‌زمان هم در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس و هم در سینماها منتشر خواهد شد. با توجه به روند حال حاضر همه‌گیری ویروس کرونا، به احتمال بسیار زیاد فیلم Cruella به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس به نمایش درخواهد آمد تا به تمام مخاطبان فرصت تماشای این فیلم داده شود.

با این حال، احتمال آن نیز وجود دارد که فیلم Cruella با هزینه پخش ۲۹.۹۹ دلاری در دسترس مشترکان شبکه اینترنتی دیزنی پلاس قرار گیرید و بدین ترتیب این فیلم احتمالاً برای مشترکان شبکه دیزنی پلاس رایگان نخواهد بود. پیش از این نیز، کمپانی دیزنی با انتخاب همین راه یعنی در دسترس قرار دادن برخی از فیلم‌هایشان با هزینه پخش ۲۹.۹۹ دلاری، فیلم Mulan و انیمیشن Raya and the Last Dragon را در شبکه اینترنتی خود پخش کرده‌ است.

براساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت Forbes، سایت FilmRating.com فیلم Cruella را با درجه سنی PG-13 لیست کرده است. علت داده شدن درجه سنی PG-13 به این فیلم، وجود مقداری صحنه‌های خشن و عنصر‌هایی نامناسب در آن بوده است. این درجه سنی را انجمن تصاویر متحرک آمریکا که از سیستم درجه‌بندی فیلم‌ها در ایالات متحده، برای درجه‌بندی فیلم‌ها بر اساس محتوای آن‌ها استفاده می‌کند برای این فیلم صادر کرده است.

فیلم Cruella

درست است که دریافت درجه سنی PG-13 برای فیلمی از کمپانی دیزنی نادر می‌باشد ولی پیش از این نیز برخی از فیلم‌های این کمپانی این درجه سنی را دریافت کرده‌اند که به عنوان مثال می‌توان فیلم Pirates of the Caribbean را نام برد که این پروژه اولین فیلمی از کمپانی دیزنی بوده که درجه سنی PG-13 را دریافت کرده است. اخیراً فیلم لایو اکشن این کمپانی با عنوان Mulan نیز، به علت محتوای خشونت آمیزش، با درجه سنی PG-13 در سینماها و در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس به نمایش درآمده است.

تریلر به نمایش درآمده از فیلم Cruella نیز، در مقایسه با دیگر فیلم‌های لایو اکشن و انیمیشن‌های کمپانی دیزنی، دارای حال و هوایی تاریک بوده است. پیش از این نیز، این پروژه به عنوان فیلمی کمدی و خانوادگی مانند فیلم اورجینال آن یعنی ۱۰۱ Dalmations معرفی شده بود و کمپانی دیزنی نیز، تبلیغات خود را برای این فیلم بر همین اساس انجام داده است. بسیاری از طرفداران فیلم Cruella، تریلر به نمایش درآمده از آن را با فیلم Joker دنیای گسترده DC و فیلم Harley Quinn: Birds of Prey مقایسه کرده‌اند.

در این تریلر به وضوح می‌توان برخی از بخش‌های تاریک این فیلم را مشاهده کرد. به عنوان مثال یکی از قسمت‌های تاریک این تریلر، لحظه‌ای است که کاراکتر کروئلا با لبخندی تهدیدآمیز در سالن رقص پر از میهمان، لباسش را آتش می‌زند. لحظه دیگری نیز در این تریلر وجود دارد که در آن این کاراکتر به طرز بی‌ملاحظه و خطرناکی در شهر رانندگی می‌کند. حتی وجود عنصر‌هایی کوچک‌تر نیز مانند عدم تعادل روانی این کاراکتر و رفتار خنده‌دار او نسبت به پخش موسیقی‌های ناامیدکننده در پس‌زمینه، باعث شده که این فیلم تبدیل به فیلمی بسیار مشابه با فیلم‌های تاریک دنیای گسترده DC شود.

یکی از علت‌های عجیب و غریب بودن درجه سنی داده شده به این فیلم، علاوه بر این‌که اغلب فیلم‌های کمپانی دیزنی درجه سنی پایین‌تری را دریافت کرده‌اند این است که هیچ‌گونه صحنه خشنی در تریلر به نمایش درآمده از این فیلم وجود نداشته ولی با این حال به این فیلم درجه سنی PG-13 داده شده است.

نزدیک‌ترین لحظه‌ای که در آن تریلر این فیلم به نشان دادن خشونت نزدیک می‌شود، رانندگی خطرناک کاراکتر کروئلا و نشان دادن ساختمانی آتش گرفته (احتمالاً توسط او) می‌باشد. احتمال دارد که در دیگر قسمت‌های این فیلم صحنه‌های خشونت‌آمیزی وجود داشته باشد ولی با این حال، اگر چنین صحنه‌هایی در این فیلم وجود دارد چرا کمپانی دیزنی آن‌ها را در تریلر این فیلم نشان نداده است؟

اگر این فیلم، مشابه فیلم‌ Joker و یا Harley Quinn: Birds of Prey دنیای گسترده DC باشد، درجه سنی داده شده به آن کاملاً مناسب است چرا که این فیلم‌های نام برده شده از کمپانی DC با درجه سنی بزرگسال پخش شده‌اند. درست است که کمپانی دیزنی تا ساخت این فیلم با درجه سنی بزرگسال پیش نرفته ولی با این حال، قرار گرفتن در خطی مابین فیلم‌های خانوادگی و بزرگسالانه، انتخاب عاقلانه‌ای برای این فیلم بوده است. البته طرفداران باید تا تاریخ ۱۸ می منتظر بمانند و ببینید که آیا فیلم Cruella سزاوار دریافت درجه سنی PG-13 بوده است یا خیر.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.