فیلم Mortal Kombat دارای خط زمانی های متعدد نخواهد بود

22 March 2021 - 16:54
فیلم Mortal Kombat

کارگردان فیلم «مورتال کامبت» به‌تازگی اعلام کرده است که این فیلم برخلاف سری بازی‌های ویدیویی آن، شامل چندین خط داستانی نخواهد بود.

فیلم Mortal Kombat هم به عنوان اقتباسی از سری بازی‌های ویدیویی مبارزه‌ای بسیار محبوب با همین نام و ‌هم به عنوان ریبوتی برای دو فیلمی که از این بازی در دهه ۹۰ ساخته شده، شناخته می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، فیلم Mortal Kombat به صورت مستقیم از وقایع بازی‌های ویدیویی آن اقتباس نکرده بلکه به جای آن، این فیلم از عنصرهای حاضر در داستان قسمت‌های مختلف این بازی استفاده کرده در حالی که کاراکترها و خط داستانی‌های جدیدی را نیز معرفی کرده است.

در سال‌های اخیر، سری بازی‌های ویدیویی Mortal Kombat به تمرکز بیشتر بر روی موضوعاتی مانند سفرهای زمانی و خط داستانی‌های متعدد شناخته شده است. قسمت نهم این فرنچایز با عنوان Mortal Kombat 9 که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده، هم به عنوان ادامه‌ای برای این بازی‌ها و هم به عنوان ریبوتی از آن‌ها شناخته شده است. داستان این بازی در حین وقایع قسمت هفتم این فرنچایز با نام Mortal Kombat: Armageddon آغاز می‌شود که در این میان تقریباً تمام مبارزان حاضر در قلمرو زمین به قلعه کاراکتر شائو کان منتقل می‌شوند.

کاراکتر ریدن در آخرین تلاشش برای نجات جهان، پیامی را به گذشته خود می‌فرستد. پس از این اتفاقات، خط زمانی این بازی تغییر کرده و به داستان اولین قسمت از سری بازی‌های Mortal Kombat باز‌می‌گردد ولی این بار، وقایع داستان به شکل دیگری رخ می‌دهد چرا که در این بین کاراکتر ریدن با دریافت کردن پیامی که نسخه آینده‌اش برای او فرستاده، تلاش می‌کند که خط زمانی را تغییر داده و از اتفاقات بد آینده جلوگیری کند.

علاوه بر قسمت نهم، قسمت یازدهم این فرنچایز یعنی بازی Mortal Kombat 11 نیز، بار دیگر به موضع سفر‌های زمانی می‌پردازد و در اینجا، شخصیت منفی این قسمت که شیناک نام دارد، تلاش می‌کند تا کاراکتر ریدن را به خاطر دست‌کاری در خط زمانی نابود کند.

در طی مصاحبه جدیدی که کارگردان این فیلم یعنی سیمون مک‌کوئید (Simon McQuoid) با وب‌سایت Comicbook انجام داده، این کارگردان تائید کرده است که داستان این فیلم، شامل هیچ‌گونه خط زمانی‌های متعدد نخواهد بود. با این حال سیمون مک‌کوئید از تاریخچه این بازی‌ها و وجود خط زمانی‌های متعدد و سفر‌های زمانی در آنها، اطلاع داشته ولی او تایید کرده که هدفش در این فیلم، محدود کردن دامنه داستانی Mortal Kombat و ساده نگه داشتن داستان تا جای ممکن بوده است.

او همچنین در میان صحبت‌هایش اشاره کرده که با توجه به شلوغی داستان این فیلم و اتفاقات متعددی که در آن رخ می‌دهد، بهترین کار این بوده که داستان آن را ساده نگه دارد تا انسجام داستانی این فیلم حفظ شود.

متن صحبت‌های این کارگردان در این باره را می‌توان در ادامه خواند:

خط زمانی‌های مختلفی، نسخه‌های متعددی از کاراکترها و مواردی دیگر، در منبع اقتباس این فیلم وجود داشته است. بنابراین، علاوه بر این‌که ما نسبت به این موارد محتاط بوده‌ایم، به همان اندازه نیز به منبع اقتباس آن احترام گذاشته‌ایم. به غیر از سکانس ابتدایی این فیلم، که در کشور ژاپن باستان اتفاق می‌افتد، (بقیه داستان آن) در زمان امروزی جریان دارد.

بدین ترتیب، ما اصلا با عنصر زمان (در این فیلم) کاری نداشتیم و همچنین، تلاش کردیم تا از این لحاظ، (داستان این فیلم را) به طرز قابل قبولی ساده نگه داریم چرا که به اندازه کافی اتفاقات مختلف و پیچیدگی‌ها در داستان این فیلم وجود داشته (و ما نمی‌خواستیم که با اضافه کردن عنصر زمان به این فیلم، داستان آن را پیچیده‌تر از این کنیم). بنابراین ما سعی کردیم که (این فیلم) از این بابت داستانی سر راست داشته باشد.

فیلم Mortal Kombat

همان‌طور که این کارگردان در میان صحبت‌هایش نیز اشاره کرده است، از قرار معلوم سکانس ابتدایی این فیلم در کشور ژاپن باستان جریان خواهد داشت. پیش از این نیز، ۱۳ دقیقه ابتدایی فیلم Mortal Kombat در اختیار مطبوعات قرار داده شده که طبق گزارش‌ها، در این ۱۳ دقیقه شاهد مبارزه کاراکتر بی-هان (که بعداً تبدیل به کاراکتر ساب-زیرو می‌شود) با کاراکتر هانزو هاساشی (که او نیز به کاراکتر اسکورپیون تبدیل خواهد شد) خواهیم بود. با این حال، کارگردان این فیلم یعنی سیمون مک‌کوئید در میان صحبت‌هایش اعلام کرده که سکانس ابتدایی این فیلم، تنها قسمتی از داستان آن خواهد بود که در زمان امروزی جریان ندارد.

با وجود این‌که خط زمانی‌های متعدد، یکی از قسمت‌های اصلی داستانی سری بازی‌های ویدیویی مدرن Mortal Kombat می‌باشد ولی منطقی به نظر می‌رسد که کارگردان این فیلم و تیم سازنده آن نخواسته‌اند که به این موضوع در فیلم خود بپردازند. همچنین با توجه به صحبت‌های کارگردان این فیلم، می‌دانیم هر زمان که لازم بوده او به منبع اقتباس آن وفادار بوده است.

با توجه به خط زمانی حاضر در داستان قسمت نهم سری بازی‌های ویدیویی Mortal Kombat، و تلاش این بازی برای تغییر دادن تاریخچه داستانی این فرنچایز، به نظر غیرضروری می‌رسد که از این عنصر نیز مانند این بازی، در داستان فیلم ریبوت Mortal Kombat استفاده شود. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۰) به صورت هم‌زمان هم در سینماها و هم در شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شود.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.