بررسی فیلم Mortal Kombat: خشونت محض

26 April 2021 - 20:00
فیلم Mortal Kombat

پس از یک مقدمه‌ که در ژاپن فئودال جریان دارد، در نسخه‌ی جدید از سری فیلم‌های Mortal Kombat «مورتال کامبت» متوجه می‌شویم که زمین، یا به عبارت دقیق‌تر قلمروی زمین در آستانه‌ی یک فاجعه قرار دارد.

این فاجعه مربوط به دشمنی‌های سیاسی، تغییرات آب و هوایی، یا حتی بیماری همه‌گیر نیست که دنیای ما را در چنین شرایط وخیمی قرار داده است؛ بلکه سابقه‌ی ناخوشایند در برگزاری تورنمنت مبارزات مخفی بین قلمروهاست. نتیجه‌ی مسابقات ۹ به ۰ است -یک شکست دیگر به دنیای وحشی‌ها باعث می‌شود آن‌ها دنیای ما را در اختیار بگیرند و تمام ساکنانش را قتل عام کنند.

در تلاش برای وفادار ماندن به ریشه‌های بازی ویدئویی Mortal Kombat، شخصیت‌ها زندگی عاطفی یا شخصیت‌پردازی مناسبی ندارند. در عوض، فیلم برای برقراری ارتباط با تماشاگران، روی این نکته تأکید می‌کند که یکی از آن‌ها شخصیت مورد علاقه‌ی شما در بازی‌های ویدئویی این فرنچایز بوده است. این باعث می‌شود عضو جدید این سری -یک مبارز سابق به نام کول یانگ (لوئیس تن)- انتخاب خیلی بدی برای شخصیت اصلی فیلم باشد.

فیلم Mortal Kombat

اما Mortal Kombat در هر زمینه‌ای خوب نباشد، مبارزه‌های خشن و جذابی دارد. این فیلم از نظر خشونت هیچ کمبودی ندارد -مثل وقتی که یک مبارز سر شخص دیگری را مثل یک هندوانه می‌ترکاند.

مبارزات خیلی خشن و قابل باور هستند. بله دیالوگ‌ها کاملاً مسخره هستند، اما خوشبختانه لازم نیست حین تماشای مبارزات با لیزر، آتش و یخ به این دیالوگ‌ها توجه کنیم. قدرت به وجود آوردن یخ توسط ساب-زیرو شرور اصلی فیلم با بازی جو تسلیم جذاب‌ترین جلوه‌های ویژه‌ی این فیلم را رقم می‌زند.

همچنین شاهد استفاده از حرکات فینیشینگ مشهور بازی‌های ویدئویی هستیم -مثلاً قلب تپنده‌ی یکی از حریفان از قفسه سینه‌اش بیرون کشیده می‌شود. این فیلم به دلیل خونریزی‌های زیاد و فحش‌های زننده رده‌ی سنی R (بالای ۱۷ سال) را دریافت کرده که یک رکورد برای این سری فیلم به حساب می‌آید.

فیلم Mortal Kombat تمام انتظاراتی که طرفداران این سری بازی ویدئویی از آن دارند را برطرف می‌کند، اما موفق نمی‌شود بیشتر از حد انتظارات آن‌ها ظاهر شود.

نمره: ۴

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • aboo says:

    فیلمش واقعا بد بود بنظر من،البته نه از نظر فیلمبرداری و کیفیت ساخت اون خوب بود ولی از نظر داستان واقعا چیزی که فکر میکردیم نبود…کابال اولا با استرایکر اومد که استرایکر اصلا نبودش،کینو چشمش رو از دست داد بعد چشم لیزری گذاشت آرکانا اصلا از کجا اومد؟،جکس دستشو این معبدیا نزاشتن اصلا خود ارتشیا براش گذاشتن،و مسخره ترین قسمتش بنظرم جایی بود که یهو جکس دستاش از دست مصنوعی های ضعیف یهو تبدیل میشه به اون دستای خفن و نوه اسکورپیون که اسمش یادم نمیاد یهو یه سپر طلایی تنش میاد تو دعوای با گورو و اصلا شبیه بخش های داستانی که حداقل توی بازی هاش ما دیدیم نبود انتظار داشتم حداقل کونگ لائو نقش مهم تری ایفا کنه…بیشتر از این هم حال واقعا ندارم توضیح بدم