بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ جسیکا آلبا

27 March 2021 - 19:00

جسیکا آلبا بازیگر و تاجر آمریکایی است که در فیلم‌هایی چون شهر گناه و چهار شگفت‌انگیز ایفای نقش کرده و برای سریال فرشته تاریکی، نامزد جایزه گلدن گلوب شده است.

جسیکا ماری آلبا (Jessica Marie Alba) در ۲۸ آوریل ۱۹۸۱ در آمریکا و در خانواده‌ای که از مهاجران مکزیکی بودند، به دنیا آمد. آلبا در دوران کودکی، مبتلا به بیماری‌های زیادی چون ذات‌الریه و آسم بود و دچار پارگی آپاندیس نیز شده بود و تا قبل از یازده سالگی، ۵ عمل جراحی انجام داده بود تا زنده بماند.

جسیکا که از کودکی به بازیگری علاقه داشت، در ۱۱ سالگی در یک مسابقه بازیگری شرکت و برنده این مسابقه شد و به عنوان جایزه، به کلاس بازیگری رفت. وی ۲ سال بعد در اولین فیلم سینمایی خود بازی کرد تا وارد حرفه بازیگری شود.

آلبا که در حال تحصیل بود، در چندین سریال مختلف بازی کرد تا آنکه در سال ۱۹۹۹ و برای اولین بار، تجربه بازی در نقش نخست یک فیلم را با بازی در فیلم دست‌های بیکار (Idle Hands) بدست آورد.

جسیکا آلبا در سال ۲۰۰۰ و با بازی در سریال فرشته تاریکی (Dark Angel) ساخته جیمز کامرون (James Cameron)، به شهرت جهانی رسید. آلبا برای بازی در این سریال، اولین و تنها نامزدی گلدن گلوب خود را نیز کسب کرد.

جسیکا آلبا در کنار جنسن اکلس در فصل دوم سریال فرشته تاریکی.

آلبا پس از بازی در سریال فرشته تاریکی، در سال ۲۰۰۳ در فیلم هانی (Honey) بازی کرد که این فیلم به فروش ۶۲ میلیون دلاری رسید. در سال ۲۰۰۵، آلبا در فیلم در درون دریا (Into the Blue) همبازی پل واکر (Paul Walker) فقید شد.

آلبا در آن سال برای اولین بار با رابرت رودریگز (Robert Rodriguez) و در فیلم شهر گناه (Sin City) نیز همکاری کرد که این فیلم به فروش ۱۵۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

دیگر فیلم آلبا در سال ۲۰۰۵، اولین قسمت از فیلم‌های چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) بود که این فیلم با ۳۳۳ میلیون دلار فروش، موفق‌ترین فیلم کارنامه وی در گیشه است.

جسیکا آلبا در کنار کریس ایوانز، یوان گریفید و مایکل چکلیس در فیلم چهار شگفت‌انگیز.

آلبا در سال ۲۰۰۷ در قسمت دوم این فیلم نیز بازی کرد که این نسخه به فروش ۲۸۹ میلیون دلاری رسید. فیلم کمدی موفق باشی چاک (Good Luck Chuck) و فیلم ترسناک بیدار (Awake)، دو فیلم دیگر وی در این سال بودند که به ترتیب ۵۹ و ۳۲ میلیون دلار در گیشه کسب کردند.

آلبا در سال ۲۰۰۸ در ابتدا در فیلم ترسناک چشم (The Eye) بازی کرد که ۵۷ میلیون دلار فروش کرد و پس از آن در فیلم کمدی استاد عشق (The Love Guru) بازی کرد.

در سال ۲۰۱۰، آلبا در ابتدا در فیلم روز ولنتاین (Valentine’s Day) بازی کرد که این فیلم به فروش ۲۱۷ میلیون دلاری در گیشه دست یافت. وی سپس در فیلم ماشته (Machete) برای دومین بار با رودریگز همکار شد.

جسیکا آلبا و اشتون کوچر در فیلم روز ولنتاین.

در نهایت در آن سال فیلم فاکرهای کوچک (Little Fockers) نیز از آلبا اکران شد که با فروش ۳۱۰ میلیون دلاری، دومین فیلم موفق کارنامه جسیکا آلبا در گیشه می‌باشد.

آلبا در سال ۲۰۱۱ برای سومین بار و در فیلم بچه‌های جاسوس: همه زمان در جهان (Spy Kids: All the Time in the World) با رودریگز همکاری کرد که این فیلم به فروش ۸۵ میلیون دلاری رسید.

آلبا در سال ۲۰۱۳ نیز در قسمت دوم ماشته با رودریگز همکاری کرد و برای اولین بار تجربه صداپیشگی را با انیمیشن فرار از سیاره زمین (Escape from Planet Earth) بدست آورد.

همکاری بعد رودریگز با آلبا به قسمت دوم شهر گناه مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۴ اکران شد و نتوانست موفقیت نسخه قبلی را بدست آورده و با وجود بودجه ۶۵ میلیون دلاری، تنها ۴۰ میلیون دلار فروش داشت.

جسیکا آلبا در کنار رابرت رودریگز. آلبا تاکنون در ۵ فیلم از ساخته‌های رودریگز بازی کرده است …

جسیکا آلبا در سال ۲۰۱۶ در فیلم مکانیک: رستاخیز (Mechanic: Resurrection) بازی کرد که قسمت دوم مجموعه مکانیک با بازی جیسون استاتهام (Jason Statham) بود و توانست ۱۲۵ میلیون دلار در گیشه کسب کند.

آلبا در سال ۲۰۱۹ در سریال برترین‌های لس آنجلس (L.A.’s Finest) بازی کرد که این سریال، اسپین‌آفی از مجموعه فیلم‌های محبوب پسران بد (Bad Boys) بود اما در فصل دوم، ساخت آن متوقف شد. آلبا در حال حاضر، فیلمی را آماده اکران و یا در حال ساخت ندارد.

در زندگی شخصی خود، جسیکا آلبا که یک برادر کوچک‌تر نیز دارد، در سال ۲۰۰۴ با کش وارن (Cash Warren) که فرزند مایکل وارن (Michael Warren)؛ هنرمند اسبق آمریکا است، آشنا شد و در سال ۲۰۰۸ با وی در یک مراسم خصوصی ازدواج کرد. تنها خانواده درجه یک این دو در این مراسم حضور داشتند و دوستان نزدیک آنها نیز دعوت نشده بودند.

این دو در همان سال صاحب نخستین فرزند خود که یک دختر بود، شدند. در سال ۲۰۱۱ دختر دوم آنها به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۷ نیز اولین پسر آنها به دنیا آمد. آلبا عکس نخستین فرزند خود را به مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار فروخته بود.

جسیکا آلبا در کنار همسر خود؛ کش وارن و ۳ فرزندشان.

آلبا که فعالیت‌های خیریه زیادی نیز انجام داده است، علاوه بر بازیگری، یک تاجر موفق نیز می‌باشد. وی در سال ۲۰۱۲، کمپانی فروش محصولات خانگی و زیبایی آنِست (Honest) را ایجاد کرد که این کمپانی هم اکنون حدود ۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

وی همچنین در سال ۲۰۱۵، یک کتاب براساس تجربیات شخصی خود منتشر کرد که این کتاب در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز نیز قرار گرفت.

آلبا که دوستی نزدیکی با افرادی چون بیانسه (Beyoncé)، اوا لونگوریا (Eva Longoria) و اوا مندس (Eva Mendes) دارد، از پرندگان ترس زیادی دارد.

جانی دپ (Johnny Depp) بازیگر محبوب جسیکا آلبا می‌باشد و سریال باب‌اسفنجی شلوارمکعبی (SpongeBob SquarePants) نیز از سریال‌های محبوب وی است.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.