دستین دنیل کرتون کارگردان سریال Facing the Mountain خواهد بود

29 April 2021 - 14:02
سریال Facing the Mountain

دستین دنیل کرتون، کارگردان فیلم «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» مارول، قرار است وظیفه کارگردانی سریال Facing the Mountain را بر عهده بگیرد.

این سریال براساس کتاب غیرداستانی (آثاری که بر پایه‌ی حقیقت نوشته شده‌اند، هرچند که عناصر داستانی هم نیز در آن‌ها جای دارند) پرفروش نوشته شده توسط نویسنده‌ای با نام دانیل جیمز براون (Daniel James Brown) ساخته خواهد شد.

این کتاب، Facing the Mountain: A True Story of Japanese American Heroes in World War II نام دارد.

کتاب Facing the Mountain، داستان قهرمانان آمریکایی-ژاپنی را در هنگ (یکی از یگان‌های ارتش است که معمولاً از دو یا چند گردان تشکیل می‌شود) ۴۴۲ ارتش آمریکا در طی جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. این رمان احساسی و تأثیرگذار، ماجراهای ناراحت‌کننده این قهرمانان آمریکایی-ژاپنی را در طی جنگ جهانی دوم روایت خواهد کرد که پس از بازگشتشان به آمریکا بازداشت شده و مورد آزار و اذیت وحشتناکی قرار می‌گیرند.

این پروژه قطعاً قدم بزرگی برای دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) خواهد بود. این فیلم‌ساز پیش از این نیز وظیفه کارگردانی پروژه‌‌های مستقل بسیاری را بر عهده داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم درام و تحسین شده Short Term 12 در سال ۲۰۱۳ با نقش‌آفرینی بری لارسون (Brie Larson)، فیلم بیوگرافی کمپانی Lionsgate در سال ۲۰۱۷ با عنوان The Glass Castle و اخیراً نیز، فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار و بیوگرافی کمپانی برادران وارنر با عنوان Just Mercy و با نقش‌آفرینی مایکل بی.جردن (Michael B. Jordan) اشاره کرد.

فیلم بسیار بزرگ و ابرقهرمانی این کارگردان با عنوان Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings نیز در ماه سپتامبر سال جاری در سینماها به نمایش گذاشته خواهد شد. این کارگردان و فیلم‌ساز قرار است با کارگردانی سریال Facing the Mountain، دوباره به پروژه‌های درام و مستقل خود بازگردد.

کتاب Facing the Mountain دانیل جیمز براون، می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای را برای این کارگردان جهت به دست آوردن جایزه امی (یک جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی است که عموماً به‌عنوان معادل اسکار برای تلویزیون دانسته می‌شود) فراهم کند.

دانیل جیمز براون نویسنده بسیار مشهوری در زمینه کتاب‌های غیرداستانی می‌باشد که کارهای تحسین شده بسیاری را در کارنامه خود دارد و تا با حال کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب The Boys in the Boat که درباره المپیک سال ۱۹۳۶ برلین می‌باشد و قرار است اقتباسی نیز از آن، به‌زودی در قالب فیلمی تولید شود و همچنین کتاب The Indifferent Stars Above که درباره داستان دلهره‌آور حزب دونر (گروهی از مکتشفین و پیشگامان آمریکایی بوده‌اند که به وسیله قطارهای واگن به سمت کالیفرنیا مهاجرت نموده‌اند و برخی از آن‌ها برای زنده ماندن، به آدم‌خواری متوسل شدند و معمولاً اجساد کسانی را که در اثر گرسنگی یا بیماری جان می‌باختند را مصرف می‌کردند) می‌باشد، را به قلم درآورده است.

با توجه به تمرکز کارگردان این پروژه یعنی دستین دنیل کرتون به جزئیات و صبر و بردباری او برای به دست آوردن بازده عاطفی در پروژه‌هایش، اقتباس او از کتاب Facing the Mountain می‌تواند تصویر بسیار قدرتمند و تأثیرگذاری را از این داستان به نمایش بگذارد.

دستین دنیل کرتون این پروژه را با همکاری تولید‌کننده‌ای با نام آشر گلدشتاین (Asher Goldstein) تولید خواهد کرد. آن‌ها پیش از این نیز در تولید فیلم‌های Short Term 12 و Just Mercy با یکدیگر همکاری کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که سریال Facing the Mountain او برای پخش در چه زمانی آماده خواهد شد ولی با این حال پروژه بعدی این کارگردان یعنی فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings دنیای سینمایی مارول قرار است در تاریخ ۳ سپتامبر امسال (۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش گذاشته شود.

منبع:‌ کولایدر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.