کری جوجی فوکوناگا فیلم Tokyo Ghost را می سازد

27 March 2021 - 01:34

کری جوجی فوکوناگا که بیش‌تر به‌خاطر کارگردانیِ فصل اول سریال محبوب کاراگاه حقیقی شناخته می‌شود، کارگردانی فیلمِ اقتباسی شبح توکیو را برعهده گرفت.

پرکاریِ کری جوجی فوکوناگا (Cary Joji Fukunaga) کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. این کارگردان مستعد علاوه‌بر کارگردانی آخرین فیلم جیمز باند، به‌نام No Time to Die، که حدود یک‌سال از او زمان برد و به‌زودی منتشر می‌شود، جزو سازندگان سریال بسیار موردانتظار Masters of the Air برای سرویس استریمینگ اپل نیز هست. حالا به‌تازگی خبر رسیده که او برای کارگردانی یک فیلم دیگر نیز قرارداد امضا کرده است؛ فیلمی که احتمالا طرفدارانِ کتاب‌های کمیک به‌خوبی با داستان آن آشنا هستند.

طبق گزارشی از هالیوود ریپورتر، فوکوناگا قرار است کارگردان اقتباسی از کتاب کمیک افسانه‌ای Tokyo Ghost باشد. این کتاب کمیک مشهور توسط ریک رمندر (Rick Remender) و شان مورفی (Sean Murphy) نوشته شده است و قرار است تا فیلم‌نامه‌ی اقتباسی از آن نیز توسط خودِ رمندر به‌رشته‌ی تحریر دربیاید. رمندر همان کسی است که کتاب دیگر او با نام Last Days of American Crime، سال گذشته توسط کمپانی نتفلیکس تبدیل به فیلمی طولانی شد.

داستان شبح توکیو در آینده‌ای نه‌چندان دور، در حدود ۷۰ سال بعد _ به‌طور دقیق‌تر در سال ۲۰۸۹_ می‌گذرد؛ زمانی‌که انسان‌ها برای فرار از سختی‌های واقعیت به تکنولوژی اعتیاد پیدا کرده‌اند. سپس با دبی دیکی و لِد دنت همراه می‌شویم، آن‌ها به‌عنوان نیروهای محافظِ صلح در لس‌آنجلس کار می‌کنند. در این بین به آنان ماموریت کاری داده می‌شود تا به آخرین کشوری که از گزندِ تکنولوژی دور مانده، یعنی “ملت سبزِ توکیو” (The garden nation of Tokyo)، سفر کنند.

فوکوناگا و هیدن لاتنباخ (Hayden Lautenbach) از کمپانی متعلق به فوکوناگا یعنی Parliament of Owls، وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده خواهند داشت. تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم نیز توسط تهیه‌کننده‌ی افسانه‌ای، جان سیلک (Jon Silk)، از کمپانی جدیدش، Silk Mass، انجام خواهد شد.

رمندر سابقه‌ی همکاری با برادران روسو (Russo brothers) را در سریال Deadly Class، محصول شبکه‌ی SyFy، دارد. وی هم‌چنین هم‌اکنون به‌همراه ست روگن (Seth Rogen) و اوان گلدبرگ (Evan Goldberg) از کمپانی Point Grey مشغول کار بر روی سریال جدیدی به‌نام Fear Agent می‌باشد. مورفی نیز در حال حاضر، مشغول ساخت اقتباسی از کمیکی نوشته‌ی خودش به‌نام Chrononauts برای کمپانی نتفلیکس است.

فوکوناگا پیش از کارگردانی آخرین فیلمِ جیمز باند به‌نام No Time to Die، که در ماه اکتبر به سینماها می‌آید و آخرین نقش‌آفرینی دنیل کریگ (Daniel Craig) در نقش مامور ۰۰۷ نیز محسوب می‌شود، با کارگردانی فصل اول سریال افسانه‌ای True Detective، به‌شهرت رسید.

او قرار است به‌زودی سه قسمت اول سریال Master of the Air، محصول اپل، را کارگردانی کند. او در این سریال موردانتظار با بزرگانی هم‌چون آدام آرکاپاو (Adam Arkapaw)، فیلم‌بردار مشهور و استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) همکاری خواهد کرد. فوکوناگا پیش‌تر فیلم‌های Sin Nombre و Jane Eyre و Beasts of No Nation را کارگردانی کرده بود و هم‌چنین در فیلم درام Joe Bell ساخته‌ی مارک والبرگ (Mark Wahlberg) نیز در مقام تهیه‌کننده ظاهر خواهد شد. فوکوناگا هم‌چنین نویسنده‌ی فیلم It نیز هست، ولی با توجه به نتیجه‌ی فیلم روی پرده، ترجیح می‌دهیم که این فیلم را جزو کارنامه‌ی کاریِ او محسوب نکنیم!

فوکوناگا یکی از زبده‌ترین و باحال‌ترین افراد حاضر در صنعت سینما است و ما مشتاقانه حاضریم تا ببینیم که او قرار است چه چیزهایی از این کتاب کمیک مشهور را با خود بر روی صفحه‌ی بزرگ سینما بیاورد.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.