پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶

10 February 2017 - 19:13

در سال ۲۰۱۶ طرفدارن زیادی به سینما رفتند و در مجموع ۱۱٫۳ میلیارد دلار هزینه‌ی بلیط سینما شده و این رکورد نسبت به سال ۲۰۱۵ با افزایش همراه بوده است. ۲۰۱۶ سال بسیار هیجان انگیزی بود و در سال ۲۰۱۶ در فیلم‌های Captain America: Civil War «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» و Batman v Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» نبرد ابرقهرمانان با هم را مشاهده کردیم، فیلم Rogue One: A Star Wars Story داستان روایت نشده‌ی ربودن طرح‌های یک دث‌استار (Death Star) را بیان کرد، فیلم‌های لایو اکشن انیمیشن‌ها با فیلم The Jungle Book «کتاب جنگل» به دنیای دیزنی بازگشتند و دو فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدئویی به نام‌های Assassin’s Creed و Warcraft «وارکرفت» اکران شدند. البته فیلم‌های نامزد برای اسکار مثل Moonlight «مهتاب» و La La Land هنوز بر روی پرده‌های سینماقرار دارند. ناگفته نماند که ددپول هم در سال ۲۰۱۶ اکران شد. ما در اینجا قصد داریم پانزده فیلم پرفروش جهانی را شما معرفی کنیم پس در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

warcraft-movie-2016-trailer-poster

۱۵

WARCRAFT

فروش جهانی: ۴۳۳ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۴۷ میلیون دلار

شاید با دیدن فیلم Warcraft «وارکرفت» در این جایگاه تعجب کرده باشید و این موضوع قابل درک  است، وارکرفت در آمریکا فروش خوبی نداشت و فقط ۱۰ درصد فروش فیلم در آمریکا بوده است. این موضوع نشان دهنده‌ی آن است که سینمادوستان در آمریکا به وارکرفت توجه زیادی نداشتند. وارکرفت توسط دانکن جونز (Duncan Jones) کارگردانی شده و تراویس فیمل (Travis Fimmel)، ستاره‌ی سریال Vikings «وایکینگ‌ها»، و رابرت کزینسکی (Robert Kazinsky) ستاره‌های فیلم محسوب می‌شدند. وارکرفت مدت زمان زیادی در مرحله‌ی پس از فیلمبرداری گذرانده است؛ چون میزان زیادی جلو‌های بصری نیاز بود تا بتوانند دنیای عظیم ازروث (Azeroth) را زنده کنند.

منتقدان با سردی با فیلم برخورد کردند که بی‌شک در عملکرد فیلم در باکس آفیس نقش داشت، ولی برای طرفدران سرسخت این بازی ویدئویی بسیار هیجان‌انگیز بود که شخصیت‌های محبوب خودشان را در سینما ببینند. هنوز دنباله‌ای برای وارکرفت تایید نشده است، ولی در صورت ساخته شدن این دنباله احتمال این که فیلم در آمریکا اکران نشود وجود دارد، چون در این صورت می‌توانند تمرکز بیشتری بر روی بازار چین داشته باشند.

Kung-Fu-Panda-32

۱۴

KUNG FU PANDA 3

فروش جهانی: ۵۲۱ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۱۴۳ میلیون دلار

اولین فیلم از انیمیشن‌های مربوط به حیوانات در این لیست Kung Fu Panda 3 «پاندای کونگ‌ فو کار ۳» است. فیلم Kung Fu Panda 3 «پاندای کونگ‌ فو کار ۳» نشان داد که هنوز سینمادوستان به این سبک از انیمشن‌ها علاقه دارند. فیلم سوم در این فراچایز داستان دیدار مجدد پو (Po) با پدر واقعیش، لی شان (Li Shan)، با صداگذاری برایان کرانستون (Bryan Cranston) است. دشمن پو این بار باید یک روح جنگجو به نام کای (Kai) با صداگذاری جی.کی سیمونز (J.K. Simmons) بود.

Kung Fu Panda 3 «پاندای کونگ‌ فو کار ۳» ثابت کرد که بهترین موقع برای این که والدین با فرزندان خود به سینما بروند در فصل بهار است. Kung Fu Panda 3 «پاندای کونگ‌ فو کار ۳» در چین هم عملکرد خوبی داشت و توانست فروش ۱۵۴ میلیون دلاری داشته باشد که حتی از فروشش در آمریکا نیز بیشتر بود. اگر متوجه این الگوی شده‌اید که فیلم‌ها بخاطر عملکرشان در بازار چین به این لیست راه یافته‌اند؛ باید به شما بگوییم که این موضوع در بین فیلم‌هایی که امسال وارد لیست شده‌اند معمول است.

x-men-apocalypse-trailers-preview

۱۳

X-MEN: APOCALYPSE

فروش جهانی: ۵۴۴ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۱۵۵ میلیون دلار

کمپانی فاکس در سال ۲۰۱۶ دو فیلم پرفروش داشت (احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که فیلم دوم کدام است.) X-Men: Apocalypse «مردان ایکس: آخرالزمان» بارخوردهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد در مقایسه با دیگر فیلم‌های مردان ایکس عملکرد ضعیف‌تری داشت، ولی همچنان طرفداران به تماشای فیلم رفتند و از آن حمایت کردند. فیلم در سال ۱۹۸۰ جریان داشت و اسکار ایزاک (Oscar Isaac) شخصیت منفی آن بود، جهش یافته‌ای بسیار قدرتمند و باستانی که به راحتی دیگران به زیر سلطه‌ی خود در می‌آورد.

کمپانی فاکس تصمیم گرفت تا از هیو جکمن (Hugh Jackman) در تریلرهای معرفی فیلم استفاده کند؛ چون شاید فهمیده بود این که یک گروه جوان از بازیگران توانایی رسیدن به همچین عددی را ندارند. آن‌ها برای این کار مجبور شدند سکانس خونینی فرار او از مرکز دریاچه الکلای (Alkali Lake facility) را دوباره بازسازی کردند. هیو جکمن برای اخرین بار در نقش ولورین (Wolverine) در سومین فیلم مختص به این شخصیت حضور پیدا خواهد کرد و فیلم در ماه مارس سال ۲۰۱۷ اکران خواهد شد.

The-Mermaid-Mei-Ren-Yu-poster

۱۲

(THE MERMAID (MEI REN YU

فروش جهانی: ۵۵۰ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۳٫۲ میلیون دلار

فروش در چین: ۵۲۶٫۸ میلیون دلار

وقتی در بالا اشاره کردیم که چین یک بازار بزرگ برای سینما محسوب می‌شود، شوخی نمی‌کردیم و حتی انتظار می‌رود که در نقطه‌ای در آینده‌ی نزدیک بازار چین بالاتر از بازار آمریکا قرار گیرد و به بزرگ‌ترین بازار فیلم تبدیل شود. کارگردان فیلم kung fu hustle، استفن چو (Stephen Chow)، فیلم The Mermaid «پری دریایی» را کارگردانی کرده است و توانسته است به تنهایی در چین به فروش ۵۲۶ میلیون دلاری دست پیدا کند. هیچ فیلم آمریکایی در امسال موفق نشده است به چنین فروشی در چین دست پیدا کند (نزدیکترین فیلم به The Mermaid، فیلم Finding Dory «در جستجوی دوری» با فروش ۴۸۶ میلیون دلار است).

The Mermaid «پری دریایی» فیلمی کمدی درام است که دنگ چائو (Deng Chao) ستاره‌ی آن است و نقش یک تاجر ثروتمند را بازی می‌کند. فعالیت‌های کاریش باعث جلب توجه‌ی پری‌ها می‌شود. آن‌ها یک قاتل که توانایی مخفی شدن در بین آدم‌ها  را دراد و نامش لین یون (Lin Yun) را می‌فرستند که او را بکشد. بعد از چندین تلاش بی نتجیه این تاجر ثروتمند درمی‌یابد که عاشق این پری دریای شده است. این فیلم به کستانی که تا به حال آن را تماشا نکرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم و مطمئناً از تماشای آن لذت می‌برید.

doctor-strange-movie-artifacts

۱۱

DOCTOR STRANGE

فروش جهانی: ۶۵۷ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۲۲۹ میلیون دلار

آخرین فیلم ساخته شده‌ی استدیو مارول و چهاردهمین فیلم دنیای سینمایی مارول، Doctor Strange «دکتر استرنج»، با نقش آفرینی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) توانست در اخر سال میلادی فروش خوبی داشته باشد، ولی در مقایسه با دیگر فیلم مارول عملکرد ضعیفتری داشت. اسکات دریکسون (Scott Derrickson) که در ساخت فیلم‌های ترسناک مهارت بالایی دارد وظیفه‌ی کارگردانی Doctor Strange «دکتر استرنج» بر عهده داشت. سفر در بعدهای مختلف و جادو کردن باعث به وجود آمدن سکانس‌های زیبایی در فیلم شد که برای مدتی طولانی در ذهن بینندگان باقی می‌ماند.

دیگر ستارگان فیلم مدس مایکلسن (Mads Mikkelsen) (که در فیلم دیگری از لیست ما نیز حضور دارد)، ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams)، چیوتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor) و تیلدا سوینتون (Tilda Swinton) هستند. خبر خوب این است که دکتر استرنج برای بار دیگر در سال آینده در فیلم Thor: Ragnarok «ثور: راگناروک» خواهیم دید.

Suicide-Squad-Movie-Easter-Eggs

۱۰

SUICIDE SQUAD

فروش جهانی: ۷۴۵ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۳۲۵ میلیون دلار

 شاید بتوان گروه تسک فورس ایکس (Task Force X) را بدترین قهرمانان تاریخ دانست (البته هیچ یک از افراد این گروه قهرمان نیستند)، فیلم نیز به شدت توسط منتقدان کوبیده شد، ولی این موضوع باعث نشد که موفقیت Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» در باکس آفیس کاهش یابد. Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» توسط دیوید آیر (David Ayer) کارگردانی شده و سومین فیلم جهان توسعه یافته‌ی DC محسوب می‌شود. فشار زیادی بر روی فیلم قرار داشت تا مسیر درست را طی کند و اشتباهات فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» را اصلاح کند. با این که فیلم از دیدگاه منتقدان عملکرد مناسبی نداشت، ولی در آمریکا فروشی نزدیک به Batman V Superman: Dawn of Justice داشت. فیلم Gotham City Sirens که قرار است ساخته شود به نوعی دنباله‌ای برای Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» محسوب می‌شود.

هماند دو فیلم دیگر جهان توسعه یافته‌ DC فلیم Suicide Squad «جوخه‌ی انتحار» هم باعث ایجاد شکافی بین منتقدان و طرفداران فیلم شده بود. بعضی باور داشتند که فیلم ارزش تماشا ندارن، ولی عده‌ای تماشای فیلم را لذت بخش می‌خواندند. یکی از نقاط مثبت فیلم هارلی کوئین (Harley Quinn) با بازی مارگوت رابی (Margot Robbie) بود که قرار است برای بار دیگر او را در فیلم Gotham City Sirens را ببینیم. موضوع مهم دیگر مربوط به Suicide Squad عدم پذیرش شخصیت جوکر با بازی جرد لتو (Jared Leto) از سوی طرفداران بود.

fantastic-beasts-movie-cast

۹

FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM

فروش جهانی: ۷۵۰ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۲۲۱ میلیون دلار

با این که چند سالی است مجموعه فیلم‌های Harry Potter «هری پاتر» به پایان رسیده است، ولی جهان این فیلم همچنان زنده است. کمپانی برادران وارنر با ساخت Fantastic Beasts and Where to Find Them «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها» به نیویورک سال ۱۹۲۰ سفر کرد. شخصیت اصلی فیلم نیوت اسکمندر (Newt Scamander) با بازی ادی ردماین (Eddie Redmayne) است؛ شخصیتی که به حیوانات علافه‌ی زیادی دارد و در طی سفرش به نیویورک به صورت تصادفی حیوانات عجیبی که جمع آوری کرده بود فرار می‌کنند و او را به دردسر می‌اندازند.

هدف اصلی Fantastic Beasts این بود که راه را برای مجموعه‌ای از دنباله‌ها باز کند که بر روی داستان به قدرت رسیدن جادوگر تاریکی گریندل (Grindelwald) با بازی جانی دپ (Johnny Depp) و تلاش‌های آلبوس دامبلدور (Albus Dumbledore) جوان برای متوقف کردنش تمرکز دارد. Fantastic Beasts در میهن هری پاتر و نیوت اسکمندر، انگلستان، به فرش ۵۶ میلیون دلاری رسید و در چین هم توانست ۸۴٫۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. این اعداد می‌توانند نشان دهنده‌ی آینده‌ای این فرانچایز باشند.

deadpool-2-sequel-director

۸

DEADPOOL

فروش جهانی: ۷۸۳ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۳۶۳ میلیون دلار

فیلمنامه‌ای که رت ریس (Rhett Reese) و پاول ورنیک (Paul Wernick) برای Deadpool نوشته بودند کمپانی فاکس را بسیار نگران کرده بود؛ چون این دو نویسنده مخالف این بودند که در فیلمنامه‌ی خود تغییر ایجاد کنند تا Deadpool مناسب افراد زیر سیزده سال باشد. فیلم ابرقهرمانی با درجه سنی R هم قبلاً ساخته شده بود، ولی منع کردن کودکان و نوجوانان از تماشای فیلم ریسک بزرگی بود. وقتی هم که اجازه‌ی ساخته شدن فیلم داده شده، تیم میلر (Tim Miller) کارگردان فیلم باید با بودجه‌ی کمی که در اختیارش قرار داده بودند؛ توسعه‌ی فیلم را پیش می‌برد.

دلیلی که شخصیت ددپول با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در فیلم، کیف مهمات و اسحله‌هایش را فراموش می‌کرد کمبود بودجه برای ساخت سکانس‌های درگیری بزرگ بود. با وجود شکی که استدیو و کمپانی فاکس داشت، ولی Deadpool عالی عمل کرد و فروش فیلم در آمریکا ۴۶ درصد از فروش کلی فیلم را تشکیل داد. به لطف تبلیغات هوشمندانه و شوخی‌های عالی فیلم، Deadpool به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۶ تبدیل شد و دنباله‌ی Deadpool هم بلافاصله تایید شد.

Batman-V-Superman-Big-Fight

۷

BATMAN V SUPERMAN: DAWN OF JUSTICE

فروش جهانی: ۸۷۳ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۳۳۰ میلیون دلار

مثل عنوان Suicide Squad، اکران فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت»، به نزاع میان طرفدران DC و منتقدان ختم شد. با وجود نقص‌های فیلم، حضور داشتن بن افلک (Ben Affleck) در نقش بتمن و گل گدوت (Gal Gadot) در نقش واندر وومن (Wonder Woman) در کنار سوپرمن در یک فیلم باعث جذب شدن بیننده‌ها به سینما شد و رتبه‌ی Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» در باکس آفیس را بهبود بخشید. هرچند که انتظاراتی که کمپانی برادران وارنر از فیلم داشتند براورده نشد، ولی فیلم موفق شد فروش خوبی داشته باشد.

فیلم Batman V Superman جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) را در نقش لکس لوتر (Lex Luthor)، دشمن سوپرمن، معرفی کرد. Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» همچنین به ما این اجازه را داد تا برای اولین بار ارزا میلر (Ezra Miller) در نقش فلش (Flash)، جیسون موماو (Jason Momoa) در نقش آکوامن (Aquaman) و ری فیشر (Ray Fisher) را در نقش سایبورگ (Cyborg) ببینیم. به نوعی زک اسنایدر با ساخت Batman V Superman: Dawn of Justice راه را برای عناوین بعدی جهان توسعه یافته‌ی DC هموار کرد.

secret-life-pets-minions-illumination

۶

THE SECRET LIFE OF PETS

فروش جهانی: ۸۷۵ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۳۶۸ میلیون دلار

از این جا به بعد لیست ما پر از حیوانات مختلف است. استدیوی Illumination Entertainment که سابقه‌ی ساخت انیمیشن Minions از دنیای Despicable Me را دارد؛ انیمیشن the secret life of pets «زندگی مخفی حیوانات خانگی» را ساخته است که بینندگان را به دنیای حیوانات خانگی نازپرورده در شهر نیویورک می‌برد. داستان انیمیشن از جایی شروع می‌شود که مکس (Max) با صداگذاری لوئیس سی.کی (Louis C.K.) وقتی که صاحبش سگی جدید به نام دوک (Duke) با صداگذاری اریک استون استریت (Eric Stonestreet) را به خانه می‌آورد احساس ناامنی می‌کند.

یکی از بزرگترین نقدهایی که به Secret Life of Pets «زندگی مخفی حیوانات خانگی» وارد شد این بود که فیلمنامه‌ی انیمیشن یکنواخت و قابل پیش بینی بود؛ اما به نظر می‌رسد که بینندگان داستان‌های اینگونه را دوست داشته باشند؛ حداقل این چیزی است که آمار باکس آفیس به ما می‌گوید. باید به شما بگوییم که از همین حالا منتظر اکران انیمیشن  Secret Life of Pets 2 «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» در سال ۲۰۱۸ باشیم.

Neel-Sethi-in-The-Jungle-Book

 ۵

THE JUNGLE BOOK

فروش جهانی: ۹۶۶ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۳۶۴ میلیون دلار

جان فاورو (Jon Favreau)، کارگردان The Jungle Book «کتاب جنگل»، تقریباً یک جنگل کامل را با استفاده از تصاویر کامپیوتری (CGI) خلق کرد تا موگلی (Mowgli) با بازی نیل ستی (Neel Sethi) در آن گشت و گذار کند. این جنگل پر بود از حیوانات مختلف از جمله پادشاه لویی (King Louie) با صداگذاری کریستوفر واکن (Christopher Walken)، بالوی خرس (Baloo the Bear) با صداگذاری بیل موری (Bill Murray) و باگیرا (Bagheera) با صداگذاری بن کینگزلی (Ben Kingsley). شکارچیان خطرناک این جنگل هم کا (Kaa) با صداگذاری اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و شیر خان (Shere Khan) با صداگذاری ادریس البا (Idris Elba) هستند. با داستانی که شباهت زیادی به انیمیشن اصلی که دیزنی در سال ۱۹۶۷ ساخته بود، فیلم The Jungle Book «کتاب جنگل» توانست بازخورد خوبی از جانب طرفداران و منتقدان دریافت کند.

The Jungle Book «کتاب جنگل» یک موفقیت دیگر برای این استراتژی دیزنی است که سعی در ساخت فیلم لایو اکشن از انیمیشن‌های کلاسیک خود دارد. دیزنی با این استراتژی به این سوال خیلی از ما ها که همیشه از خود می‌پرسیدم این شخصیت‌ها اگر زنده بودند په شکلی می‌شدند؛ پاسخ می‌دهد. فیلم لایو اشکن بعدی دیزنی Beauty and the Beast «دیو و دلبر» است. در این فیلم اما واتسون (Emma Watson) در نقش بل (Belle) و دن استیونس (Dan Stevens) در نقش دیو بازی خواهد کرد و در ساخت فیلم از تکنولوژی مشون کپچر (motion capture) استفاده‌ی زیادی می‌شود. همانند The Jungle Book «کتاب جنگل» فیلم Beauty and the Beast «دیو و دلبر» تعدادی از آهنگ‌های انیمیشن اصلی را در خود خواهد داشت و انتظار می‌رود که Beauty and the Beast «دیو و دلبر» در سال ۲۰۱۷ اکران موفقی داشته باشد و فروش زیادی در سینماهای سراسر جهان داشته باشد.

Star-Wars-Rogue-One-Poster-Cropped

۴

ROGUE ONE: A STAR WARS STORY

فروش جهانی: ۷۰۶ میلیون دلار

فروش در آمریکا: ۳۹۳ میلیون دلار

قبل از هر چیزی باید بگوییم که آمار مربوط به لیست مربوط به فروش فیلم‌ها تا آخر سال ۲۰۱۶ است و با در نظر گرفتن فروش Rogue One: A Star Wars Story در سال ۲۰۱۷ احتمالاً تغییراتی در لیست ایجاد می‌شد. با این که جنگ ستارگان فرانچایز بسیار قدرتمندی است، ولی ساخته شدن یک اسپین‌آف، آن‌هم در زمانی که داستان اصلی آن تمام نشده است حرکت خطرناکی از جانب دیزنی و لوکاس‌فیلم بود. یکی از مهمترین نکات درباره‌ی فیلم حضور دارث ویدر (Darth Vader) بود. بازخورد خوبی که Rogue One: A Star Wars Story از منتقدان دریافت کرد و کوبیده شدن دو فیلم Passengers «مسافران» و Assassin’s Creed توسط منتقدین در دومین هفته‌ی اکران Rogue One: A Star Wars Story بر عملکرد آن در باکس آفیس تاثیرگذار بود و سینما دوستان تنها انتخابی که در آن زمان داشتند این بود که به تماشای Rogue One: A Star Wars Story بروند.

Rogue One: A Star Wars Story توسط گرت ادواردز (Gareth Edwards) کارگردانی شده است، که سابقه‌ی کارگردانی فیلم Godzilla «گودزیلا» را دارد. Rogue One داستان گروهی از شورشیان است که قصد دزدین نقشه‌ی یک دث‌ استار (Death Star) را دارند و با این کار قصد دارند که نقطه‌ی صعف این وسیله‌ را پیدا کنند. نقش اول فیلم، جین ارسو (Jyn Erso) با بازی فیلیسیتی جونز (Felicity Jones) به شورشیان می‌پیوندد تا با پدرش که یکی از طراحان دث‌ استار ملاقات کند. فیلم نشان دهنده‌ی یک ماجراجویی جسورانه و قانع کننده بود که بیشتر به یک فیلم جنگی شباهت داشت تا این که بخواهد یک فیلم از فرانچایز جنگ ستارگان باشد.

Zootopia1

۳

ZOOTOPIA

فروش جهانی: ۱٫۰۲۳ میلیارد دلار

فروش در آمریکا: ۳۴۱ میلیون دلار

 ۲۰۱۶ سال بسیار خوبی برای حیوانات بود؛ انیمیشن Zootopia ساخته شده توسط دیزنی یک شهر کامل پر از حیوانات را به نمایش می‌گذاشت که در میان آن‌ها ورژن غزال شکیرا نیز وجود داشت. جنیفر گودوین (Ginnifer Goodwin)، جیسون بیتمن (Jason Bateman)، ادریس البا (Idris Elba)، جی.کی سیمونز (J.K. Simmons) هم از دیگر صداپیشگان این انیمیشن بودند. Zootopia  داستان یک خرگوش پلیس تازه‌کار است که با یک روباه فریب‌کار هم تیمی می‌شود. انیمیشن داستانی را روایت می‌کند که در آن شکار و شکارچی به راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند و به آرامی به مسائل مربوط به کلیشه و تعصب می‌پردازد.

انیمیشن Zootopia  توسط سه فرد که بایرون هاوارد (Byron Howard)، ریچ مور (Rich Moore)، جارد بوش (Jared Bush)، کارگردانی شده است. می‌شود گفت که تمامی منتقدین در سراسر جهان Zootopia را دوست داشتند و به تحسین آن پرداختند و این انیمیشن موفق به کسب امتیاز ۹۸ در سایت Rotten Tomatoes شده است. Zootopia توسط یک کلیپ کوتاه بر سر زبان‌ها افتاد در این کلیپ جودی هاپز (Judy Hopps) سعی دارد یک فردی را در بخش مربوط به وسایل نقلیه موتوری مجبور کند تا پلاک ماشینی را برای او چک کند و در همین لحظه نیک وایلد (Nick Wilde) تصمیم می‌گیرد که برای آن فرد یک جک تعریف کند. این کلیپ و داستان خوب به همراه بارخورد‌های مثبت منتقدین به Zootopia کمک کردند تا در جایگاه سوم لیست ما قرار گیرد و بیش از یک میلیارد دلار فرش داشته باشد.

Ellen-DeGeneres-as-Dory-in-Finding-Nemo

۲

FINDING DORY

فروش جهانی: ۱٫۰۲۸ میلیارد دلار

فروش در آمریکا: ۴۸۶ میلیون دلار

Finding Dory «در جستجوی دوری» پنجمین انیمیشنی است که وارد لیست ما شده است و بنا به جایگاهی که دارد می‌شود این انیمیشن را محبوب‌ترین آن‌ها دانست. Finding Dory «در جستجوی دوری» دنباله‌ای برای انیمیشن فوق محبوب Finding Nemo «در جستجوی نمو» که پیکسار در سال ۲۰۰۳ ساخته بود، محسوب می‌شود. Finding Dory «در جستجوی دوری» حتی توانسته است از فیلمی که در جایگاه اول قرار دارد در آمریکا بیشتر فروش داشته باشد و از این دیدگاه جایگاه اول را دارد.

Finding Dory «در جستجوی دوری» توسط انگوس مک‌لین (Angus MacLane) اندرو استانتون (Andrew Stanton) کارگردانی شده است. اندرو استانتون در ساخت انیمیشن‌های فوق محبوب Finding Nemo «در جستجوی نمو» و WALL-E دست داشته است. Finding Dory «در جستجوی دوری» داستان دوری را با صداگذاری الن دجنرس (Ellen Degeneres) را روایت می‌کند که با کمک دوست خود نمو با صداگذاری هیدن رولنس (Hayden Rolence) سعی دارد که والیدنش را پیدا کند. شهرت پیکسار در ساخت انیمیشن‌های شاهکار بی‌دلیل نیست و برخورد خوب منتقدین با انیمیشن به جایگاه بالای Finding Dory «در جستجوی دوری» در لیست کمک بسیاری کرده است.

Captain-America-Civil-War1

۱

CAPTAIN AMERICA: CIVIL WAR

فروش جهانی: ۱٫۱۵۳ میلیارد دلار

فروش در آمریکا: ۴۰۸ میلیون دلار

وقتی که شما ابرقهرمان‌های شناخته شده‌ی دنیای سینمایی مارول را در کنار مرد عنکبوتی تام هالند (Tom Holland) و پلنگ سیاه (Black Panther) با بازی چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) داشته باشید و آن‌ها را مجبور کنید تا با هم مبارزه کنند چه چیزی حاصل خواهد شد؟ شما سرمایه‌ای بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار خواهید داشت. Captain America: Civil War «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» توسط جان و آنتونی روسو کارگردانی شده است که با ساخت Captain America: The Winter Soldier «کاپیتان امریکا: سرباز زمستان» در سال ۲۰۱۴ هیاهوی بسیاری به پا کرده بودند. در کاپیتان امریکا: جنگ داخلی ما تونی استارک ( Tony Stark) با بازی رابرت داون جونیور و استیو راجرز ( Steve Rogers) با بازی کریس اوانز را دیدیم که درباره‌ی این که گروه باید زیر نظر دولت قرار گیرد با هم اختلاف داشتند که نتیجه‌ی آن به تقسیم شدن انتقام‌جویان (Avengers) ختم شد.

در این نقطه به نظر می‌رسد که استدیوی مارول دچار اشتباهی نخواهد شد. Captain America: Civil War «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» موفق شد در داخل آمریکا نیز به فروش ۴۰۸ میلیون دلاری دست پیدا کند که در مقایسه با فیلم قبلی دنیای سینمایی مارول، Avengers: Age of Ultron «انتقامجویان: دوران التران»، فروش کمتری داشت، ولی جنگ داخلی راه را برای فیلم بعدی مارول، Avengers: Infinity War «انتقامجویان: جنگ بی نهایت»، هموارتر کرده است.

منبع: screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.