بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ هنری کویل

28 April 2021 - 19:00

هنری کویل، بازیگر انگلیسی است که در فیلم‌هایی چون مرد پولادین و لیگ عدالت در نقش سوپرمن بازی کرده و در سریال ویچر، ایفاگر نقش گرالت بوده است.

هنری ویلیام دال‌گلیش کویل (Henry William Dalgliesh Cavill) که با نام هنری کویل معروف شده است، در ۵ مه ۱۹۸۳ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۲) در یکی از جزایر بریتانیا به دنیا آمد.

کویل که از کودکی به بازیگری علاقه پیدا کرده بود و در چند تئاتر مدرسه بازی کرده بود، بازیگری را در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد، گرچه مهم‌ترین فیلم وی در آن سال‌ها، فیلم کنت مونت کریستو (The Count of Monte Cristo) بود که در سال ۲۰۰۲ اکران شد و در گیشه به فروش ۷۵ میلیون دلاری دست یافت.

پس از بازی در چند فیلم و در سال ۲۰۰۷، هنری کویل در ابتدا در فیلم موفق گرد ستاره (Stardust) نقش کوتاهی داشت که در گیشه ۱۳۷ میلیون دلار فروش داشت. در ادامه نیز وی به مدت سه سال به بازی در سریال تودورها (The Tudors) مشغول شد.

کویل در سال ۲۰۱۱ در فیلم جاودانه‌ها (Immortals) بازی کرد که در گیشه فروش موفق ۲۱۱ میلیون دلاری را تجربه کرد. اما کویل در سال ۲۰۱۳ و با بازی در نقش سوپرمن (Superman) در فیلم مرد پولادین (Man of Steel) بود که به شهرت جهانی دست یافت.

این فیلم در گیشه عملکرد بسیار موفقی داشت و با فروش ۶۶۷ میلیون دلاری، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال لقب گرفت.

هنری کویل در کنار آنتیه تراوه  و ایمی آدامز در فیلم مرد پولادین. کویل اولین بازیگر غیر آمریکایی تاریخ است که در نقش سوپرمن بازی کرده است …

کویل پس از یک سال دوری از سینما، در سال ۲۰۱۵ در فیلم مردی از یو.ان.سی.ال.ای. (The Man From U.N.C.L.E.) بازی کرد که در گیشه به فروش ۱۰۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۶، کویل این بار در فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) در نقش سوپرمن بازی کرد که این فیلم با فروش ۸۷۲ میلیون دلاری، موفق‌ترین فیلم کویل در گیشه محسوب می‌شود.

کویل در سال ۲۰۱۷ نیز مجددا در نقش سوپرمن به بازی در فیلم لیگ عدالت (Justice League) پرداخت که در گیشه به فروش ۶۵۵ میلیون دلاری دست یافت.

در سال ۲۰۱۸، کویل در قسمت ششم مجموعه ماموریت غیرممکن (Mission: Impossible) با نام فال‌اوت (Fallout) بازی کرد که در گیشه ۶۵۵ میلیون دلار فروش داشت.

هنری کویل در کنار تام کروز و ربکا فرگوسن در فیلم ماموریت غیرممکن ۶٫

کویل در سال ۲۰۱۹، به بازی در نقش گرالت (Geralt) در سریال ویچر (The Witcher) پرداخت که این سریال تبدیل به یکی از موفق‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های سال دنیا شد.

هنری کویل در سال ۲۰۲۰ نیز در فیلم انولا هلمز (Enola Holmes) به بازی در نقش شرلوک هلمز (Sherlock Holmes) پرداخت که این فیلم نیز تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سال شبکه نتفلیکس شد.

نسخه زک اسنایدر (Zack Snyder) از فیلم لیگ عدالت، آخرین فیلم کویل است که در سال ۲۰۲۱ منتشر و با استقبال هواداران مواجه شد. کویل همچنین در بازی Squadron 42 نیز حضور داشته است که البته زمان انتشار این بازی ویدئویی مشخص نشده است.

کویل در خانواده‌ای هفت نفره به دنیا آمده است. وی یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد و دارای ۳ برادر کوچک‌تر از خود است.

هنری کویل در کنار ۴ برادر خود.

هنری کویل به بازی‌های ویدئویی علاقه بسیار زیادی دارد و به همین دلیل در سریال ویچر نیز بازی کرده است. علاوه بر ویچر، کویل به مجموعه جنگ تمام‌عیار (Total War) نیز علاقه زیادی دارد. همچنین گفته می‌شود که وی قرار است در اثری سینمایی از مجموعه اثر جرمی (Mass Effect) به ایفای نقش بپردازد.

کویل همچنین گفته است که وقتی در حال انجام بازی دنیای وارکرفت (World of Warcraft) بوده است، زک اسانیدر با وی تماس گرفته تا خبر انتخاب وی به عنوان بازیگر شخصیت سوپرمن را اعلام کند. اما کویل متوجه تماس اسنایدر نمی‌شود و مجبور می‌شود خود با اسنایدر تماس بگیرد.

هنری کویل در ۱۶ سالگی و وقتی در حال انجام بازی راگبی بود، با راسل کرو (Russell Crowe) آشنا شد که در حال ضبط سکانس یکی از فیلم‌هایش بود. کرو به هنری چند نکته بازیگری آموزش داد. این دو بعدها در فیلم مرد پولادین، همبازی شدند.

هنری کویل در کنار راسل کرو. کویل از فیلم گلادیاتور با بازی کرو، به عنوان فیلم محبوب خود نام برده است.

کویل برای بازی در نقش سوپرمن، میزان چربی بدن خود را به عدد ۳ درصد رساند. عددی که تنها بدنسازان حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات، به آن دست پیدا می‌کنند. این در حالی است که کویل در کودکی، اضافه وزن زیادی داشته است.

ورزش راگبی ورزش محبوب هنری کویل است. وی همچنین به مطالعه تاریخ باستان و تمدن‌هایی چون مصر باستان، یونان و روم باستان، علاقه زیادی دارد.

کویل همچنین به یادگیری زبان‌های مختلف، علاقه دارد. علاوه بر زبان مادری، وی به زبان فرانسوی مسلط است و تا حدودی نیز توانایی صحبت به زبان‌های آلمانی و ایتالیایی را دارد.

کویل با افرادی چون آرمی همر (Armie Hammer) و لوک ایوانز (Luke Evans) دوستی نزدیکی دارد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.