فیلم Avatar فاصله ‌اش را با Avengers: Endgame در باکس آفیس افزایش داد

22 March 2021 - 16:54
Avengers: Endgame

فیلم «آواتار» جیمز کامرون فاصله‌اش را در باکس ‌‌آفیس جهانی با فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ افزایش داد.

این فیلم علمی‌-تخیلی جیمز کامرون (James Cameron) که در تاریخ ۲۰۰۹ در سینماها به نمایش گذاشته شد، توانست عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود در باکس آفیس جهانی بر جای بگذارد و برخلاف انتظارات موفق شد که در هفته دوم و سوم فروش خود در باکس آفیس، میزان فروش بیشتری را نسبت به افتتاحیه خود کسب کند.

تعریف و تمجیدها از این فیلم و تکنولوژی سه‌بعدی که در این فیلم به کار رفته بود را می‌توان دلیل فروش فوق‌العاده این فیلم دانست. این فیلم پس از پخش به مدت هشت ماه در سینماها موفق شددکه در کل مبلغی بالغ‌بر ۲.۷ میلیارد دلار را از آن خود کند و تبدیل به پرفروش‌‌ترین فیلم تاریخ شود.

فیلم Avatar به مدت یک دهه توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را نگه دارد و همچنین باعث شد که سؤالی در ذهن بسیاری از افراد در هالیوود به وجود بیاید و آن هم این‌که بالاخره کدام فیلم قرار است رکورد این فیلم را در باکس آفیس بشکند و تاج پادشاهی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از این فیلم برباید. در این حین استودیو‌های مارول با ساخت فیلم Avengers: Endgame و پخش آن در سال ۲۰۱۹ به همه ثابت کردند که این پروژه، پتانسیل تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ و شکستن رکورد فیلم Avatar را در باکس آفیس دارد.

در نهایت بیست و سومین قسمت از سری فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، موفق شد که رکورد فروش فیلم Avatar را در باکس آفیس با اختلاف کمی بکشند و لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آن خود کند. با این کار، این فرنچایز بسیار محبوب، رکورد دیگری را به جمع دستاوردهای خود اضافه کرد ولی با این حال انتظار می‌رفت که این رکورد به صورت موفقی در اختیار این فیلم باشد چرا که اکنون پس از سپری شدن دو سال از زمان پخش فیلم Avengers: Endgame، فیلم Avatar دوباره در سینماهای کشور چین به نمایش گذاشته شده و با این کار، این فیلم دوباره توانسته است که رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آن خود کند و از میزان فروش فیلم Avengers: Endgame در باکس آفیس پیشی بگیرد.

در دومین هفته پخش فیلم Avatar در سینماهای کشور چین، این فیلم موفق شده که همچنان به افزایش فاصله خود با فیلم Avengers: Endgame در باکس آفیس جهانی ادامه دهد تا با این کار احتمال شکسته شدن دوباره رکوردش را در آینده کمتر کند. براساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت Deadline، این فیلم علمی‌-تخیلی جیمز کامرون توانسته است که مبلغی بالغ‌بر ۱۴.۱ میلیون دلار را در دومین هفته فروش خود در سینماهای کشور چین از آن خود کند.

Avengers: Endgame

پخش دوباره فیلم Avatar در سینماهای کشور چین تا به حال مبلغی بالغ‌بر ۴۴ میلیون دلار را برای این فیلم به ارمغان آورده و با این کار، فروش کلی این فیلم در باکس آفیس جهانی به مبلغ ۲.۸۳۳ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر میزان فاصله‌ای که فیلم Avatar با فیلم Avengers: Endgame در باکس آفیس به وجود آورده مبلغی بالغ‌بر ۳۶ میلیون دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که میزان فروش فیلم Avengers: Endgame در باکس آفیس جهانی، ۲.۷۹۷ میلیارد دلار می‌باشد.

علاوه بر این، با به نمایش درآمدن دوباره فیلم Avatar در سینماهای کشور چین، این فیلم توانسته که لقب پرفروش‌ترین پخش دوباره یک فیلم را نیز در کشور چین از آن خود کند. همچنین انتظار می‌رود که فاصله این فیلم با Avengers: Endgame در هفته‌های آینده نیز همچنان افزایش پیدا کند. گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های اخیر منتشر شده در این رابطه نیز نشان می‌دهد که احتمال دارد این فیلم با میزان فروش ۵۷ میلیون دلاری کار خود را در سینما‌های کشور چین به پایان برساند.

اگر این پیش‌بینی‌ها دقیق باشد، میزان فروش کلی این فیلم در باکس آفیس جهانی به مبلغ سرسام‌آور ۲.۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید. با توجه به این پیش‌بینی‌ها، فیلم Avengers: Endgame اگر بخواهد دوباره لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آن خود کند باید مبلغی بالغ‌بر ۵۰ میلیون دلار را در آینده‌ای نزدیک با پخش دوباره‌اش در باکس آفیس به دست آورد.

امکان دارد که عملکرد چشمگیر فیلم Avatar با به نمایش درآمدن دوباره‌اش در سینما‌های کشور چین، تبدیل به عاملی شود که فیلم Avengers: Endgame نتواند دوباره لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از آن خود کند.

بیشتر از یک دهه از زمان به نمایش درآمدن این فیلم گذشته و اکنون به مخاطبان فرصت دوباره تماشای آن در سینماها و بازگشت به جهان پاندورا در این فیلم داده شده است. به دلیل این‌که فیلم Avengers: Endgame به‌تازگی در سینماها به نمایش درآمده و از زمان به نمایش درآمدنش، مدت زمان کافی سپری نشده و همچنین با توجه به ادامه داشتن پخش پروژه‌های دیگر از دنیای سینمایی مارول در سینماها و در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس، به احتمال بسیار زیاد این عوامل باعث خواهند شد که پخش دوباره این فیلم و عملکرد آن در باکس آفیس، بسیار ضعیف‌تر از فیلم Avatar باشد.

علاوه بر این، احتمال آن نیز وجود دارد که کمپانی دیزنی، فیلم Avatar را در سال بعد، جهت آماده‌سازی مخاطبان برای تماشای قسمت‌های بعدی آن، دوباره در سینماهای جهان به نمایش بگذارد تا از این طریق، زمینه را برای پخش اولین قسمت از چهار قسمت برنامه‌ریزی شده برای ادامه این فیلم مهیا کند. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است که چهار قسمت بعدی فیلم Avatar تا سال ۲۰۲۸ در سینماها به نمایش گذاشته شود.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.