بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ اما استون

5 April 2021 - 19:00

اما استون، بازیگر آمریکایی است که در فیلم‌هایی چون مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز و بردمن بازی کرده است و برای بازی در فیلم لا لا لند، برنده اسکار شده است.

امیلی جین استون (Emily Jean Stone) که با نام اِما استون (Emma Stone) معروف شده است، در ۶ نوامبر ۱۹۸۸ (۱۵ آبان ۱۳۶۷) و در آمریکا به دنیا آمد.

استون که در دوران کودکی چندین بار دچار حملات عصبی و وحشت‌زدگی شد، در ابتدا علاقه داشت که یک کمدین شود اما در نهایت به تئاتر موزیکال علاقه‌مند شد و از یازده سالگی و با بازی در چند تئاتر، بازیگری را آغاز کرد و در نهایت و با ترک تحصیل، تمرکز خود را روی بازیگری گذاشت.

اِما استون در سال ۲۰۰۵ در اولین سریال تلویزیونی خود بازی کرد و در سال ۲۰۰۷ و با بازی در فیلم خیلی بد (Superbad)، اولین تجربه سینمایی خود را کسب کرد. این فیلم در گیشه به فروش ۱۶۹ میلیون دلاری دست یافت.

استون در سال ۲۰۰۹ در دو فیلم ارواح دوست‌دخترهای سابق (Ghosts of Girlfriends Past) و سرزمین زامبی‌ها (Zombieland) بازی کرد که هر دو فیلم در گیشه به فروش ۱۰۲ میلیون دلاری دست پیدا کردند.

اِما استون در کنار جسی آیزنبرگ، وودی هرلسون و ابیگیل برسلین در فیلم سرزمین زامبی‌ها.

در سال ۲۰۱۰ و با بازی در فیلم کمدی مثل آب خوردن (Easy A) بود که استون توانست هنر خود را به نمایش گذاشته و به عنوان یک بازیگر جوان مستعد، خود را نشان دهد. استون برای بازی در این فیلم و برای اولین بار، نامزد جایزه گلدن گلوب شود.

استون در سال ۲۰۱۱، در سه فیلم موفق بازی کرد. ابتدا دو فیلم دوستی با مزایا (Friends with Benefits) و فیلم دیوانه‌وار، احمقانه، عشق (Crazy Stupid Love) از وی اکران شدند که این دو فیلم در گیشه به فروش ۱۴۶ و ۱۴۷ میلیون دلاری دست پیدا کردند.

در ادامه اما فیلم خدمتکاران (The Help) از استون اکران شد که علاوه بر فروش ۲۱۳ میلیون دلاری، نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم سال نیز شد.

اِما استون در کنار وایولا دیویس و اکتاویا اسپنسر در فیلم خدمتکاران.

استون در سال ۲۰۱۲ و با بازی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man)، سرانجام به شهرت جهانی دست پیدا کرد. این فیلم که به فروش ۷۵۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد، موفق‌ترین فیلم استون در گیشه محسوب می‌شود. استون در آن سال در بازی ویدئویی سگ‌های خوابیده (Sleeping Dogs) نیز به صداپیشگی پرداخت.

در سال ۲۰۱۳، اِما استون در فیلم جوخه گانگستر (Gangster Squad) بازی کرد که به فروش ۱۰۴ میلیون دلاری دست پیدا کرد و سپس در انیمیشن غارنشین‌ها (The Croods) صداپیشگی کرد که این انیمیشن در گیشه به فروش ۵۷۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد و نامزد جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال نیز شد. استون در سال ۲۰۱۴ در ابتدا در قسمت دوم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز بازی کرد که این فیلم به فروش ۷۰۸ میلیون دلاری دست یاقت.

در ادامه اما، وی در فیلم بردمن (Birdman) بازی کرد. این فیلم در گیشه ۱۰۳ میلیون دلار فروش داشت و نامزد ۹ جایزه اسکار شد و عنوان بهترین فیلم سال را نیز کسب کرد. استون نیز برای بازی در این فیلم، برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد و دومین نامزدی گلدن گلوب خود را کسب کرد.

اِما استون در کنار ادوارد نورتون در فیلم بردمن.

پس از یک سال نه چندان موفق، استون در سال ۲۰۱۶ در فیلم لا لا لند (La La Land) بازی کرد که در گیشه به فروش ۴۴۵ میلیون دلاری دست یافت و رکورد نامزدی ۱۴ اسکار را زد. استون نیز موفق شد برای اولین بار، دو جایزه اسکار و گلدن گلوب را کسب کند.

استون در سال ۲۰۱۷ در فیلم نبرد دو جنس بازی کرد و چهارمین نامزدی گلدن گلوب خود را برای این فیلم کسب کرد. در سال بعد نیز وی در فیلم سوگلی (The Favourite‎) بازی کرد و سومین نامزدی اسکار و پنجمین نامزدی گلدن گلوب خود را بدست آورد. وی در سال ۲۰۱۸، در سریال کوتاه مجنون (Maniac) نیز بازی کرد.

در سال ۲۰۱۹، استون در قسمت دوم فیلم سرزمین زامبی‌ها با نام شلیک نهایی (Double Tap‎) بازی کرد که به فروش ۱۲۲ میلیون دلاری دست یافت. وی در سال ۲۰۲۰ نیز در قسمت دوم انیمیشن غارنشین‌ها بازی کرد که این انیمیشن نیز به فروش ۱۶۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

فیلم کروئلا (Cruella)، آخرین فیلمی است که استون در آن بازی کرده است و اکران آن از حدود ۲ ماه دیگر، آغاز خواهد شد.

در زندگی شخصی خود، اِما استون در سال ۲۰۱۷ با دیو مک‌کری (Dave McCary) آشنا شد. این دو در سال ۲۰۲۰ با یکدیگر ازدواج کردند و در سال ۲۰۲۱، فرزند دختر آنها به دنیا آمد.

استون در کنار همسر خود؛ دیو مک‌کری.

نام میانی وی جین است که نام مادربزرگش بوده است. همچنین وقتی متوجه شد که بازیگر دیگری با نام امیلی استون وجود دارد، نام اِما را به جای نام خود که امیلی است، انتخاب کرد.

در حین فیلم‌برداری فیلم مثل آب خوردن، متوجه شد که دچار بیماری آسم شده است. مادر وی نیز چندین سال با سرطان دست و پنجه نرم کرده است. استون یک برادر کوچک‌تر از خود نیز دارد.

به گروه موسیقی اسپایس گرلز (Spice Girls)، علاقه بسیار زیادی دارد و اِما بانتون (Emma Bunton)، خواننده مورد علاقه وی است. وقتی قصد تغییر نام خود را داشت، بخاطر علاقه به بانتون، نام اِما را برای خود انتخاب کرد. استون، به موسیقی کره‌ای نیز علاقه زیادی دارد.

دایان کیتن (Diane Keaton)، گیلدا رادنر (Gilda Radner‎) و ماریون کوتیار (Marion Cotillard)، بازیگران محبوب اِما استون می‌باشند. وی همچنین به سریال آی کارلی (iCarly) نیز علاقه زیادی داشت و در یک قسمت از آن نیز بازی کرد.

استون دوستی نزدیکی با بازیگرانی چون جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) و بری لارسون (Brie Larson) دارد.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.