سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری نتفلیکس در سال ۲۰۲۱

21 April 2021 - 15:09

شبکه استریم نتفلیکس قصد دارد بیش از ۱۷ میلیارد دلار را برای تولید محتوای جدید در سال ۲۰۲۱، هزینه کند.

نتفلیکس اخیرا گزارش عملکرد خود را به سهامداران این شبکه داده است و در آن با توضیح شرایط، اعلام کرده که احتمالا تا پایان سال کنونی میلادی، ۱۷ میلیارد دلار را صرف ساخت فیلم و سریال جدید خواهد کرد.

همانطور که قبلا گفتیم، به خاطر شرایط کرونا در سال ۲۰۲۰، بسیاری از تولیدات ما در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، منتشر خواهند شد.

گرچه شرایط توزیع واکسن در کشورهای مختلف متفاوت است، اما به جز در دو کشور برزیل و هند، روند ساخت و تولید محتوای جدید را در اکثر کشورهای بزرگ از سر گرفته‌ایم.

اگر همین شرایط ادامه داشته باشد، امسال بیش از ۱۷ میلیارد دلار را صرف ساخت محتوای جدید خواهیم کرد تا بتوانیم فیلم‌ها و سریال‌های فوق‌العاده دیگری را به کاربران نتفلیکس نشان دهیم.

نتفلیکس در حالی به عدد ۱۷ میلیارد دلار اشاره می‌کند که این شبکه در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۱٫۸ میلیارد دلار صرف تولید محتوا کرده بود. این عدد در سال ۲۰۱۹ نیز ۱۳٫۹ میلیارد دلار بوده است.

طبق گزارش نتفلیکس، در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱، فیلم خارج از حصار (Outside the Wire)، پرمخاطب‌ترین محتوای تولیدی نتفلیکس بود که توسط بیش از ۶۶ میلیون خانوار مشترک نتفلیکس، دیده شد. فیلم روز بله‌گویی (Yes Day) نیز با ۶۲ میلیون بیننده، در رده دوم قرار گرفت و بسیار مراقبت می‌کنم (I Care A Lot) نیز با ۵۶ میلیون بیننده، در رده سوم جای گرفت.

در بخش سریال‌ها اما، سریال راه کرم شب‌تاپ (Firefly Lane) در طی ۲۸ روز نخست انتشار، توسط بیش از ۴۹ میلیون خانوار دیده شد. فصل سوم سریال کبرا کای (Cobra Kai) نیز در سه‌ماهه نخست امسال، نظر ۴۵ میلیون خانوار را به خود جلب کرد.

همچنین این شبکه اعلام کرده است که سریال چه کسی سارا را کشت؟ (Who Killed Sara) که یک سریال مکزیکی است، در چهار هفته نخست انتشار خود، توسط بیش از ۵۵ میلیون خانوار دیده شد تا تبدیل به موفق‌ترین اثر غیر انگلیسی زبان تاریخ نتفلیکس در بازه ۱ ماهه شود.

منبع: ورایتی

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Erfan says:

    به نظرم نت‌فلیکس داره خوب کار ولی این محدودیت بودجه کار دستش میده،اگه یه شرکت پولدار بیاد نخرتش نمی‌تونه مقاومت کنه