بررسی سریال The Falcon and the Winter Soldier: تداوم موفقیت مارول

27 March 2021 - 23:17
سریال The Falcon and the Winter Soldier

به نظر می‌رسد مارول فرمول سریال‌های استریمی خودش را پیدا کرده و خطوط داستانی و روابط توسعه نیافته از فیلم‌های پرفروش خودش را به شکل یک مینی‌سریال حدودا شش‌ساعته کاوش می‌کند. پس از فرمت خاص WandaVision «وانداویژن» که ریسک زیادی داشت، The Falcon and the Winter Soldier «فالکون و سرباز زمستانی» به دلیل تکیه‌ی بیشتر بر جنبه‌ی اکشن حال و هوای متعارفی دارد، در حالی که ویترین خوبی برای نمایش استعدادهای آنتونی مکی و سباستین استن است.

فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» روابط بین این دو نفر را به عنوان یک زوج عجیب بررسی کرد که مدام در حال دعوا بودند. این سریال وقایعی را که پس از Avengers: Endgame «انتقام جویان: پایان بازی» برای آن‌ها افتاده را بدون حضور دوست مشترک‌شان یعنی کاپیتان آمریکا روایت می‌کند. البته در ابتدای سریال، داستان سم ویلسون ملقب به فالکون و باکی بارنز ملقب به سرباز زمستانی به صورت موازی نمایش داده می‌شود.

به همان شکلی که چند قسمت طول کشید تا WandaVision ماجرای اصلی خودش را رو کند، این سریال هم عجله‌ای برای نمایان کردن رازها یا ارائه‌ی لحظات هیجان‌انگیزش ندارد و مطمئن است که حین کاوش عمیق شخصیت‌ها در اپیزود اول، طرفداران همچنان داستان را دنبال می‌کنند.

سریال The Falcon and The Winter Soldier

البته این‌طور نیست که در اپیزود اول به کارگردانی کری اسکاگلند و به نویسندگی مالکوم اسپلمن اتفاق خاصی نیفتد، بلکه داستان با یک سکانس اکشن جذاب شامل یک مأموریت نظامی شروع می‌شود که به خوبی صحنه‌های اکشن سینمایی است.

با این حال، کسانی که منتظر تماشای این دو در حال دعوا با یکدیگر هستند، به جای آن شاهد معرفی خانواده‌ی سم و بررسی اتفاقاتی هستند که طی این مدت برای باکی افتاده است.

تم اصلی The Falcon and the Winter Soldier خیلی شبیه چالشی است که مارول با آن مواجه شده است، یعنی همان‌طور که پس از یک سال به تعویق افتادن فیلم‌ها و خروج شخصیت‌های مهم از دنیای سینمایی مارول، این سریال هم می‌خواهد مثل استودیوی مارول دوران جدیدی را آغاز کند.

به سم گفته می‌شود: «ما به قهرمانان جدیدی نیاز داریم»، که اشاره به دوران آشفته‌ی پس از شکست تانوس دارد که برای این سریال و مارول اهمیت خیلی زیادی دارد.

مارول و لوکاس‌فیلم به طور زیرکانه‌ای سریال‌های خود را به گونه‌ای ساخته‌اند تا از استراتژی پخش یک اپیزود در هفته بیشترین بهره را ببرند و هر جمعه را به یک افتتاحیه‌ی اکران سینمایی تبدیل کنند. مشترکان دیزنی‌پلاس که چند روز منتظر پخش اپیزود جدید این سریال هستند قطعا تا چند هفته بعد اشتراک خود را تمدید می‌کنند و تا آن زمان پخش سریال Loki «لوکی» شروع شده است. بنابراین فعلاً و تا زمانی که فیلم‌های دنیای سینمایی مارول اکران شوند، محتواهای مارولی دیزنی‌پلاس سر طرفداران را گرم خواهند کرد.

نمره: ۷.۵

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.