موسیقی متن فیلم Justice League Snyder Cut رتبه اول را در iTunes کسب کرد

24 March 2021 - 14:19

موسیقی متن نسخه زک اسنایدر از فیلم «لیگ عدالت» توانسته است رتبه اول موسیقی‌های پخش شده در آی‌تیونز را به دست آورد.

پس از سپری شدن حدود چهار سال از زمان ساخته شدن نسخه زک اسنایدر از فیلم Justice League، بالاخره این فیلم در پنج‌شنبه هفته گذشته در شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شد. با وجود این‌که فیلم Zack Snyder’s Justice League نقد‌های ضد و نقیضی را از طرف منتقدان دریافت کرده ولی بسیاری از آن‌ها در نقد‌های خود، اشاره کرده‌اند که این فیلم، پیشرفت قابل توجه‌ای را نسبت به نسخه سینمایی آن که توسط جاس ویدون (Joss Whedon) کارگردانی شده، رقم زده است.

طرفداران دنیای خلق شده زک اسنایدر (Snyderverse) سرانجام توانسته‌اند که با تماشای این فیلم، قسمت‌های حذف شده آن از جمله حضور کاراکتر دارک‌ساید، جزئیات کامل بازگشت سوپرمن و همچنین بازگشت موسیقی‌ متن تنظیم شده توسط آهنگسازی ملقب به Junkie XL را مشاهده کنند.

با جدا شدن زک اسنایدر (Zack Snyder) از نسخه سینمایی این فیلم در سال ۲۰۱۷ (به علت تراژدی شخصی پیش آمده برای او)، بسیاری از قسمت‌های این فیلم نیز تغییر کرد که یکی از تغییرات، جایگزین شدن آهنگساز این فیلم با آهنگسازی دیگر با نام دنی الفمن (Danny Elfman) بود. البته مانند بسیاری از موارد دیگر در نسخه سینمایی این فیلم، طرفداران از جایگزین شدن آهنگساز آن یعنی تام هولکنبرگ (Tom Holkenberg) ملقب به Junkie XL و حذف شدن موسیقی‌های تنظیم شده او برای این فیلم ناراضی بوده‌اند.

سپس زمانی که ساخت نسخه زک اسنایدر از فیلم Justice League، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت، Junkie XL نیز دوباره به عنوان آهنگساز این نسخه انتخاب شد و علاوه بر جمع کردن آهنگ‌های قبلی که برای نسخه سینمایی این فیلم نوشته بود، به علت مدت زمان طولانی چهار ساعته آن، موسیقی‌های جدیدی را نیز برای این فیلم تنظیم کرد.

او کار خود را در این فیلم مانند فتح کردن قله اورست تشبیه کرد چرا که مدت زمان در نظر گرفته شده برای این فیلم توسط زک اسنایدر بسیار طولانی بود. این آهنگساز، آهنگ‌های کاملاً جدیدی از جمله دو آهنگ جدید تنظیم شده‌ برای کاراکتر بتمن بن افلک (Ben Affleck) با عنوان‌های «Batman, a Duty to Fight / To See» و «Batman, an Invocation to Heal / To Be Seen» را به این فیلم اضافه کرد.

او این آهنگ‌ها را برای بهتر نشان دادن سیر تکاملی این کاراکتر و انگیزه‌های او در این فیلم تنظیم کرده است. آهنگ‌های جدید تنظیم شده این آهنگساز برای فیلم Zack Snyder’s Justice League، کمک بسیاری را به این فیلم کرده و اکنون با توجه به موفقیت آهنگ‌های آن در آی‌تیونز، به نظر می‌رسد که طرفداران از آهنگ‌های تنظیم شده توسط او لذت بسیاری برده‌اند.

در طی اعلامیه منتشر شده توسط کمپانی رکورد WaterTower Music (به نوعی از شرکت‌های تجاری گفته می‌شود که در زمینه بازاریابی، ضبط و تهیه‌کنندگی آثار موسیقی فعالیت دارند)، اعلام شده که موسیقی‌ متن تنظیم شده توسط تام هولکنبرگ برای فیلم Zack Snyder’s Justice League، موفق به کسب جایگاه اول موسیقی‌های پخش شده در آی‌تیونز شده است.

موسیقی متن فیلم Justice League Snyder Cut

علاوه بر به دست آوردن رتبه اول موسیقی‌های پخش شده در آی‌تیونز، موسیقی‌ متن این فیلم، در کمتر از ۲۴ ساعت بیشتر از ۱ میلیون بار در اسپاتیفای (یک رسانه جاری موسیقی، پادکست و ویدئو است) استریم شده و کمپانی رکورد WaterTower Music نیز، این موفقیت را دستاورد بسیار قابل توجه‌ای برای موسیقی متن یک فیلم و تأییدی بر فتح شدن قله اورستی که Junkie XL پیش از این در صحبت‌هایش اشاره کرده بود خوانده است.

همچنین در این اعلامیه، به پشت صحنه ساخت این موسیقی‌ها توسط Junkie XL نیز اشاره‌ای شده و ساخت آن‌ها توسط این آهنگساز را «تعهدی عظیم و عمیقاً شخصی برای او» به علت سابقه کار کردن طولانی مدتش با زک اسنایدر نامیده است. Junkie XL نیز با انتشار متنی از طرفداران این فیلم تشکر کرده است.

متن منتشر شده توسط او را می‌توان در ادامه خواند:

نمی‌توانم جلوی خود را بگیرم و موفقیت موسیقی‌ متن فیلم Justice League در کمتر از ۲۴ ساعت را جشن نگیرم! این فیلم از بسیاری جهات، پروژه‌ بسیار ویژه‌ای برای من بوده و من می‌خواهم از همه شما تشکر کنم.

به دست آوردن رتبه اول آهنگ‌های پخش شده در آی‌تیونز، توسط موسیقی‌ متن این فیلم بسیار تحسین‌برانگیز است چرا که آهنگ‌های آن برخلاف آهنگ‌های فیلم The Greatest Showman که پیش از این رتبه اول آی‌تیونز را کسب کرده، دارای متنی عالی، کشش و جذابیت عمومی نبوده است.

با این حال، موفقیت موسیقی‌ متن فیلم Zack Snyder’s Justice League نشانه دیگری از انتظارهای طولانی مدت طرفداران برای تماشای این فیلم و پشتیبانی از زک اسنایدر و آهنگی‌ که او برای این فیلم انتخاب کرده می‌باشد. این آهنگ‌ها قطعاً تأثیر عالی را بر روی لحن این فیلم گذاشته‌اند. همچنین با توجه به ماجراهای ساخت این فیلم، احتمالاً موفقیت موسیقی‌ متن آن برای Junkie XL بسیار مهم بوده است.

این خبر در زمان بسیار مناسبی منتشر شده، چرا که نه تنها طرفداران در حال جشن گرفتن انتشار فیلم Zack Snyder’s Justice League هستند بلکه موسیقی‌ متن فیلم بعدی شبکه اینترنتی HBO Max با عنوان Godzilla vs. Kong را نیز خود Junkie XL تنظیم کرده است. این فیلم قرار است به‌زودی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۱ (۴ فروردین ماه ۱۴۰۰) به صورت جهانی و در تاریخ ۳۱ مارس نیز در آمریکا (۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰)، به صورت هم‌زمان در سینماها و در شبکه اینترنتی HBO Max به نمایش گذاشته شود.

از زمان منتشر شدن فیلم Zack Snyder’s Justice League تا به حال، طرفداران به بحث در رابطه با احتمال ساخته شدن قسمت‌های آینده آن و سه‌گانه‌ای که زک اسنایدر برای این فیلم در نظر گرفته پرداخته‌اند. با وجود این‌که در حال حاضر هیچ‌ برنامه‌ای برای ساخت ادامه این فیلم وجود ندارد ولی اگر ادامه آن ساخته شود، به احتمال بسیار زیاد Junkie XL نیز وظیفه تنظیم کردن آهنگ‌های آن را بر عهده خواهد داشت. در حال حاضر طرفداران می‌توانند از موسیقی‌ متن این فیلم لذت ببرند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.