ریبوت سینمایی Resident Evil با الهام‌گیری از فیلم‌های جان کارپنتر ساخته می‌شود

22 March 2021 - 19:54
Resident Evil

کارگردان ریبوت تازه‌ی Resident Evil یعنی یوهانس رابرتس می‌گوید Welcome to Raccoon City با الگوبرداری از کارهای جان کارپنتر ساخته می‌شود.

فیلم‌های قبلی سری Resident Evil به فروش یک میلیارد دلاری در باک‌آفیس جهانی دست پیدا کرده‌اند و با اینحال به دلیل جدا بودن از داستان بازی‌های اصلی توسط هواداران مورد استقبال قرار نگرفتند. در ابتدا قرار بر این بود جیمز وان (James Wan) پروژه‌ی Resident Evil: Welcome to Raccoon City را کارگردانی کند اما در انتها این مسئولیت به عهده‌ی یوهانس رابرتس (Johannes Roberts) گذاشته شد. اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۹۸ روی خواهد داد و یک داستان ریشه‌ای از جهان Resident Evil به تصویر کشیده خواهد شد.

شروع پخش سری قبلی این فیلم‌ها در سال ۲۰۰۲ و به کارگردانی پال دبلیو.اس اندرسون (Paul W.S. Anderson) و حضور میلا یوویچ (Milla Jovovich) در نقش Alice آغاز شد. با این که طرفداران راضی نبودند شخصیت جدیدی به این فرانچایز اضافه شود، یوویچ در شش فیلم بعدی در طول دو دهه به هنرنمایی خود ادامه داد. این بار Resident Evil: Welcome to Raccoon City قصد دارد هواداران را راضی نگه دارد و تا جای ممکن به دو بازی ابتدایی که در دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی توسط Capcom  منتشر شدند وفادار بماند.

طی گفتگویی با وب‌سایت IGN، رابرتس این چنین گفت که این ریبوت بیشتر روی بُعد وحشت بازی‌های اصلی تمرکز خواهد داشت. نسخه‌های قبلی این سری در ژانر اکشن و ترسناک قرار می‌گرفتند و نسخه جدید قصد دارد داستانی را روایت کند که به بازی‌ها نزدیک‌تر باشد. Welcome to Raccoon City فیلمی با شخصیت‌ها و مکان‌های آشنا از جمله Spencer Mansion خواهد بود. وقتی از ایشان سوال شد که آیا از الگوی خاصی برای کارگردانی این فیلم استفاده می‌کنند یا خیر اینطور جواب دادند:

من یکی از هواداران بزرگ جان کارپنتر (John Carpenter) هستم. شیوه‌ی او برای روایت اتفاقات در فضاهای تنگ و تاریک فیلم‌هایش تحسین‌برانگیز است. فیلم‌هایی مثل Assault on Precinct 13 و The Fog و گروه‌های از هم جدا شده‌ای که می‌خواهند کنار یکدیگر بازگردند جذابیت بسیاری دارند و من او را برای الهام‌گیری انتخاب کرده‌ام.

سینمایی The Fog ماجراهایی در شهری غرق در مه را روایت می‌کند و از فیلم‌های کلاسیک ژانر وحشت محسوب می‌شود. زمینه تیره و تاریکی که در این سینمایی به کار رفته به راحتی می‌تواند در ریبوت رابرتس نیز استفاده شود و Spencer Mansion را مخوف‌تر از همیشه نمایش دهد. در Assault on Precinct 13 حمله‌ی گروهی از مجرمین به دسته‌ای از کارکنان ساده در مکان‌های بسته و کوچک نشان داده می‌شود که در این مورد هم Welcome to Raccoon City می‌تواند برای به نمایش گذاشتن محاصره‌ی ایستگاه پلیس توسط زامبی‌ها استفاده کند.

به احتمال زیاد این داستان ریشه‌ای وفادار به بازی‌های اصلی قرار است مقدمات ساخت دنباله‌های دیگری را فراهم کند. Resident Evil: Welcome to Raccoon City در ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ توسط Sony Screen Gems منتشر خواهد شد. اگر قول کارگردان این سری به حقیقت بپیوندد و فیلم‌های جدید با بازی‌های Resident Evil هم‌خوانی داشته باشند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم جان تازه‌ای به این سری محبوب دمیده شود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.