بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ کریس همسورث

19 April 2021 - 19:00

کریس همسورث بازیگر استرالیایی است که در فیلم‌هایی چون سفیدبرفی و شکارچی، استخراج و مجموعه فیلم‌های ثور و انتقام جویان بازی کرده است.

کریستوفر همسورث (Christopher Hemsworth) زاده ۱۱ اوت ۱۹۸۳ (۲۰ مرداد ۱۳۶۲) است. همسورث از ۱۹ سالگی بازیگری را با بازی در چند سریال تلویزیونی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۴ و در ۲۱ سالگی، به بازی در سریال قدیمی و محبوب استرالیایی به نام خانه و دوری (Home and Away) مشغول شد.

این سریال باعث به شهرت رسیدن وی در استرالیا شد اما پس از ۳ سال و حضور در ۱۷۱ قسمت از آن، همسورث از این سریال جدا شد تا بتواند در هالیوود مشغول به بازیگری شود. کریس برای کسب اولین تجربه سینمایی خود، دو سال صبر کرد تا آنکه در سال ۲۰۰۹ نقش کوتاهی در فیلم پیشتازان فضا (Star Trek) به دست آورد.

پس از بازی در چند نقش کوتاه دیگر، کریس همسورث در سال ۲۰۱۱ و برای اولین بار در نقش ثور (Thor) در فیلمی با همین نام بازی کرد. این فیلم که در گیشه به فروش ۴۴۹ میلیون دلاری دست پیدا کرده بود، اولین تجربه وی در دنیای شخصیت‌های ابرقهرمانی بود.

کریس همسورث در کنار ناتالی پورتمن در فیلم ثور. این فیلم باعث به شهرت رسیدن همسورث شد …

همسورث در سال ۲۰۱۲ در ۴ فیلم بازی کرد که فیلم کلبه‌ای در جنگل (The Cabin in the Woods) اولین فیلم آن سال از وی بود که در گیشه به فروش ۷۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

وی سپس مجددا به بازی در نقش ثور در اولین قسمت از مجموعه انتقام جویان (The Avengers) پرداخت. این فیلم در گیشه عملکرد فوق العاده‌ای داشت و با فروش ۱٫۵۱۵ میلیارد دلاری خود، پرفروش‌ترین فیلم سال لقب گرفت.

در ادامه نیز همسورث در فیلم سفیدبرفی و شکارچی (Snow White and the Huntsman) به بازی در نقش شکارچی پرداخت که این فیلم در گیشه به فروش ۴۰۱ میلیون دلاری دست یافت.

کریس همسورث در کنار کریستن استوارت در فیلم سفیدبرفی و شکارچی. در بین فیلم‌های همسورث که در ژانر ابرقهرمانی قرار ندارند، این فیلم موفق‌ترین فیلم وی در گیشه محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۳، همسورث در ابتدا در فیلم شتاب (Rush) بازی کرد که در گیشه به فروش ۹۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد و سپس در قسمت دوم ثور با نام دنیای تاریک (The Dark World) به ایفای نقش پرداخت که این فیلم نیز به فروش ۶۴۴ میلیون دلاری دست یافت.

پس از یک سال استراحت، همسورث در سال ۲۰۱۵ در ۴ فیلم بازی کرد. ابتدا در دل دریا (In the Heart of the Sea) که در گیشه به فروش ۸۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد و سپس قسمت دوم مجموعه انتقام‌جویان با نام عصر اولتران (Age of Ultron) که ۱٫۳۹۵ میلیارد دلار فروش کرد.

در سال ۲۰۱۶، همسورث در ابتدا و برای دومین بار، به بازی در نقش شکارچی در فیلم شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winter’s War) پرداخت که در گیشه به فروش ۱۶۵ میلیون دلاری دست یافت و سپس در بازسازی فیلم شکارچیان روح (Ghostbusters) به ایفای نقش پرداخت که ۲۲۹ میلیون دلار در گیشه به دست آورد.

همسورث در سال ۲۰۱۷ در فیلم ثور: رگنراک (Thor: Ragnarok) بازی کرد که این فیلم در گیشه به فروش ۸۵۰ میلیون دلاری دست یافت تا موفق‌ترین فیلم این مجموعه لقب گیرد.

در سال ۲۰۱۸، وی در ابتدا در فیلم اوقات بد در ال‌رویال (Bad Times at the El Royale) بازی کرد و سپس در قسمت سوم مجموعه انتقام جویان با نام جنگ ابدیت (Infinity War) به ایفای نقش پرداخت که این فیلم با فروش ۲٫۰۴۴ میلیارد دلاری، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۸ لقب گرفت.

همسورث در کنار کریس پرت در فیلم جنگ ابدیت. این فیلم، چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است …

همسورث در سال ۲۰۱۹ در دو فیلم موفق بازی کرد. ابتدا قسمت پایانی مجموعه انتقام‌جویان با نام پایان بازی (Endgame) که در گیشه با عملکرد خیره کننده و فروش ۲٫۷۹۷ میلیارد دلاری، بیش از ۱ سال عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کرده بود.

سپس نیز بازسازی فیلم مردان سیاه‌پوش (Men in Black) با نام بین‌المللی (International) که در گیشه به فروش ۲۵۳ میلیون دلاری دست یافت. در سال ۲۰۲۰ نیز همسورث در فیلم موفق استخراج (Extraction)، ساخته نتفلیکس بازی کرد که یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های این شبکه شد.

همسورث در حال حاضر در حال بازی در قسمت چهارم مجموعه ثور است. وی سپس باید در اسپین‌آف فیلم موفق مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) با نام فیوریوسا (Furiosa) به ایفای نقش بپردازد و در ادامه نیز در قسمت دوم مجموعه استخراج (Extraction 2) بازی خواهد کرد.

در زندگی شخصی خود، کریس همسورث با السا پاتاکی (Elsa Pataky)، در سال ۲۰۱۰ آشنا شد و در اواخر آن سال با وی ازدواج کرد. این دو در سال ۲۰۱۲ صاحب اولین فرزند خود (دختر) شدند و در سال ۲۰۱۴ نیز پسران دوقلوی آنها به دنیا آمدند.

کریس همسورث در کنار همسر خود؛ السا پاتاکی.

همسورث با کریس ایوانز (Chris Evans)، تام هیدلستون (Tom Hiddleston) و شارلیز ترون (Charlize Theron)، رابطه دوستانه نزدیکی دارد. وی در چندین فیلم با این افراد همبازی بوده است.

کریس همسورث که از فیلم عروس شاهزاده (The Princess Bride‎)، به عنوان یکی از فیلم‌های محبوب خود نام برده است، گفته است که دلیل اصلی بازیگر شدن وی، کمک به خانواده بوده است. در زمان جوانی وی، خانواده همسورث وضعیت مالی خوبی نداشتند و کریس جوان برای کمک به آنها، به سمت بازیگری آمد. کریس فرزند دوم خانواده است و هر دو برادر وی نیز، بازیگر هستند.

کریس همسورث در کنار دو برادر خود. (از سمت راست) لوک (برادر بزرگ‌تر)، کریس و لیام (برادر کوچک‌تر).

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.