بررسی سریال Shadow and Bone: فریبنده

28 April 2021 - 20:00
سریال Shadow and Bone

سریال Shadow and Bone «سایه و استخوان» را به لیست طولانیِ تلاش شبکه‌های مختلف برای ساخت یک سریال فانتزی جدید در دوران پس از Game of Thrones «بازی تاج و تخت» اضافه کنید، در این مورد با یک داستان خیلی کلّی از دنیایی جنگ‌زده و زن جوانی که می‌فهمد دارای قدرت‌های شگفت‌انگیز و سرنوشتی حماسی است. این هم یک سریال دیگر ساخته‌ی نتفلیکس مناسب بینج‌واچ (تماشای تمام اپیزودها پشت سرهم) است، اما اگر آن را نبینید هم چیز زیادی را از دست نداده‌اید.

این سریال که بر اساس یک رمان ساخته شده -در این مورد، رمان‌های گریشاورس نوشته‌ی لی باردوگو- هم به سریال‌هایی که شاید جوانان از آن‌ها خوششان بیاید و همچنین سریال‌هایی که مدعی می‌شوند Game of Thrones جدید هستند اضافه می‌شود. قبلاً‌ سریال‌هایی مثل The Witcher «ویچر» و Cursed «نفرین‌شده»‌ چنین ادعاهایی کرده بودند، امّا خیلی در اثبات ادعای خود به موفقیت نرسیده‌اند.

در این سریال با حضور بازیگران اغلب تازه‌کار، جسی می لی نقش آلینا استارکوف یک سرباز جوان و یتیم را بازی می‌کند که توانایی خودش در ایجاد یک نور خیره‌کننده را کشف می‌کند که ممکن است کلید غلبه بر شدو فولد باشد، یک منطقه‌ی تاریک که هیولاها در آن سکونت دارند. بن بارنز یکی از چهره‌های آشناتر سریال است و علاقه‌ی شخصیت او به آلینا به هسته‌ی اصلی داستان تبدیل می‌شود.

سریال Shadow and Bone

بخش جالب داستان، گروه جذابی از مزدوران هستند که تلاش می‌کنند تا در این دنیای وحشتناک زنده بمانند، آن هم حین برخورد با نیروهای رقیب خطرناک و گاهی اوقات درگیری با یکدیگر.

بخشی از انگیزه‌ی آلینا عشق دوران کودکی او یعنی مل (آرچی رنو) است، سربازی قدرتمند که از او جدا می‌شود، در حالی که آلینا هنوز نمی‌داند مل هم به او علاقه دارد یا خیر.

معرفی دنیای سریال کمی آشفته به نظر می‌رسد، جایی که شاهد خشونت‌های فراطبیعی زیادی هستیم. بهترین بخش سریال طراحی تولید آن است که کاملاً از روسیه تزاری الهام گرفته است، به شکلی که فانتزی داستان را قابل باور می‌کند.

نتفلیکس مدام در حال ساخت چنین سریال‌هایی است، با این امید که یکی از آن‌ها به موفقیت برسد و منطقی است که برخی از مخاطبانی که با منبع الهام این سریال‌ها آشنایی دارند از آن‌ها خوششان بیاید.

فصل اول هشت اپیزودی این سریال بد نیست، اما به اندازه کافی خاص و جذاب نیست که آرزوی ساخت فصل‌های بعدی را داشته باشیم. در عوض، Shadow and Bone یک سریال سرگرم‌کننده‌ و فریبنده ساخته‌ی نتفلیکس است که فقط کمی حواس ما را از دنیای خودمان پرت می‌کند و با تماشا نکردن آن هم چیزی را از دست نمی‌دهید.

نمره: ۵

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.